Nu Online
Momenteel zijn er 641 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ferme de wahange

10-8-2010 23:41:03
Hallo,

Aangezien ik zoveel heb gehad aan al deze trouwsites heb ik besloten mijn eigen trouwfeest te beschrijven. Het kan maar helpen he...

Ik ben getrouwd in ferme de Wahange in Beauvechain, 30min van Leuven (20km)(adresgegevens via google - traiteur paulus). Super vierkantshoeve tussen de velden waar je de binnenkoer van kan gebruiken, alsook de gigantische schuur.
De zaal is volledig leeg: vrije keuze van traiteur, inrichting, muziek. Het is een lege ruimte dus: een voordeel om alles zelf te kiezen, maar een nadeel ook want het komt duurder uit dan een zaal met vaste traiteur. Je moet namelijk ook alle stoelen en tafels regelen, de inrichting, de keuken voor traiteur (al regelde onze traiteur dat zelf).

Onze traiteur was De Waaiberg van Leuven. Leuk om mee samen te werken. Niet typisch, en heel erg lekker. Hun presentatieboekske dat ze laten zien trekt op niet zoveel. Spijtig, want het zou meer klanten lokken. Maar iedereen was vol lof over hun. Ze hadden al vaker in die zaal gewerkt, en deden voor ons de hele inrichting. In samenspraak uiteraard.

De viering werd op de binnenkoer gedaan, en heb ik deels zelf aangekleed, deels door de traiteur.
Deze was niet kerkelijk, en volgens velen heel uniek en zeer mooi. Veel lof gekregen van vele mensen, die zeiden dat het de mooiste was ooit gezien :) (ik geloof dat maar al te graag uiteraard). Ik heb de indeling, de liedjes, en de mensen gekozen, maar wat de mensen deden wisten we niet. Dat maakte het net leuk. Als einde van de viering hielden we een ballonnenwedstrijd waar iedereen op een kaartje een wens mocht schrijven. Van wie het kaartje van de verste locatie terugkwam krijgt de groepsfoto die net voor de loslating getrokken werd.

De receptie werd opgeluisterd door een live band 'Tabula Rasa'. Die maakten echt wel sfeer, op een manier dat muziek door de boxen dat nooit kunnen.

De tafelindeling deed ik via snoepjes. Mijn idee werd niet volledig uitgevoerd (door miscommunicatie met mn vrienden die de zaal mee inrichtten) maar het was dus zo... We hadden 15 verschillende tafels. Dus ook 15 verschillende snoepsoorten. We gingen een waslijn omhoog hangen, waar telkens in een celofaanzakje 1 snoepje zat, opgehangen aan de waslijn via een wasspeld met uw naam op geschreven. Dat snoepje wees dan naar de tafel waar je hoorde. Op de tafels zelf stonden dan grotere gevulde zakjes met uw naam op geniet, en aan de andere kant van het naamkaartje stond bedankt. Zo hadden we ineens ook een bedankingsgeschenkje, en moeten we niet knoeien met bedankkaartjes achteraf.

Mij kleed is gekocht in Le Chapeau in Antwerpen. Grote winkel met veel keuze. Maar voor elk miniscuul retoucheke moet je bijbetalen. Zelfs de zak waar jeje bruidskleed in opbergt in de kast is niet gratis. De verkoopsters zijn heel vriendelijk maar er scheelt iets met de bazin precies. Alles is ook cash, wat in dezer tijden wel heel vreemd is.
Maar ze kunnen het wel: je moest eerst volledig jezelf beschrijven en wat je van een kleedje wilt, ze lopen dan langs verschillende kleedjes en moet je de pro's en contra's vertellen, en dan gaan ze in hun magazijn kleedjes halen die bij u passen. Bij mij was het eerste de juiste.

Mijn schoenen kwamen van bij Van Loock. Ongeloofelijk veel keuze, spijtig genoeg ook heel duur...

Openingsdans was Time of Your Life uit de film dirty dancing. Op you tube zie je allerlei leuke filmpjes met mensen die die dans nadoen. Dat wilden we ook, al lukte dat niet. Het leverde echter wel grappige taferelen op.

DJ was christophe sergoigne, en ken ik via de scouts. Veel goede dingen van gehoord van de mensen. Bij hem weet je dat het 'af' is. Hij regelde ook het geluid en lichten.

Kapper en make-up werd bij Sizoo in Leuven geregeld.

Fotograaf was Dries Rengle. Toen ik een contract afsloot was hij nog 3 keer zo goedkoop als nu. Mijn foto's heb ik nog niet gekregen. Maar hij is alleszins aangenaam in de omgang, en verdwijnt in de mensenmassa, waardoor je er (hopelijk) meer op je gemak uitziet. Maar dus, ik moet ze nog krijgen, al heb ik er een goed oog op.

Veel succes iedereen!

jo
31-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 8769

Ann-Sophie
11-9-2010
 Meld misbruik11-8-2010 8:48:34

Proficiat! Altijd leuk om een verslagje te lezen :)
Voor mij is het binnen een maandje ook zo ver ... Ik hoop dat ik dan ook zo'n mooi verslagje kan schrijven!

jo
31-7-2010
 Meld misbruik28-12-2010 17:46:28

Hallo,

Per ongeluk terug op deze pagina gebotst...
De foto's zijn prachtig.

Hier de link
http://www.driesrengle.be/huwelijksfotografie/category/...

ps: ferme de wahenge was mis geschreven hierboven
ps2: onze viering was dus een alternatieve viering, voor diegenen die een exemplaar willen, mail maar.

Tom
20-9-2014
 Meld misbruik23-7-2013 18:03:19

Hoi,

Wij zijn ook aan het denken om daar te trouwen. Heb jij nog een idee wat de huurprijs was?

Grtjes

jo
31-7-2010
 Meld misbruik20-8-2013 21:47:31

Ik denk 950 euro voor een lege zaal. De aankleding, stoelen en tafels werd door onze traiteur voorzien. Ik denk dat de zaal ons aangekleed en ingercht rond de 1800 euro had gekost... Maar 't was dan wel een mooie zaal :)

sara
9-3-2015
 Meld misbruik4-1-2015 22:06:34

Beste Jo

Leuk om je verslagje te lezen!
Wij zijn ook aan het uitkijken naar een leuke zaal en denken ook aan de ferme de wahenge. Wij vinden echter nergens contactgegevens. Heb jij deze toevallig? Kan je deze op dit forum zetten, aub?

Dankjewel!

Flore
7-6-2016
 Meld misbruik24-6-2015 18:52:44

Kan iemand mij verder helpen aan de contactgegevens?
Ik kan deze nergens vinden...

Dank u

Tine
28-5-2016
 Meld misbruik24-8-2015 12:03:44

Ik ben ook wel geïnteresseerd in contactgegevens!
Groetjes!

Marjanne
20-7-2017
 Meld misbruik1-6-2016 15:07:50

Beste,

Heeft iemand de contactgegevens van Ferme de Wahenges al gevonden?

Wij zijn ook erg geinteresseerd om onze trouw daar te doen! Ziet er fantastisch uit !! :)

Of nog andere tips voor huwelijkslocaties waar je met eigen catering kan werken en waar overnachtingsmogelijkheid is?

Groetjes

Thomas

Meld misbruik17-9-2016 14:07:12

iemand al contactgegevens gevonden?

Tine
7-7-2018
 Meld misbruik3-6-2017 12:23:22

Hallo allemaal,

Wij zijn erg geïnteresseerd te trouwen in ferme de wahenge. Heeft iemand in de tussentijd de contactgegevens gevonden/verkregen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...