Nu Online
Momenteel zijn er 417 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tafel dessertgasten?

8-8-2010 11:58:45

hoi medebruidjes

Wij trouwen op 20 augustus en zijn nu bezig met de tafelschikking. Wij hebben een uitgebreid buffet voor 180 man en naderhand komen de collega's er bij voor het dessertenbuffet. Nu zijn wij zelf nog nooit op een huwelijksfeest geweest waar mensen vanaf het dessertenbuffet zijn uitgenodigd.( wij komen uit Nederland en dat is daar niet de gewoonte)

Ik heb dus een vraag aan degene die hier wat meer ervaring mee hebben: hebben de dessertgasten ook een tafel? Bij ons wordt het feest in een grote zaal gehouden, de dessertgasten komen dus in de ruimte waar het dinerbuffet wordt gehouden en waar de andere mensen wel aan tafel zitten. Ik zou het zo raar vinden als zij dan de enigen zijn zonder een zitplek, maar aan de andere kant heb je dan tijdens het diner van die lege tafels, en in verband met het dansen is het misschien ook beter als niet iedereen kan zitten?(gaan ze misschien eerder dansen) Kortom, bruidjes met dessertgasten: hoe is dat bij jullie?

Groetjes, Romana

Romana
20-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1290

Katrien
25-9-2010
 Meld misbruik8-8-2010 12:06:14

Hey,

Wij geven de dessertgasten ook een plaats.
Ze kunnen toch moeilijk de volledige nacht rechtstaan hé...

Groetjes!

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik8-8-2010 12:34:48

Ik ben 2 keer voor een dessertenbuffet uitgenodigd. De ene keer waren er tafels en zitplaatsen voor iedereen. Die tafels stonden tijdens het eten dus inderdaad leeg (was wel zo dat de zaal in 2 gesplitst was door de dansvloer, waardoor er geen mensen naast een lege tafel zaten). De andere keer waren er een paar hoge staantafels en hadden we geen aparte zitplaats. Dat vond ik wel vervelend eigenlijk. Want ik kon de hele avond niet zitten. Er zijn wel stoelen vrij natuurlijk van mensen die aan het dansen zijn, maar daar ga je dan niet zitten.
Ik vind het persoonlijk naar je gasten toe ook vriendelijker en gastvrijer als er een plaats voor hen voorzien is.

Romana
20-8-2010
 Meld misbruik8-8-2010 12:40:43

Hoi meiden,

bedankt voor de reacties, ik ben het volledig met jullie eens, ik zal dan zeker tafels voor iedereen voorzien, is inderdaad gastvrijer!

Groetjes,

Maria

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-8-2010 13:32:13

Bij ons waren er 3 tafels voorzien voor de dansgasten: ééntje voor vriendinnen van de hogeschool met hun partners, eentje voor de kinderen van de buren van mijn man zijn ouders en eentje voor mijn collega's. Die 3 tafels stonden niet tussen al de andere tafels, maar eerder aan één kant van de zaal. Ik zou het raar vinden moesten er geen tafels zijn voor de dansgasten... Moeten ze dan het dessert rechtstaand opeten? Is toch niet echt gezellig... Ook is het leuker als je je glas ergens veilig kunt zetten, ipv ergens op de grond of zo.

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik9-8-2010 6:04:52

In onze zaal voorzien ze ook walking dinner tafels voor de dessertgasten, maar ik ga wel vragen om ook nog wat extra stoelen te plaatsen zodat ook zij af en toe even kunnen zitten. Anders is het inderdaad wel lang rechtstaan hè.

Lisa
4-6-2011
 Meld misbruik24-8-2010 21:30:04

Hey,
Wij werken ook met hetzelfde systeem, maar ik denk eraan om de dessertgasten aan bistrotafeltjes te laten zitten, en daar barkrukken te voorzien. Ze hebben zo een zitplaats, maar je kan dit toch iets apart zetten of later op de avond laten aankleden... Dit kan voordien ook al dienst doen als receptietafeltje...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...