Nu Online
Momenteel zijn er 158 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

is een ceremoniemeester nu echt noodzakelijk??

21-2-2006 14:35:23
Hoi,

Wij trouwen op 2 juni 2006 en de meeste voorbereidingen zijn gedaan. Wij hebben gekozen om geen ceremoniemeester te nemen. Wij trouwen ook niet voor de kerk. Is dat nu echt een noodzaak om een ceremoniemeester te nemen? Waarom wordt hij eigenlijk gebruikt??
Groetjes,
Eefje

Eva
2-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 454

robben
20-5-2006
 Meld misbruik21-2-2006 15:48:46

Denk niet dat het noodzakelijk is, maar wij hebben er wel eentje gehuurd omdat we met een grote suite en redelijk wat afstanden zitten. Hij zorgt dat iedereen op tijd vertrekt en zorgt voor een goed verloop van de dag. Maar als je geen kerkelijk huwelijk hebt, en je niet van plan bent om veel volgens het etiquette te doen, dan is het zeker niet noodzakelijk. Maar voor mij neemt het toch een beetje de druk van de dag af, anders zit ik me op te jagen in vanalles en nog wat denk ik...
Isabelle 20/5/06

Ingrid
21-5-2005
 Meld misbruik21-2-2006 15:49:20

Hallo Eva,

Wij zijn ondertussen al 9 maanden getrouwd en hadden geen ceremoniemeester en trouwden wel voor de kerk en ik kan je verzekeren dat alles tot in de puntjes perfect verlopen is. Wij hebben zelf ook niets moeten aangeven of oplossen, iedereen wist precies wat hij moest doen (zonder dat we iets gezegd hadden).

Volgens mij kan het dus perfect. En dat is meteen ook weer geld uitgespaard ;-)

Geniet gewoon van je dag, geen stress nodig!

Groetjes,
Ingrid

Cindy
8-7-2006
 Meld misbruik21-2-2006 16:30:01

Wij trouwen ook niet voor de kerk en hebben alles zelf geregeld. De suite weet alleen de uren van het stadhuis, receptie en feest, de rest is allemaal verrassing. We hebben dus echt met ons 2tjes alles zelf gedaan, centjes uitgespaard en echt wel perfect mogelijk.

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik21-2-2006 19:15:53

Hallo

Wij waren ook eerst van plan om geen ceremoniemeester te nemen, ook om wat te besparen en zo. Maar uiteindelijk hebben we toch beslist om dit toch te doen. Het is 110 € voor 4 uur, en nu vond ik dat toch wel onnozel om op zoiets te besparen. We hebben wel een kerkelijke plechtigheid met nadien receptie op het kerkplein, dus hij moet dat wat in goede banen leiden dat de mensen na de mis meteen naar de receptie gaan en niet rond ons blijven staan.

Het is ook al gemakkelijk dat je vooraf een gesprek hebt, de onze gaf veel tips van wat we moesten meehebben, en ook dingen die we moesten doen omdat dat mooie foto's opleverde (bv als je de ringen omschuift moet je ze onderaan vasthouden, zo kan de fotograaf ook de ringen op de foto krijgen ipv enkel een hand)

En hij zorgt ook dat je handen vrij blijven, dat als men iets afgeeft dat je het gewoon aan hem kan geven. En je sleep goedleggen en zo.

Groetjes en veel succes

Vicky
09.09.06

davida
7-9-2008
 Meld misbruik21-2-2006 20:23:03

hey wij trouwen ook niet voor de kerk en we nemen een ceremoniemeester maar alleen maar om wat voor het feest komt een beetje in goede banen te leiden dan ligt er zo geen druk op onze schouders die dag maar echt nodig is dat zeker niet hoor groetjes

Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik22-2-2006 9:00:47

Dag Eva

Wij zijn op 09/09/05 getrouwd ZONDER ceremoniemeester.
En ik moet zeggen: het hoeft zeker niet! wij wouden geen stijve boel (niet allemaal maar toch de meeste ceremoniemeesters maken er een hele stijve bedoening van) en dat is ons ook goed gelukt.
Natuurlijk moet je van te voren goed denken wat er allemaal moet gebeuren, zijn er dingen waar je misschien niet direct aan denkt.
Bv.: de ceremoniemeester zou mijn sleepje van mijn jurk goed gelegd hebben bij het binnenkomen van de kerk, maar ik heb dat de bruidskindjes laten doen.

Groetjes
Vanessa
09/09/05

Sharka
2-6-2006
 Meld misbruik22-2-2006 16:09:25

hoi,
Wij trouwen ook op 2 juni, wij hebben wel een ceremoniemeester omdat wij bij goed weer in openlucht trouwen. Dit zal voor ons niet evident zijn om de gang van zaken te weten.
Mocht het toch in de kerk doorgaan dan kan die ons een gerust gevoel geven en alles in goede banen leiden. Vrienden raden ons één aan.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...