Terug naar overzicht
hoi hoi mijn toekomstige heeft eerst mijn hand aan men papa gevraagd dus bij mijn thuis wisten ze der van mijn zussen zijn zus hebben geholpen om alles klaar te maken hoe hij het wou vragen en zijn mama is me de ring gaan kiezen dus iedereen wist het eigenlijk al voor ik iets doorhad zelfs onze kindjes wisten het en ikke nie :-)
Mijn man heeft mijn hand niet gevraagd aan mijn papa, hoor... Was nogal gek na 4 jaar samenwonen... Ook is de band tussen mijn man en mijn papa niet super... Hoe hebben we het aan de ouders verteld? Gewoon dezelfde dag van het aanzoek nog naar daar gereden en het verteld! Ik was zo happy! Mijn ouders en de getuigen (broer van mij en broer van mijn man) reageerden enthousiast (vooral mijn mama), maar mijn schoonouders was wat anders... Het eerste wat mijn schoonma zei, was: 'Moet da nu nog? Gij weet nie wa da kost zeker???' Nadien is ze wel bijgedraaid en achteraf bekeken vond ze het een prachtige dag, maar in eerste instantie was het minder prettig...
Ook hier is de hand niet gevraagd want ik heb aan hem de vraag gesteld, hihi! We waren beiden zo blij dat we het meteen verteld hebben aan de ouders. Als je eens op het forum kijkt zul je wel wat ideetjes opdoen want u vraag word wel meer gesteld hoor. Veel plezier met de voorbereidingen.
Hoi, Mijn vriend heeft mijn vader zijn 'toestemming' gevraagd. Hij heeft zich wel zeer veel moed moeten indrinken, het was op een ander trouwfeest waar we allemaal waren. En mijn pa heeft gevraagd aan mij of ik er akkoord mee was :s Maar nu heeft mijn vriend beloofd dat hij het toch nog romantisch gaat vragen zoals hij van plan was. Maar dit op een onverwacht moment. We weten dus dat we gaan trouwen maar het aanzoek moet nog komen. Een beetje een rare situatie maar toch wel spannend ook ;) Als je denkt dat je vader erop staat om het te vragen eerst aan hem, kan je het beter doen denk ik. Je verliest er niets mee en je ouders willen toch ook dat je gelukkig bent? In ieder geval nog veel succes, het zal wel loslopen! GroetjesKendra
Hier ook geen hand gevraagd aan mijn papa. Wonen al 6 jaar samen en hebben kindje, dus nogal stom dan vind ik persoonlijk. na aanzoek heb ik hen gewoon gebeld! haha, ja mijn enthousiasme was te groot om te wachten tot we naar daar konden gaan Zo heb ik ook naar mijn beste vriendin gebeld en ineens gevraagd aan telefoon dat ze de getuige wou zijn.
Toen mijn vriend mij ten huwelijk had gevraagd , waren we op weekend in de ardennen met mijn moeder, stiefvader, men lievelings tante en haar man en dan nog een tante met haar zoontje. Tijdens het avond eten gingen we bekend maken dat we gingen samen wonen , mijn moeder wist dit al. Maar de rest nog niet. En dan inneens zeiden we : we hebben nog een mededeling , iets wat mama nog niet weet.We gaan trouwen ! men moeder begon spontaan te wenen , ik hoop van geluk. Maar met haar weet je natuurlijk nooit :p
Bedankt voor de reacties!!!! En Gwen, ik heb heel lang rondgekeken op dit forum vooraleer ik deze vraag stelde, want ik vind hierover niets... (op welke zoekterm of bij welk onderdeel vind ik dan dezelfde vragen?) Dankje!