Nu Online
Momenteel zijn er 600 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijgezellendag problemen...

10-8-2010 17:15:56
Over een paar weken is mijn vrijgezelledag. Dit regelen verloopt volgens mijn 2 regelaars niet zonder problemen. Ze hadden enige tijd geleden een mail rondgestuurd met de vraag wie er meeging en wat deze personen woude geven voor zo een dag vol activiteiten. Nu hadden ze een heel dagplanning gemaakt vol activiteiten vanaf s'morgens tot s'nachts op stap... En ze hadden dus ontbijt, middageten, avond eten + alle drank voor heel de dag (ook savonds opstap) alsook al de aciviteiten in het totaal bedrag per persoon gerekend nl. 100euro! Nu hebben al het grootste deel van personen die een ganse dag mee zoude gaan, nu al afgezegd omdat het te veel geld was. Ze gaan nu plaats enkel vanaf het avondeten mee. Ik persoonlijk zit hier heel erg mee in! Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken... Voel me er wel heel erg slecht door :-(

Evie
16-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 873

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik10-8-2010 17:25:31

Hoi Evie,

Ik snap je frustraties, echt niet fijn!

Een paar van mijn vriendinnen zijn al getrouwd en ik heb gemerkt dat het elke keer discussie was over geld. Sommigen willen €20 geven en anderen €200. Heel ambetant om dan iets te organiseren. Maar ook begrijpelijk, want er waren bvb mensen bij die net hun werk kwijt waren of een huis gekocht hadden en dus €100 te veel vonden + dat ze nog €100 moesten voorzien voor het feest als cadeau etc. Als iedereen dan afzegt, is dat heel erg! Maar dat wilt niet zeggen dat je het persoonlijk moet nemen, hoor. Volgens mij draait het gewoon om het budget.

Is het misschien een optie om er geen hele dag van te maken (tenzij je dat graag wilt)? Bijvoorbeeld beginnen 's middags of in de late namiddag. Dan valt het ontbijt en de voormiddagactiviteit al weg.

Evie
16-10-2010
 Meld misbruik10-8-2010 18:09:11

Ja ze gaan nu opnieuw overleggen wat ze kunnen doen. Maar blijkbaar was het ook niet voor iedereen duidelijk dat ALLES in de prijs zat. Ze dachten dat ze s'avonds nog geld uit moesten leggen enz en dan wordt het idd een beetje te veel! Och ik hoop dat ze het allemaal geregeld krijgen. Zou het echt zo jammer vinden als er sommige niet mee zoude gaan!

Groetjes Evie

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik10-8-2010 18:12:08

Hopelijk komt het nog in orde, maar dat zal wel!! Zeker als duidelijk wordt dat alles wel degelijk in de prijs inbegrepen zit.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik10-8-2010 18:30:03

Sneu voor jou, maar misschien moeten ze eerst rondvragen hoeveel mensen er aan willen geven gemiddeld en dan gaan plannen.
Ik twijfel er niet aan dat ze mooie, goede plannen hebben, maar waar een wil is, is een weg, 'n vrijgezellenfeest kan een hele dag plezant zijn en toch goedkoop (en zeker goedkoper dan € 100,00). De mijne was echt superleuk, toch moest er buiten 't eten (buffet en à volonté aan € 23,00) en 'n cocktail niets betaald worden. Mensen die beetje creatief zijn, kunnen veel met 'waardeloos' materiaal en de gekste ideeën.

Dus probeer ze die richting uit te sturen, dat ze alternatieven voorzien waardoor minder mensen het hoeven te missen om budgetaire redenen. Als mensen afhaken omdat 't € 100,00 bedraagt, zou ik dat zeker niet persoonlijk nemen, maar € 100,00 is echt veel geld!!
Zeker voor wat 't is vind ik, zelf zou'k voor zo'n vrijgezellen van iemand anders -zelfs m'n schoonzus welk haar vrijgezellen nu zaterdag heeft- nooit over hebben, want 't is niet iets waar je zelf veel aan hebt en als je in fase zit van huisje gaan kopen, net zelf getrouwd, etc... dan heb je denk ik toch wel bestaansrecht om die grote som geld als barrière te zien.

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik10-8-2010 18:31:00

Momenteel ben ik een vrijgezellendag aan het organiseren voor een vriendin en ook hierbij zijn er een aantal mensen die moeilijk doen over de prijs (80€ voor een hele dag). Zelf vinden we het niet veel (organisatie-team), maar anderen blijkbaar wel. Als je een hele dag moet eten, drinken en leuke activiteiten wil, dan kom je toch gemakkelijk aan dat bedrag. 'k Ben van het principe dat mijn vriendin maar 1 keer trouwt en ik dus met plezier dat geld neerleg om haar (en mezelf) een fijne dag te bezorgen.
Nuja, ik kan een ander zijn rekening niet maken he :)
Wij proberen nu eerst uit te leggen wat er allemaal in het bedrag inbegrepen is en daarnaast te zoeken hoe we de kosten eventueel nog wat kunnen drukken, zonder aan plezier te moeten inboeten. Een optie is natuurlijk de dag korter te maken.

'k Vind het precies wel jammer dat jij je dit mee moet aantrekken. Wij hebben hierover niets gezegd aan de bruid, zodat ze er niet over kan piekeren. Het komt waarschijnlijk toch allemaal goed. Dus trek je er niets van aan en laat de organisator(en) het maar regelen ;)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-8-2010 19:20:22

Wij hebben eens een volledige vrijgezellendag gedaan aan zee. 's Morgens was er wel geen ontbijt voorzien (iedereen at thuis --> is toch ook een kost uitgespaard). Dan namen de we de trein naar zee. Iedereen had zijn lunchpakket mee voor 's middags, want het pas picknick op 't strand. Héél gezellig en kost ook weer zo goed als niks... Ook tof om zo herinneringen op te halen aan vroegere schoolreisjes e.d. De vrijgezelle had als verrassing voor iedereen nog een surprise-eitje mee, dat maakte het schoolreisgevoel uiteraard nog meer af!
In de namiddag zijn we dan wat gaan shoppen (maak je zo duur als je wil) en op de dijk gaan rondrijden met een hele grote gocart. Aangezien we met een grote groep waren, kostte ook dat niet veel. Uiteraard volgden nog opdrachtjes. In de late namiddag zijn we terug op de trein gestapt en ging het richting Gent. Daar zijn we gaan eten in 't frituur (ook dat kostte dus bijna niks). Dan hebben we nog wat cocktails gedronken en zijn we naar de karaokebar gegaan.
Ik heb al vrijgezellenavonden meegemaakt die véél duurder uitvielen dan deze volledige dag. Mits wat geplan en geregel moet dat toch lukken!
Maar zoals hierboven gezegd, ik vind niet dat ze jou daarmee moeten 'lastig vallen'... :-/

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik10-8-2010 20:05:56

Wat Véronique zegt, kan inderdaad ook een oplossing zijn. Ze kunnen het zo duur of goedkoop maken als ze willen. Vorige keer hadden wij bijvoorbeeld ook een picknick georganiseerd en iedereen bracht een gerechtje mee.

Maar eerlijk gezegd vind ik niet dat ze jou daar mee moeten belasten. De vorige vrijgezellendag die ik mee organiseerde leverde ook wat wrevel op, maar de bride-to-be heeft daar nooit iets van geweten. Dus trek het je niet aan, het komt wel in orde!!

@Jolien, ik snap dat voor sommigen €80 niet veel is, maar voor sommige mensen is het een hoop geld. Daarom vind ik het toch altijd goed dat er iets georganiseerd wordt dat een beetje schappelijk van prijs is zodat het in ieders budget valt. Voor een beste vriendin kan dat niet veel geld zijn, maar wat dan weer met collega's of nichtjes etc.

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik10-8-2010 21:05:27

hei, ik zou het ook zeker niet persoonlijk nemen, dat sommige 100 euro veel geld is, ik persoonlijk vind het ook wat veel eigenlijk voor een vrijgezelleavond/dag, aangezien de week erna of 2 weken erna is, en je dan ook nog een mooie envelop wil afgeven op het feest zelf... maar idd, ze hadden u er neit mee moeten lastigvallen, en het onder elkaar moeten uitmaken en oplossen...

geniet er alsnog van, en zeg tegen u regelaars dat je toch graag zou hebben dat iedereen er bij zou kunnen zijn, ookal is de dag indeling iets anders, maar goeiekoper...

succes

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik11-8-2010 8:36:38

Hey,
Binnenkort is het de vrijgezellen van een vriendin van mij. Gezien we zelf een huwelijk aan het organiseren zijn, werk ik niet echt mee aan de organisatie er van. Eerst was de prijs € 75, vorige week € 85 deze week € 100. De dranken zijn nog apart te rekenen. Dit begint een duur uitstapje te worden.
Ik ken het meisje die alles organiseert niet goed en heb zelf geen enkele bijdrage geleverd tot de organisatie, dus ik durf niet veel te klagen en te zagen. Maar ik vind dit veel geld!
En ik ben er zeker van dat er dat nog vinden in mijn vriendenkring en op dit forum.

Een toffe dag hoeft toch geen fortuin te kosten!

Claudia
18-9-2010
 Meld misbruik11-8-2010 9:02:21

Hey

Ik persoonlijk vind het ook wel wat veel hoor. Je wil idd ook een mooie envelop afgeven op het feest zelf dus... Misschien naar andere, goedkopere activiteiten zoeken?

Groetjes

sophie
14-8-2010
 Meld misbruik11-8-2010 13:38:25

bij mij vonden ze 17 euro al te veel omdat het er niet meer aan af kon van hun budget voor een hele zomer. dan weet ik al op voorhand dat ik van die mensen geen cadeau zal krijgen op de dag zelf! is gemakkelijk om zo gewoon uw benen onder tafel te schuiven!

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik11-8-2010 15:11:39

€17 te veel? Dat is dan weer het andere extreme zeg .

Maureen
11-9-2010
 Meld misbruik11-8-2010 23:03:51

Ik denk in het algemeen dat de prijs rond 50 euro ligt, dit lijkt mij toch redelijk.
En trouwens, de bruid moet dit inderdaad niet weten.
Ik heb mijne over 3 weken (4 sept) en mij maakt niet uit wat ze gaan doen, als we maar plezier hebben

Evie
16-10-2010
 Meld misbruik14-8-2010 1:08:33

hehe ik heb de mijne ook de 4de september! ik hoop dat ze tegen dan alles geregeld krijgen en dat iedereen die ik graag heb meegaat! xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...