Nu Online
Momenteel zijn er 627 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling

9-8-2010 15:44:38
Hallo allemaal,

Belangrijke vraag.

Wij trouwen voor tstadhuis om 11u30 en dan 'savonds is er het avondfeest.
Wij trouwen niet voor de kerk, maar wij houden wel een plechtigheid.
Wij moeten aanwezig zijn om 17u in de feestzaal.
Wat gebeurt er met de familieleden na het stadhuis?
Wij gaan uiteraard dan foto's gaan nemen.
Ik kan echt geen 2 maal een diner voorzien voor al die mensen. En de mensen naar huis sturen is toch ook zo raar.
Die dag indeling vind ik echt moeilijk.
Hebben jullie suggesties/voorbeelden?
Alvast bedankt!

greetz

Virginie
8-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1212

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik9-8-2010 16:15:02

Hey ,

Wij hadden ook dit probleem , er komen mensen van Nederland en Duitsland , dus het is uitgesloten om die 'even naar huis' te sturen.
Wij wilden eerst de zaterdag trouwen maar dan kon je enkel in de voormiddag voor het stadhuis trouwen. Er zou ook veel te veel tijd zitten tussen stadhuis en kerk.

Dus hebben we beslist van het toch maar te doen op de vrijdag , en kerk en stadhuis in de middag te doen aaneenlopend.
Dit is ongeveer onze dag indeling :

10 u : kapper
11u 30 : Make up

13u : mijn aanstaande komt mij ophalen met de bruidswagen. En gaan wij fotoshoot doen samen met de bruidskindjes

14u30 : verzamelen van de suite bij mijn oma.
15u15 : burgelijk huwelijk
16u00 : kerkelijk huwelijk ( kerk en stadhuis liggen maar 5 minuutjes uit elkaar )
18u00 : receptie
20u00 : avond feest

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-8-2010 16:43:15

De gasten naar huis sturen is écht niet vreemd hoor! Ik heb nog nooit anders geweten... mensen moeten zich toch nog omkleden, opfrissen, ev. nog om een bloemetje, kinderen naar de babysit brengen,...
Voor de suite wordt normaal gezien wel eten voorzien 's middags, maar dat zijn meestal maar wat broodjes en koffiekoeken.

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik9-8-2010 18:20:23

Hey,

Dit is onze dagindeling:

8h Kapper
11h suite arriveert (ong 30 personen)
11h30 partner komt aanbellen
12h15 vertrek stadhuis
12h45 wettelijke trouw
13h15 vertrek foto's - Suite gaat naar huis van mijn ouders voor iets kleins te eten / te drinken
15h30 begin eerste receptie - Suite komt mee
17h begin receptie avondfeest.

Bij ons is de suite er dus de hele dag bij. Mensen die aan het stadhuis komen kijken en naar het avondfeest komen, die laten we zelf hun dag vullen. je kan niet op alles voorzien zijn hé :-)

Groetjes en nog veel succes met de planning!!

Sofie

Babs
3-6-2011
 Meld misbruik9-8-2010 22:56:53

Hallo

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Zeker aangezien er 11 kindjes (onder 8jaar) bij zijn die niet naar het avondfeest komen.
Ik had in mijn hoofd om een huifkar te huren zodat ze een tocht kunnen doen tijdens de fotosessie.
(ik moet er wel bijzeggen dat dit nog maar een idee is want financieel en haalbaar moet dit nog bekeken worden en in de hoop dat het haalbaar is)

groetjes

Babs

Daan
27-8-2010
 Meld misbruik10-8-2010 12:32:17

Wij trouwen om 14 voor de wet.
Aangezien wij geen kerkelijk huwelijk hebben en de receptie/het avondfeest om 18u30 begint, zitten wij ook met een 'gat' van 4u.
De familie die naar het gemeentehuis komt, wordt bij ons thuis om 12u verwacht voor wat broodjes (verrassingsbrood) en wat champagne.
Na het wettelijk huwelijk gaan wij natuurlijk ook foto's gaan nemen.
Waarschijnlijk zullen we dan de ouders aan het werk zetten en de mensen naar een terrasje leiden. Aangezien het in stadje Gent is, geen gebrek natuurlijk en op de Korenmarkt staat er ook een ijskar.
Nu alleen nog maar hopen op schitterend weer...

Virginie
8-4-2011
 Meld misbruik13-8-2010 15:02:29

Hello
Even laten weten dat ik onze datum een dag vervroegd heb.
Nut trouwen we de vrijdag en hebben we het probleem niet meer met die indeling.
Ik trouw in de namiddag en ik kan mijn gasten perfect opvangen.
greetz

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...