Terug naar overzicht
Hoi Baci, eerst probeer je een priester te pakken te krijgen om de datum van jullie huwelijk vast te leggen. Daarna geeft die priester verdere instructies. We hebben een priester van buiten de parochie waar we trouwen. Daar is dan alweer meer regelwerk voor nodig, want de priester van binnen de parochie moet de goedkeuring geven aan de priester van buiten de parochie... Moraal van het verhaal: blijf in de eigen streek :°) Veel succes met plannen, en dromen! Groetjes,An
Ik zou eerst een zaal te pakken proberen te krijgen naar jullie zin en dan onmiddellijk daarna de pastoor verwittigen. Wij wilden eerst een week later trouwen en de zaal was al bezet voor de datum. En we hebben in februari de zaal al vastgelegd! Dus 15 maand op voorhand!! Maar blijkbaar is juni nu wel een heel drukke periode om te trouwen hoor. Dus eerst zaal, dan pastoor, dan eens informeren bij gemeente wanneer je u kan inschrijven daar en dan gewoon deze site volgen qua planning en de tips van de anderen. als je hier regelmatig komt meelezen, merk je direct wat je allemaal moet voorbereiden en wanneer. Veel plezier ermee!
Hey An Dank u voor de reactie !Kan jij mij mss ook helpen met het volgende: Ikzelf ben enkel gedoopt en mijn vriend is al eens voor de kerk getrouwd geweest.Kan je dan nog trouwen voor de kerk? groetjes,Baci
Hoi Normaal kan je als je gescheiden bent niet meer voor de kerk trouwen. Er bestaat wel een mogelijkheid om het kerkelijk huwelijk nietig te laten verklaren. Hiervoor moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Best eens aan je priester vragen. groetjes Martine
Volgens mij mag je maar 1 keer voor de kerk trouwen..........!
Ja je mag maar 1 keer voor de kerk trouwen want die voorwaarden om te laten schrappen zijn er echt over hoor. Een ex-collega van mij heeft dit eerst willen doen, maar de ex van haar partner / de redenen van scheiding voldeden niet aan de voorwaarden, dus uiteindelijk heeft ze een viering in de feestzaal gedaan. En dat heeft zeker ook iets hoor!
Je kan weldegelijk nog een viering hebben, hoor! Alleen zal je dan geen huwelijksregister mogen ondertekenen... Het zal dan een soort gebedsviering worden. Best info vragen aan de pastoor. Niet alle pastoors zijn hierin zo 'open-minded', dus je moet wel wat geluk hebben.
Je kan inderdaad maar 1 keer voor de kerk trouwen. Sterk aan te raden: regel eerst uw feestlocatie met datum en ga dan direkt naar de pastoor voor een gebedsviering (geen huwelijksmis) en 6 maanden voor de trouwdatum ( liefst die dag of de dag erna) leg je uw huwelijksdag vast voor het gemeentehuis of stadhuis. Anders zijn anderen u voor! Wij trouwen nu de 10 september 2010. Je kan alles volgen via deze blog, ( er wordt tot einde dit jaar regelmatig berichten bijgeplaatst en ook "linken" naar bepaalde zaken die we genomen hebben.): http://www.bloggen.be/huwelijk_linda_en_peter/ . Wees ook tijdig, vooral bij het vervoer, maar ook DJ en fotograaf ed om die reserveren op uw datum. Sommigen en meestal de beteren, zijn vroeg bezet!
Hoi Wij trouwen 30/7/2011 het eerste dat ik gedaan heb was de zaal vastleggen - vervolgens de gemeente. Nu moet al de rest nog gebeuren Wij trouwen niet voor de kerk maar houden een viering in een kapeletje door een diaken.
Oké bedankt voor de tips : )
Hey Baci, Dat ik u hier ging tegen komen had ik niet verwacht!Ik trouw volgende zomer 2 weken na u, je moet maar eens langskomen kunnen we eens van alles bespreken,vergelijken,... Groetjes Lien x x x
Hey, Huwelijksmagazines zijn ook altijd een goede inspiratiebron. In de meeste uitgaves staat wel een te volgen schema zodat je zo min mogelijk vergeet of te laat begint te zoeken. Groetjes Evelien
Hey, Ik heb gewoon op internet gezocht naar de kerk, meestal hebben die tegenwoordig een mailadres waar je de pastoor of zijn secretaresse op kan bereiken. Wij zijn nog niet zo lang geleden verhuisd naar Boom en hebben hier de kerk gecontacteerd, maar aangezien we heel ons leven in Antwerpen hebben gewoond, wilden we liever in de Kathedraal trouwen, omdat deze voor ons meer waarde heeft. Heb gisteren bevestiging gekregen van de pastoor van de Kathedraal dat we mogen trouwen daar, nu moet ik wel nog gaan uitleggen aan de pastoor van Boom dat we niet in zijn parochie zullen trouwen. Hoop maar dat da goed komt... :-) Wat het gemeentehuis betreft heb ik ook al een mail gestuurd om de datum en het uur vast te leggen. Officieel kan dit nog niet, maar om het reeds te reserveren noteren ze het al. Zo kan niemand anders nog op hetzelfde uur trouwen. (Dan ben je zeker van je dag hé) De zaal daar gaan we volgende week voor kijken, aangezien we eerst van plan waren om een tuinfeest te geven, maar dit kwam ons toch wat te duur uit. Dus volgende week een afspraak voor de zaal. Veel succes nog! Grtjs Sara