TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lindsay
6-5-2006
|
21-2-2006 12:47:53
Ik vind dat het er toch een beetje vanaf hangt van wie betaalt. Mijn ouders nodigen uit wie ze willen, maar zij betalen dan ook wel voor deze mensen. Nu overdrijven ze er zeker niet in hoor. Ik ken hun genodigden ook allemaal persoonlijk. Maar toch komen de meesten van hen wel naar de receptie. Op het avondfeest zijn het meer "onze" genodigden.
Natuurlijk zitten jullie met een limiet voor het avondfeest. Dat maakt de zaken nog lastiger. Dan zou ik zeggen: kies voor jullie eigen vrienden. Ten slotte kunnen jullie je ouders hun vrienden toch nog op de receptie uitnodigen. Is dat niet genoeg voor je ouders?
|
|
Lien
26-5-2006
|
21-2-2006 13:12:26
Mijn ouders betalen een deel, mijn vriend zijn ouders ook en wij ook ongeveer 1/3.
Van mij mogen ze hen vragen, want ik heb zelf gezegd receptie ok maar niet avondfeest ! T is ons feest he, niet dat van hen !
groetjes
Lien
|
|
marissa
18-8-2006
|
21-2-2006 16:39:15
De vrienden van mijn ouders komen alleen naar de receptie, wij hebben een hele grote familie is al bijna 90 man dus we nodigen alleen nog een paar eigen vrienden uit op de feest. Zij leggen ook bij maar wij beslissen ook wie we op het feest op de receptie willen hoor.
|
|
Ellen
22-4-2006
|
21-2-2006 16:44:33
Bij ons konden ze vragen wie ze wilde, zij betalen dan ook deze gasten. Vele groeten Ellen
|
|
Lieve
1-9-2006
|
21-2-2006 16:51:15
Hey,
ja, als ze mee betalen is het allemaal wat moeilijker, maar ik snap niet dat ze gekwetst waren toen je zei dat het jullie dag is. Dat is toch zo? En neen, ik zou niet schrappen in mijn eigen vrienden, da's de omgekeerde wereld!
Groetjes, Lieve
|
|
nele
20-5-2006
|
21-2-2006 16:55:55
hey lien,
ik herken jouw situatie voor 100 procent. Niet mijn ouders, die vragen enkel vrienden naar de receptie omdat zij vinden dat het ons feest is en dus niet hun vrienden de zaal moeten vullen. Maar mijn schoonouders, die willen ook dat er een heel aantal mensen komen, zelfs neefjes en nichtjes die nog veel te klein zi jn om naar een trouwfeest te komen. Nu ja, na felle discussie hebben we moeten toegeven en ik ben er niet echt gelukkig mee, ik weet zeker dat ik die avond toch niets tegen die mensen ga zeggen, er zijn er zelfs bij die ik helemaal niet ken. Maar zij betalen een deel en vinden daarom dat ze over alles kunnen beslissen; mijn ouders daarentegen betalen een deel omdat ze willen dat we ons eigen ding kunnen doen zonder dat we ons zorgen moeten maken om het financiele. Maar ja, het is nu eenmaal zo en er mij boos om maken zal toch niets veranderen.
|
|
snoepie
16-9-2006
|
21-2-2006 23:39:21
Hoe is dit toch mogelijk? Precies is dit een veelvoorkomend probleem... Bij ons is het niet zo erg dat er oorlog is, maar er zijn toch al felle discussies geweest waardoor ik er soms spijt van heb dat wij traditioneel willen trouwen met een feest, kerk,... Mijn verloofde zijn zus wil gaan bepalen wie er komt. En wij zeggen daarom nog méér neen dan ervoor. Ik ben die bemoeienissen écht wel beu en ik wil geen ruzie want dat is niet nodig. Ik vraag mij af waarom mensen niet voor 1 enkele keer kunnen aanvaarden dat het ONZE dag is en dat WIJ beslissen xxx
|
|
kathleen
29-7-2006
|
22-2-2006 9:55:42
Hello,
mijn ouders betalen de helft van alle kosten, mijn schoonouders geven een bedrag, de rest is voor eigen rekening. Op het feest zitten alleen de beide families, wederzijdse vrienden van ons en een aantal collega's, vrienden en buren van mijn ouders. Dit is echter zeer beperkt. Enkel degene die wij ook kennen. Mijn schoonouders trekken zich hier niets van aan. Andere collega's, verre familie en vrienden van zowel ouders als schoonouders komen naar de receptie. Dit omdat we met een limiet van 120 personen zitten en ook wel wat willen besparen. Ook wij hebben al een aantal keren op onze strepen moeten staan: het is ONZE dag! Niet toegeven dus, doorbijten. Mijn moeder was eerst ook wat op haar tenen getrapt omdat ik wou bepalen wie er op het feest komt, maar achteraf is ze dan toch bijgedraaid.
Groetjes, kathleen
|
|
Vanessa
9-9-2005
|
22-2-2006 9:58:21
Dag Lien
'k zou er toch eens goed over nadenken: als je ouders echt 1/3e van het feest betalen, vind ik wel dat ze recht hebben om mensen uit te nodigen. wij zijn in september getrouwd, en hebben ook vrienden van ons ouders uitgenodigd omdat ze een groot deel betaald hebben.
't is inderdaad jullie feest, maar vergeet niet dat je er zonder de hulp van je ouders misschien zelfs niet moest aan beginnen.
Vanessa
|
|
Mireille
1-9-2006
|
22-2-2006 10:47:04
Hallo Lien,
Ik zou zeker niet eigen vrienden gaan schrappen!! Je hebt al 20 vrienden van je ouders uitgenodigd, dat vind ik al heel veel. Jullie ouders trouwen toch niet maar JULLIE !?!? Probeer het zo ook uit te leggen, dat je van je eigen vrienden al hebt moeten schrappen en dat er gewoonweg niet meer bij kunnen. Bied je excuses aan voor te zeggen dat het jullie feest is (jaja.. dat is het ook maar die ouders..die zijn toch ook een beetje als hun feest) en klaar is kees. Afgedaan en verder met de leukere dingen voor de voorbereiding!
Groetjes Mireille 01-09-2006
|
|
Vicky
9-9-2006
|
22-2-2006 12:19:50
Niet toegeven
Ik sluit me helemaal aan bij Mireille. Moesten jullie onbeperkt kunne vragen, dan is het anders, maar als je moet schrappen bij je eigen vrienden...
Maar idd verontschuldig je voor gedane uitspraken, om toch de plooien glad te strijken
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
Debra
11-8-2006
|
22-2-2006 12:48:41
Hoi,
Ik zit dus met een gelijkaardig probleem hé! Ik heb er echt geen problemen mee dat mijn papa vrienden van hem uitnodigd, velen daarvan ken ik ook! Maar er is er één bij die ik er echt niet bij wil! Jan heeft dit al eens aan mijn papa gezegd en dan zei hij erop dat hij niet anders kon omdat hij ook naar het trouwfeest van hem is mogen gaan. We hadden er ons bij neergelegd maar 2 weken geleden hoorde ik van mijn ventje, Jan, dat die bepaalde persoon openlijk gezegd heeft dat hij Jan niet moet hebben! Ik was razend, zo'n persoon moet niet op onze dag aanwezig zijn! Jan zei ook dat hij heel ongelukkig zou zijn als hij aanwezig zou zijn. Ik moet dit onderwerp zeker nog eens aansnijden met mijn papa maar weet het antwoord eigenlijk al. Daarom heb ik ook al een plan B uitgedokterd en dat is die persoon gewoon geen uitnodiging sturen.
Om nu op jouw probleem terug te komen, ik weet in welk schuitje je zit. Ook al ga je ervoor, je kwetst je ouders. Zal ook zo bij mij zijn. Maar als je je eigen vrienden moet schrappen voor mensen die van haar noch pluimen kent dan zou ik er toch nog een hartig woordje over praten.
Hopelijk kom je samen met je ouders op een oplossing.
Grtz Debra 11/08/06 http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl
|
|
Petra
30-6-2006
|
23-2-2006 17:59:41
Same old song.... Mijn ouders huin vrienden komen op receptie. Buiten 1 koppel, maar dat is meer familie dan vrienden. Ik zou zelf erop staan dat ik mijn vrienden kan en mag uitnodigen...
Tenslotte na de trouw ga je meer contact hebben met je vrienden, en die zijn toch van super belang in een leven
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|