TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kirsten
13-5-2011
|
8-8-2010 21:33:10
Hallo, onze zaal eist van traiteurs dat ze geen kurkrecht vragen! Dat is eigenlijk iets wat je moet navragen op moment dat je contract tekent met zaal. Je kan altijd poging doen om te onderhandelen, maar ik vrees dat dit een verloren zaak is! Ze zullen waarschijnlijk voor elke eigen aangebrachte fles (of het nu champagne, cava of wij is) kurkrecht vragen. 11 euro is allesbehalve weinig, maar ja zo zijn zij er quasi zeker van dat zij de drank mogen serveren en kunnen ze dus eigenlijk vragen wat ze willen. Ik hoop voor jullie dat jullie nog kunnen onderhandelen, maar ik vrees er echt voor.
Groetjes en nog veel succes, Kirsten
|
|
Stefanie
27-8-2010
|
8-8-2010 21:37:02
11 euro is inderdaad veel. Onze zaal vraagt 8,5 euro kurkrecht voor wijn en 9,5 voor schuimwijn en champagne. Er viel daar niet over te onderhandelen dus hebben we de cava en wijnen van de zaal gekozen.
|
|
wendy
9-10-2010
|
9-8-2010 0:35:03
Hallo, is idd heeeeeeeeeeeeel veel..Ze verplichten je dan bijna om het toch van hen zelf te nemen é.Bij ons is het 7 euro per cava en 5 euro voor wijn. Veel succes!
|
|
Peter
1-7-2011
|
9-8-2010 9:28:26
Heb al kurkrecht geweten van 17€, dit was in de Pecheur in Deurle.
|
|
Astrid
11-9-2010
|
9-8-2010 11:08:42
Bij ons is het kurkgeld iets van een 6,5 euro dacht ik... Wij hebben champagne genomen maar in Magnum flessen (=1,5 liter) en dus kunnen we eigenlijk nog besparen. een normale fles is immers "maar" 0,75liter... Dus nu betalen wij eigenlijk 6,5 euro voor 1 magnum of anders gezegd: 2 van 0,75liter.
Maar ik vond het in het Geuzenhof indd veel kurkgeld!! Maar ik vrees indd dat je er weinig aan zal kunnen veranderen.
groeten
astridenbart110910.bruiloftsite.nl
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
9-8-2010 21:30:32
Zalen verdienen vooral op drank (winstmarge vaak 200-300%), op eten verdienen ze niet zo gek veel meestal (zeker niet bij kleinere gezelschappen). Omdat te compenseren dus die kurkgelden, sommigen overdrijven daar dan weer in, maar goed, hun personeel loopt wel rond in te schenken welk ook betaald moet worden (of worden die apart per uur betaald, meestal zit dit in de catering) als je catering niet bij hun neemt.
Dus ja...'t is duur, maar niet gek als zij hun personeel moeten betalen en winst willen halen, want 't is en blijft wel hun doel...
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|