Terug naar overzicht
Hey, Wij geven de dessertgasten ook een plaats. Ze kunnen toch moeilijk de volledige nacht rechtstaan hé... Groetjes!
Ik ben 2 keer voor een dessertenbuffet uitgenodigd. De ene keer waren er tafels en zitplaatsen voor iedereen. Die tafels stonden tijdens het eten dus inderdaad leeg (was wel zo dat de zaal in 2 gesplitst was door de dansvloer, waardoor er geen mensen naast een lege tafel zaten). De andere keer waren er een paar hoge staantafels en hadden we geen aparte zitplaats. Dat vond ik wel vervelend eigenlijk. Want ik kon de hele avond niet zitten. Er zijn wel stoelen vrij natuurlijk van mensen die aan het dansen zijn, maar daar ga je dan niet zitten.Ik vind het persoonlijk naar je gasten toe ook vriendelijker en gastvrijer als er een plaats voor hen voorzien is.
Hoi meiden, bedankt voor de reacties, ik ben het volledig met jullie eens, ik zal dan zeker tafels voor iedereen voorzien, is inderdaad gastvrijer! Groetjes, Maria
Bij ons waren er 3 tafels voorzien voor de dansgasten: ééntje voor vriendinnen van de hogeschool met hun partners, eentje voor de kinderen van de buren van mijn man zijn ouders en eentje voor mijn collega's. Die 3 tafels stonden niet tussen al de andere tafels, maar eerder aan één kant van de zaal. Ik zou het raar vinden moesten er geen tafels zijn voor de dansgasten... Moeten ze dan het dessert rechtstaand opeten? Is toch niet echt gezellig... Ook is het leuker als je je glas ergens veilig kunt zetten, ipv ergens op de grond of zo.
In onze zaal voorzien ze ook walking dinner tafels voor de dessertgasten, maar ik ga wel vragen om ook nog wat extra stoelen te plaatsen zodat ook zij af en toe even kunnen zitten. Anders is het inderdaad wel lang rechtstaan hè.
Hey, Wij werken ook met hetzelfde systeem, maar ik denk eraan om de dessertgasten aan bistrotafeltjes te laten zitten, en daar barkrukken te voorzien. Ze hebben zo een zitplaats, maar je kan dit toch iets apart zetten of later op de avond laten aankleden... Dit kan voordien ook al dienst doen als receptietafeltje...