Nu Online
Momenteel zijn er 580 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

veranderen van kerk?

17-8-2010 8:31:58
Mijn vriend en ik gaan dus volgend jaar huwen op 28-05. graag had ik dat gedaan in de kerk waar ik altijd gewoond heb, maar na bellen naar de pastoor is dit juist de dag van de communie's en is hij niet beschikbaar. dit vind ik heel spijtig, want was wel mijn wens om daar te huwen!
we hebben dan maar de kerk genomen waar we nu wonen.ondertussen dus al brieven gekregen van die pastoor.

ik begon nu wat te denken, we wonen nog maar enkele maanden hier en met die kerk hebben we niets gemeen.
ik had dan gedacht om eens te bellen naar de pastoor waar mijn vriend altijd gewoond heeft.

neem nu dat er daar plaats is op die dag, zou dat dan nog mogelijk zijn om te veranderen van kerk? ook al heb je bevestigd bij die andere?
wil niet dat ik spijt heb van de kerk!

groetjes

wendy
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 653

frida
6-2-2010
 Meld misbruik17-8-2010 10:29:42

he, ik denk dat het mogelijk is. Neem eens contact op met die pastoor van de kerk waar je zou willen trouwen!

Groetjes

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik20-8-2010 19:18:36

Dag Wendy,

Wij trouwen ook niet in de kerk waar wij wonen. Dat gaat niemand iets aan, ook de priester niet. Bij ons is het de kerk, met zelfs een andere priester, dus... Hebben jullie al betaald of al een gesprek gehad?
Zegt dat je van gedacht bent veranderd. Priester hebben nu niet meer zoveel invloed zoals vroeger.

Succes!!

Groetjes,

S

wendy
28-5-2011
 Meld misbruik22-8-2010 10:24:40

hallo Sarah,

Neen we hebben nog niets betaald en hebben ook nog geen gesprek gehad. Weten zelfs niet hoe hij eruit ziet! :-) Enkel al telefonisch gehoord.
Ja misschien moet ik wel eens bellen naar die andere kerk, ik kan dan nog kiezen hé wat ik wil?
Ik vind het wel spijtig, de kerk waar ik echt wou trouwen is vrij op die datum maar de pastoor werkt op dit uur ergens anders en hij wil geen andere priester in zijn kerk, dom toch?

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info