Terug naar overzicht
Wij gaan gewoon de voornamen erop zetten.
Geen namen! De mensen van de zaal hadden een alfabetische lijst van de gasten met daarnaast de juiste tafelnaam. Bij binnenkomst zeiden de mensen hun naam, de mensen van de feestzaal checkten dit op de lijst en gaven het juiste kaartje aan de mensen.
Bij ons in de zaal voorzien ze een prikbord waar de naamkaartjes op bevestigd worden. De gasten krijgen dan hun naamkaartje mee bij binnenkomst. Zo hebben we snel overzicht van hoeveel mensen er nog moeten komen.
Wij hebben gekozen om gewoon per tafel te werken.Als je naamkaartjes zet , ga je al snel merken dat iedereen die toch gaat verzetten omdat ze ergens anders aan die tafel willen zitten of zo. ( Ik heb dit ook ooit gedaan op een familie feest , het was een lange tafel van 40 man , ze hadden mij naast een tante gezet die ik niet echt mee overeen kwam en mijn aanstaande hadden ze bij mijn broers gezet : dus niet bij mij . Heb dan kaartje gewisseld dat ik bij men broers en men aanstaande zat uiteraard)
Bij ons gaan ze de voor- en achternaam afroepen per tafel en op tafel zelf zetten we naamkaartjes met enkel de voornaam op. Als er twee mensen dezelfde voornamen zouden hebben voor dezelfde tafel zetten we gewoon de eerste letter van hun achternaam erachter. Als iedereen zelf mag kiezen waar hij gaat zitten aan een bepaalde tafel duurt het veel te lang want ze roepen pas de volgende tafel af als iedereen zit.