Terug naar overzicht
Hey , Wij hadden ook dit probleem , er komen mensen van Nederland en Duitsland , dus het is uitgesloten om die 'even naar huis' te sturen. Wij wilden eerst de zaterdag trouwen maar dan kon je enkel in de voormiddag voor het stadhuis trouwen. Er zou ook veel te veel tijd zitten tussen stadhuis en kerk. Dus hebben we beslist van het toch maar te doen op de vrijdag , en kerk en stadhuis in de middag te doen aaneenlopend. Dit is ongeveer onze dag indeling : 10 u : kapper 11u 30 : Make up 13u : mijn aanstaande komt mij ophalen met de bruidswagen. En gaan wij fotoshoot doen samen met de bruidskindjes 14u30 : verzamelen van de suite bij mijn oma. 15u15 : burgelijk huwelijk 16u00 : kerkelijk huwelijk ( kerk en stadhuis liggen maar 5 minuutjes uit elkaar ) 18u00 : receptie 20u00 : avond feest
De gasten naar huis sturen is écht niet vreemd hoor! Ik heb nog nooit anders geweten... mensen moeten zich toch nog omkleden, opfrissen, ev. nog om een bloemetje, kinderen naar de babysit brengen,... Voor de suite wordt normaal gezien wel eten voorzien 's middags, maar dat zijn meestal maar wat broodjes en koffiekoeken.
Hey, Dit is onze dagindeling: 8h Kapper 11h suite arriveert (ong 30 personen) 11h30 partner komt aanbellen 12h15 vertrek stadhuis 12h45 wettelijke trouw 13h15 vertrek foto's - Suite gaat naar huis van mijn ouders voor iets kleins te eten / te drinken 15h30 begin eerste receptie - Suite komt mee 17h begin receptie avondfeest. Bij ons is de suite er dus de hele dag bij. Mensen die aan het stadhuis komen kijken en naar het avondfeest komen, die laten we zelf hun dag vullen. je kan niet op alles voorzien zijn hé :-) Groetjes en nog veel succes met de planning!! Sofie
Hallo Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Zeker aangezien er 11 kindjes (onder 8jaar) bij zijn die niet naar het avondfeest komen. Ik had in mijn hoofd om een huifkar te huren zodat ze een tocht kunnen doen tijdens de fotosessie. (ik moet er wel bijzeggen dat dit nog maar een idee is want financieel en haalbaar moet dit nog bekeken worden en in de hoop dat het haalbaar is) groetjes Babs
Wij trouwen om 14 voor de wet. Aangezien wij geen kerkelijk huwelijk hebben en de receptie/het avondfeest om 18u30 begint, zitten wij ook met een 'gat' van 4u. De familie die naar het gemeentehuis komt, wordt bij ons thuis om 12u verwacht voor wat broodjes (verrassingsbrood) en wat champagne. Na het wettelijk huwelijk gaan wij natuurlijk ook foto's gaan nemen. Waarschijnlijk zullen we dan de ouders aan het werk zetten en de mensen naar een terrasje leiden. Aangezien het in stadje Gent is, geen gebrek natuurlijk en op de Korenmarkt staat er ook een ijskar. Nu alleen nog maar hopen op schitterend weer...
Hello Even laten weten dat ik onze datum een dag vervroegd heb. Nut trouwen we de vrijdag en hebben we het probleem niet meer met die indeling. Ik trouw in de namiddag en ik kan mijn gasten perfect opvangen. greetz