Terug naar overzicht
Wat bedoel je met muziekvergunning? - SABAM ... dat heb je niet nodig voor een trouwfeest- Vergunning van de gemeente uit om "lawaai" te maken ... dat is een probleem als je in een woonzone zit en de kans groot is dat de buren de politie bellen.
Vroeg ik me ook af, dat eerste: weet niet of dat moet voor trouwfeest, maar kan altijd tegen betaling geregeld worden bij Sabam. Tweede: kan uitzondering aanvragen, maar zal al moeilijker zijn. Alleen... als 't 'n feestzaal is, hoe doet die dat dan voor andere feesten, of daar mogen gewoon geen dansfeesten gehouden worden dan?
Inderdaad, SABAM... heb je niet nodig voor een huwelijk maar misschien zou je wel beter eerst eens naar het stadhuis of politie-bureel gaan om te melden dat jullie er een huwelijk-feest hebben op die dag. Dat zou ik doen om de politie op hoogte te brengen wat er gaande is op die locatie en zijn ze misschien wel wat verdraagzamer in geval van klachten. In ieder geval:waarschuw jullie gasten (dat als die zaal in woonzone ligt) men rekening moet houden met de nachtrust van de omwonenden.
Eerlijk gezegd zou ik het zeker niet "toch gewoon doen" want je hele feest verpest zien door het stilleggen van de muziek wegens nachtlawaai of geen vergunning, wie heeft dààr iets aan ? Er zijn hier in het verleden berichtjes daaromtrent verschenen en als je feest anderhalf uur stil ligt, is de ambiance weg en vooral : de gasten vervelen zich en gaan dan maar naar huis... Zo'n risico zou ik niet graag lopen maar jullie moeten daar natuurlijk zelf over beslissen.
Ik vraag me echt af wat voor zaal jullie dan hebben... Is het dan mss een parochiezaaltje? Daar mogen idd dikwijls geen fuiven en zo gegeven worden, omwille van het buurtlawaai. Ik zou het dan niet doen! Kans is groot dat de politie gebeld wordt en als je dan geen vergunning hebt, moet je alles stilleggen. Misschien kan je wel zelf aan de gemeente een vergunning vragen? Maar aangezien dit ook niet in jouw eigendom plaatsvindt, vrees ik dat ook dat een 'njet' wordt...