Nu Online
Momenteel zijn er 564 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksfuif

11-8-2010 11:23:30
Hallo,

Wij zouden graag een losse huwelijksfuif geven. Zijn er nog koppels die dit doen en hoe?
Daar wij een beperkt budget hebben (net huis gekocht) willen we het graag overzichtelijkhouden maar hoe weet je wat je bij zo een fuif moet rekenen aan drank?
Weten jullie ook eventueel zalen die we daarvoor kunnen gebruiken regio Dendermonde?
Tips voor andere goedkope alternatieven?

Alvast bedankt!

Saskia
1-7-2016
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 3288

frida
6-2-2010
 Meld misbruik11-8-2010 14:44:41

he Saskia,

Ook wij hadden een budget vriendelijke trouw. Wij hebben alles zelf gedaan met natuurlijk hulp van fam. en vrienden. We hadden 3 vrienden die dag zelf in stonden voor de bediening. Wij hadden een parochiezaal gehuurd ( prijs 100 euro). Wij hadden een brouwer die de onaangebroken flessen gewoon terug nam.

Wie weet is er ook wel zaal bij u in de buurt.

Groetjes frida

Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik11-8-2010 22:31:41

Wij houden ook een fuif. Wij hebben het geluk gehad dat wij gratis een zaal hebben en enkel de hapjes en drank moeten betalen (zaal is van vrienden van mijn ouders) Wij zijn van plan om een bedrag te zeggen tot waar we gaan van de drank. Eens we aan het bedrag zijn laten de mensen van de zaal dit weten en kunnen we nog zeggen of we nog betalen of dat we stoppen. Welk bedrag deze gaat zijn, hebben we nog niet beslist. Wij gaan nog hapjes (broodjes)(wordt geregeld in de zaal) voorzien en ook dessert. Wij halen geen bruidstaart, maar gaan diepvriestaarten (hmmm hele lekkere) halen in ofwel aldi nederland, makro, ... Dus ook wel goedkoper dan een bruidstaart.

grtjes

Phebe
23-4-2011
 Meld misbruik12-8-2010 9:10:41

Hallo saskia,

ook wij houden een fuif. Maar zo net ietsje meer dan een gewone fuif maar toch budget vriendelijk. Om een vb te geven, wij hebben een parochiezaal afgehuurd voor ongeveer 100 mensen, daarin is geen drank maar wel huur van de keuken, stoelen, bestek enz inbegrepen. dit heeft ons 150 euro gekost. Om 19u word iedereen verwacht in de feestzaal voor een kleine receptie met hapjes. dit duurt ongeveer een uurtje en half. om half 9 word onze bruidstaart binnen gebracht, moeten we niet betalen omdat ik in een bakkerij werk en dat is hun cadeau voor ons. daarbij gaan we nog andere taarten serveren en ook nog ijsjes voor de jongere kinderen. Om half 10 zetten ze een tafel klaar met verschillende soorten soepen en belegde broodjes en dan onze openingsdans gevolgd door een knallende fuif voor jong en oud. de enige kosten die we dus hebben is zaal, Drank maar kan je best voor bij de brouwer gaan kijken is meestal het goedkoopste, en DJ en enkele kosten van de hapjes maar zal niet extreem veel zijn. voor de bediening komt fam. helpen zodat wij rustig kunnen genieten van onze dag. we hebben ook nog iets extra's toegevoegd aan onze fuif, wij werken namelijk met een thema, iedereen moet in BLACK AND WHITE komen, omdat wij nog allemaal redelijk jonge mensen in de familie hebben en vrienden ook leek ons dit een super leuk idee.

Veel succes nog met je zoektocht

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik20-8-2010 22:32:04

Wel ik raad het iedereen aan om gewoon een fuif te geven. en best enkel voor vrienden.
Al dat gekikkel van ouders enzo. Iedereen wil zijn beste beentje voorzetten en meebepalen. Of lopen ambetant van juiste outfit, bang om naar voor te gaan. Man, toch. Als wij de kans kregen, deden we het ook zo. Vrienden waarderen nog het best.

Groetjes,

S

saskia
20-5-2011
 Meld misbruik29-1-2011 0:30:45

hallo saskia,
wij geven ook een fuif in een parochie zaal,we starten met een receptie om 19h,en om 21h is onze openingsdans.We hebben een dj gehuurd,mensen voor de bediening,een traiteur voor de hapjes ,tijdens de fuif word rond gegaan met bordjes eten (paella,scampi's,...)we geven wel geen dessert.We geven eerst een receptie doordat we wat oudere familie hebben,zo kunnen ze er ook (even) bij zijn,en de vrienden (jongere) kunnen eens goed fuiven.Het feest zelf zal redelijk wat kosten,er komt dan ook bijna 150 man!Maar in vergelijking met een traditioneel feest zal het heel wat minder zijn!
Ik ben dan op andere vlakken wel goedkoop af!Mijn trouwjurk is prachtig,en heeft slechts 300 euro gekost!Onze 2 kindjes zijn ook al gekleed,voor 100 euro (uitverkoop comuniekledij)!De uitnodigingen hebben we zelf ontworpen(flyer),en kosten 1 euro per stuk.Trouwringen gaa we morgen kiezen,ze worden volledig naar onze smaak ontworpen.
Als je naar alles googeld,vind je vaak mooie betaalbare dingen.
We zijn al 19 jaar samen,hebben samen een huis gekocht,en al 2 flinke meisjes van 10 en 12!Onze trouwdag zal volledig zijn zoals wij het willen!
groetjes saskia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...