Nu Online
Momenteel zijn er 350 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen met een beperkt budget

8-8-2010 18:54:59
hallo door omstandigheden heb ik niet een gigantisch budget voor mijn trouw. Ik heb gelukkig maar een 50 tal gasten. Zijn er onder jullie nog en hoe doen jullie dit dan. ik trouw in mei 2011 en zit nu al met mijn handen in het haar. Feestzalen zijn enorm duur.Graag wat advies, bedankjes en uitnodigingen ect doe ik zelf , bruidsmeisjesjurkjes heb ik een adresje voor maar wacht tot januari.het meeste gaat op naar een feestzaal hoe zou ik daarin kunnen beperken. Ik kan ze toch niet allemaal na de dienst naar huis sturen en vragen om s'avonds terug te komen? zou dit niet belachelijk zijn.

Ivonne
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2167

kelly
2-10-2010
 Meld misbruik8-8-2010 19:02:25

hoi hoi ons budget is ook beperkt maar moet het een echte feestzaal zijn wij hebben ons feest in de zaal van de gemeente zo n zaal waar ook de scholen hun schoolfeest geven maar we kleden dat wat aan zodat het er toch super netjes en chique uitziet en bij ons is het zo als je in de gemeente woont waar de zaal is dan krijg je veel korting wij betalen maar 100 euro voor de zaal en inkoopprijs per fles van t drinken dus da valt super mee veel zoekplezier groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-8-2010 19:10:31

Meestal gaan de mensen na de kerkdienst naar huis en komen 's avonds pas naar het feest, hoor. Zo kunnen ze zich nog omkleden, verfrissen, kinderen ev. naar de babysit brengen,...
Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Venesa
17-9-2010
 Meld misbruik8-8-2010 19:36:23

Hallo,

ons budget is 5000€ dat is ook niet echt veel als je kijkt hoe duur alles is!!!
Mijn jurk en zijn pak zijn nieuw, bruidsmeisjesjurken heb ik best gunstig kunnen kopen.
De zaal hebben we ook da hebben we niet gespaard, omdat de zaal van mijn vriend zijn oom is kunnen we alles voor 39€ p.p doen!!! Wij doen bijne geen decoratie, hun zorgen voor paar bloemetjes voor op de tafel, voor de auto zelf doen we iets kleins en mijn boeket!!! de bedankjes heb ik zelf gedaan en de uitnodigingen hebben we net 120€ betaald ( 30 stk) als je nog vragen hebt kan je mij altijd een bericht stuuren maar het kann echt voor weinig geld!!!!

linda
6-8-2010
 Meld misbruik8-8-2010 20:41:56

hoi, wij trouwen ook met een beperkt budget. zo hebben wij het aangepakt:
we hebben naar een feestzaal gezocht, zonder bijkomende faciliteiten (een mooie parochiezaal kostprijs 250euro)
hierdoor konden we zelf voor de drank zorgen (zonder bijkomende kosten)
zo halen wij nu de drank bij een drankendiscout en blijkt dat flesjes bier goedkoper is als een vat (of je moet al perfect kunnen tappen en het wordt terug overgenomen)
wij geven een paella, is toch iets speciaals, maar de man die het komt doen, doet dit voor een goed prijsje en vootr100 man zal ons maar dit 200 euro kosten.
kaartjes hebben we zelf ontworpen, en naar een drukker gestuurd kostrpijs 98 euro voor 100 kaarten.
trouwkleed heb ik gekocht bij een winkel die een uitgverkoop deed, wel in nederland, maar tis prachtig, van een stijlvolle ontwerpen en aan 70% korting.
de ceremoniewagen lenen we van een kameraad, die namelijk een porche heeft, en kost ons niets.
en anders dachten we vespa's te huren.
hapjes en dessertenbuffet maken we zelf de dag ervoor. is wel veel werk, maar als je zo 500 euro uitspaart voor je huwelijksreis, die we last minute boeken, dan is het dat werk wel waard.
kledij voor de bruidkindjes hebben we gevonden in DOD in brussel, een mega winkel waar ze verschillende communiekleden in stochverkoop verkopen, tijdens de solden vind je dit voor megaprijzen en ECHT WAAR de moeite.
en ga zo maar verder.......
maar je moet wel veel rondkijken en vergelijken en zeker vragen aan je omgeving, zij weten meer dan je denken.
veel succes

Phebe
23-4-2011
 Meld misbruik8-8-2010 21:11:13

Hallo,

Wij trouwen 23 april 2011 en hebben ook totaal geen groot budget, hebben ook net een kindje enz... dus. Maar wij hebben dit goed opgelost door goedkope maar leuke dingen te doen, Bv. De gasten komen naar de kerk, daarna hebben ze mogelijkheid om zich gaan te verfrissen en dergelijke ondertussen gaan wij fotos laten nemen. Om 18u word iedereen verwacht in de feestzaal ( het is de parochiezaal bij ons op het dorp en betalen maar 100 euro) ons thema is Black And White dus qua decoratie valt dit goed mee, ga zoveel mogelijk de dag ervoor mee helpen. Qua eten ben ik er nog niet goed uit, we beginnen om 18u met een receptie ZONDER HAPJES enkel drank, daarna had ik gedacht aan of wel een BBQ of gewoon een BREUGHEL AVOND, ik wil geen chique gedoe maar wil gewoon dat de mensen hun amuseren. daarna tegen een uur of 9 snijden we de bruidstaart aan en gaat er een ijskar zijn voor een dessertje kan je goedkoop vinden op internet. en dan kan het feest beginnen. We geven drank a volonté tt 2u daarna is het betalend. we mogen zelf de aankoop van de drank doen da valt ook al mee van prijs. De dj die we hebben gevonden is een persoon die het in zijn vrije tijd doet hij vraagt dan ook maar 200 euro. qua kledij, mijn trouwkleed komt van bij tati mariage in rijsel, het heeft me 99 euro gekost en geloof mij tis echt een plaatje :) mijn man gaat zijn kostuum huren en voor 89 euro is hij helemaal gesteld. Nog veel plezier met de organisatie en wat je ook doet of het nu een goedkoop feest is of een super duur, jij en je aanstaande moeten jullie goed voelen dat is het belangrijkste!

groetjes Phebe

Sandy

Meld misbruik8-8-2010 21:16:02

Geïnteresseerd in een een Volkswagenbusje van 1977 als vervoer???
Give me a sign & ik stuur je enkele foto's op...

goossenssandy_4@hotmail.com

Groetjes en veel succes

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik8-8-2010 22:21:50

Hey,
Wij hebben ook een beperkt budget en wij proberen het ook een beetje simpel te houden.
De dag ziet er als volgt uit:
's morgens: kapper en visagiste komt aan huis voor mij
Ontvangst van de suite in ons appartement met een klein hapje en drankje (bijvoorbeeld fruitsap met een koffiekoek of zo...)
Trouw om 13u aan het gemeentehuis en om 14u aan de kerk. Geen bruidskindjes, we kiezen wel voor echte trouwkleren, maar voor de rest echt simpel. Vervoer zijn onze eigen auto's.
Daarna vertrekken wij met de fotograaf naar de fotolocatie voor foto's. We hebben gekozen voor een goedkopere fotograaf, maar wij vinden zijn trouwfoto's echt heel mooi en hij is heel sympatiek. De mensen gaan ondertussen naar huis of moeten hun plan trekken. De suite kan wel terug naar ons appartement gaan.
Tegen 17u is er een bbq in de feestzaal met de suite. Dit laten we doen door een traiteur.
Rond 19 - 20u begint het avondfeest. Eerst een kleine receptie met fruitsap of cava en hapjes. Dat duurt een tweetal uur. Daarna is het gewoon drank aan de bar en een dj. We gaan wel een openingsdans inoefenen en we hebben ook een bruidstaart. Achteraf krijgen de mensen nog een bedankje...

fatimma
18-6-2011
 Meld misbruik9-8-2010 11:47:33

Voor zover ik vind zijn hierboven al goede tips meegegeven
bij 1 ding heb ik een super zware bedenking en dat is je volk laten betalen voor de drank... ik denk moest ik dat maar durven voorstellen aan mijn ouders dat ik dat overweeg dat ze me onmiddellijk uit het testament laten schrijven :-D hoewel ik het nogal hoorde dat dit gebeurd. maar soit elk zijn eigen keuze
een paar tipjes kan ik geven, uitnodigingen http://www.vistaprint.be/ schrijf je daar in en dagelijks krijg je mails met promo's als je het in de gaten houdt kan je dit voor minder dan de helft van normale prijs of met foto in echte kwaliteit, ik bestel nergens anders meer mijn wenskaarten met foto, uitnodigingen of dergelijke dan hier!
inderdaad een leuke zaal huren en een traiteur, onze traiteur verzorgde onze doop van ons dochtertje en dit kwam op 19 euro per persoon voor vis en vlees buffet er kwam 35 man ik bestelde voor 30 man en had nog voor 5 man over ! stel u voor en inderdaad zelf drank halen naar een discount waar je zeker weet dat je de rest mag terug doen, deze mensen weten waarover ze praten dus laat het uitrekenen wat je nodig hebt. Qua versiering denk aan een thema en overweeg om naar van die goedkope winkels te gaan om versiering te halen zoals in action ofzo

saskia
18-7-2020
 Meld misbruik9-8-2010 19:35:27

trouwkleed: 300 euro
kostuum man: 70 euro
uitnodigingen: zelf maken, budget 100 euro
bedankjes: zelf maken, suikerbonen in reclame gekocht 20 euro, doosjes en versiering AVA 50 euro
middageten: 32euro p.p. drank inclusief ( rond 900 euro)

avond: een drink voor vrienden ( 600 euro), hapjes koud en warm (250 euro) , taart (175 euro) dit alles in de kantine van de camping waar men toekomstige heeft gestaan.

bruidsboeket: enkel de bloemen wordt gemaakt door nichtje
vervoer: auto vriend
priesteres: 365 euro
schoenen: budget 50 euro
bruidskindjes: 150 euro
versiering: 100 euro

totaal 3130 euro.....budgetair huwelijk!
natuurlijk geen grand chic in grote feestzaal maar overdag gaan we goed eten en 's avonds iets drinken en dansen. meer vonden wij niet nodig! wij zijn al wel allebei getrouwd geweest dus ja hebben het al int groot en zo gehad.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-8-2010 19:40:07

Ik zou de mensen ook niet laten betalen voor hun drinken... De meesten zijn daar trouwens niet op voorzien (ik doe nooit veel geld mee naar een trouwfeest) én ze geven toch al een serieuze cadeau. Ik zou me zelf schuldig voelen... Daarbij, na een uur of 3 wordt er toch zoooo veel niet meer gedronken, hoor!
Voor de rest kan ik niks meer aanvullen, denk ik... De meeste tips zijn hierboven al gegeven...

katrien
1-10-2010
 Meld misbruik10-8-2010 5:34:09

Hey,
Wij hebben ook een budgetair huwelijk.
Kostuum van mijn verloofde komt uit de solden:45euro(vest en broek)
Avondeten+hapjes:ongeveer 29euro de man.
Dessert:ongeveer 4euro de man.
Kleed:heb ik natuurlijk gekregen van mijne papa :-):-)
Zaal:200 euro (ze zijn met 4 voor op te dienen en ze doen de afwas :-):-) )

+iedere maand kocht ik iets voor trouw.
(Bv. deze maand heb ik de kledij voor bruidskindjes gekocht)
heb de uitgaven gespreid zeg maar ;-)

xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...