Nu Online
Momenteel zijn er 390 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kurkrecht??

8-8-2010 18:57:59
Hoi iedereen,

Ik trouw 3 juni 2011 in het Geuzenhof te Wetteren. We gingen voor de receptie gewoon Cava nemen maar hadden toch het liefste champagne. Per fles Champagne is het in de zaal 25 euro. Wat ik eerlijk gezegd toch een beetje duur vind. Nu zijn we dit weekend naar Reims geweest en ik heb daar een champagne gedronken voor 11 euro per fles die werkelijk overheerlijk was. Graag had ik die geserveerd in de zaal. Maar toen ik naar de zaal belde bleek het kurkrecht 15 euro te zijn!! Ik vind dit super veel voor kurkrecht. Denken jullie dat het mogelijk is om hierin te onderhandelen met de zaal of lijkt dit een verloren zaak??
Hoeveel betalen jullie voor kurkrecht?

Alvast bedankt!!

valerie
3-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 5064

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik8-8-2010 21:33:10

Hallo,

onze zaal eist van traiteurs dat ze geen kurkrecht vragen! Dat is eigenlijk iets wat je moet navragen op moment dat je contract tekent met zaal. Je kan altijd poging doen om te onderhandelen, maar ik vrees dat dit een verloren zaak is! Ze zullen waarschijnlijk voor elke eigen aangebrachte fles (of het nu champagne, cava of wij is) kurkrecht vragen. 11 euro is allesbehalve weinig, maar ja zo zijn zij er quasi zeker van dat zij de drank mogen serveren en kunnen ze dus eigenlijk vragen wat ze willen. Ik hoop voor jullie dat jullie nog kunnen onderhandelen, maar ik vrees er echt voor.

Groetjes en nog veel succes,
Kirsten

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik8-8-2010 21:37:02

11 euro is inderdaad veel. Onze zaal vraagt 8,5 euro kurkrecht voor wijn en 9,5 voor schuimwijn en champagne. Er viel daar niet over te onderhandelen dus hebben we de cava en wijnen van de zaal gekozen.

wendy
9-10-2010
 Meld misbruik9-8-2010 0:35:03

Hallo, is idd heeeeeeeeeeeeel veel..Ze verplichten je dan bijna om het toch van hen zelf te nemen é.Bij ons is het 7 euro per cava en 5 euro voor wijn. Veel succes!

Peter
1-7-2011
 Meld misbruik9-8-2010 9:28:26

Heb al kurkrecht geweten van 17€, dit was in de Pecheur in Deurle.

Astrid
11-9-2010
 Meld misbruik9-8-2010 11:08:42

Bij ons is het kurkgeld iets van een 6,5 euro dacht ik... Wij hebben champagne genomen maar in Magnum flessen (=1,5 liter) en dus kunnen we eigenlijk nog besparen. een normale fles is immers "maar" 0,75liter... Dus nu betalen wij eigenlijk 6,5 euro voor 1 magnum of anders gezegd: 2 van 0,75liter.

Maar ik vond het in het Geuzenhof indd veel kurkgeld!! Maar ik vrees indd dat je er weinig aan zal kunnen veranderen.

groeten
astridenbart110910.bruiloftsite.nl

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik9-8-2010 21:30:32

Zalen verdienen vooral op drank (winstmarge vaak 200-300%), op eten verdienen ze niet zo gek veel meestal (zeker niet bij kleinere gezelschappen). Omdat te compenseren dus die kurkgelden, sommigen overdrijven daar dan weer in, maar goed, hun personeel loopt wel rond in te schenken welk ook betaald moet worden (of worden die apart per uur betaald, meestal zit dit in de catering) als je catering niet bij hun neemt.
Dus ja...'t is duur, maar niet gek als zij hun personeel moeten betalen en winst willen halen, want 't is en blijft wel hun doel...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info