Claudia
12-8-2011
|
19-8-2010 12:46:33
Hey Kirsten,
Wij trouwen pas in augustus 2011, dus een beetje later dan jullie. Wij hebben voor het moment al:
- datum trouw wet
- datum trouw kerk
- zaal
- getuigen
- fotograaf
- DJ
Ik denk dat je het belangrijkste al hebt hoor. Onze fotograaf was duidelijk wel een drukbezette man en hij had al 10 boekingen voor de zomer van 2011 dus ik zou daar niet te lang mee wachten denk ik, als je natuurlijk een fotograaf wilt hé! Ik heb ook al contacten gehad met iemand die make-up en kapsel bij mij aan huis zou willen doen. De datum staat nog niet vast voor proef of zo, maar ik weet wel dat ik op haar kan rekenen.
Weet jij toevallig hoeveel tijd op voorhand je de pastoor moet contacteren voor de mis en het misboekje te regelen enzo?
Groetjes, Claudia
|
|
Kirsten
13-5-2011
|
19-8-2010 12:50:29
Hallo Claudia, wel als je weet welke pastoor je wil, dan zou ik hem gewoon eens vragen of hij wil en vrij is... Dat moet bij mijn weten niet zo lang op voorhand. Maar dan ben je toch zeker dat je de pastoor van jouw keuze hebt. Wat het misboekje betreft, daar heb ik eigenlijk geen idee van. Ik denk als je met pastoor overeenkomt dat je dat maakt, dat het voor hem niet zo zeer uitmaakt wanneer het klaar is. Al veronderstel ik wel dat hij het eens zal willen nalezen en zo. Maar ik denk dat maand op voorhand dan meer dan bijtijds zal zijn... Wij hebben voorlopig al pastoor vastgelegd, maar nog niks over mis zelf of misboekje en ook nog niks over gezegd... Wat betreft fotograaf daar zijn we volop naar op zoek. Welke fotograaf nemen jullie? Goede verhalen over gehoord of ...? groetjes en alvast nog veel succes, Kirsten
|
|
Katrien
25-9-2010
|
19-8-2010 12:59:56
Ik denk dat je best de pastoor gewoon eens contacteerd en vraagt hoe hij het ziet.
Wij trouwen 25/09 en moeten nog steeds bij pastoor gaan om alles te regelen.
Hij heeft reeds meer dan een maand het misboekje, maar moet het nog steeds lezen...
Soit, wij mogen pas volgende dinsdag gaan.
Anderzijds heb ik hier al meisjes gehoord die reeds maanden op voorhand mochten gaan om alles te regelen...
Gewoon eens bellen! :-)
|
|
Orily
7-5-2011
|
19-8-2010 13:09:23
Wij trouwen ook in mei, en hebben ook al heel wat gedaan! Maar toch ook een beetje het gevoel als van jou, dat we precies nog veel moeten doen. Van ons staat de kerk al vast ( wet nog niet), fotograaf, videoman, feestzaal, dj, hebben al foto's voor uitnodigingen, zijn al adressen aan het verzamelen van de gastenlijst, in september hebben we afspraak met ceremoniemeester, boekje voor de kerk zo goed als af ( enkel liedjes ontbreken nog en moet nog goedgekeurd worden door pastoor ).
Het vervoer zelf zijn we nog aan het twijfelen.
Veel succes nog!
Groetjes
|
|
Claudia
12-8-2011
|
19-8-2010 13:35:30
Wij hebben de fotograaf Marc Wenseleer geboekt, ik denk dat je hem hier kan vinden onder de naam Marec. De foto's die wij gezien hebben vonden wij wel goed en het gesprek met hem was echt heel tof enzo... Het voornaamste bij ons was dat hij betaalbaar was (omdat wij ook net een huis aan het verbouwen zijn enzo) en dat de kwaliteit goed leek. We hadden eerst naar verscheidene fotografen gemaild en sommigen durven voor een dag makkelijk 1500 euro te betalen. Wij hebben hem nu vanaf samenkomst met de suite tot en met de fotoshoot. Foto's op het avondfeest vragen we aan vrienden enzo...
|
|
Lien
7-5-2011
|
19-8-2010 13:37:59
Hallo, Wij trouwen op O7/O5/2011 en hebben momenteel het volgende al gedaan ! - Datum voor de wet staat vast - Datum voor de kerk staat vast, en ook pastoor - Vervoer ok - Zaal ok - Dj ok - Videograaf ok - Fotograaf ok - Mijn tante verzorgd de bloemen in mis en zaal - Voorlopig misboekje is gemaakt - Voorlopige gastenlijst en adressen zijn in orde - Ceremoniemeester is in orde - Getuigen zijn gevraagd
- Bruidskindjes weten het ook al, maar we gaan ze nog op een origenele manier vragen Denk dat het dat voorlopig is, zondag zitten we eens samen met de ouders en ik zou graag in september/oktober gaan kijken voor een trouwkleed ! Dan is de nieuwe collectie uit. Heb ook al zitten denken aan de uitnodigingen maar ik weet niet of het nog te vroeg is daarvoor? In oktober moeten we terugbellen naar de pastoor om dan een afspraak te maken, dus denk dat ik we redelijk goed op weg zijn. Verder hebben we al vele ideeën voor tafelschikking en cadeautjes en zo maar dat testen we nog allemaal uit. Groetjes
|
|
Sharon
20-5-2011
|
19-8-2010 13:39:37
Wij trouwen ook in mei en wij hebben:
- stadhuis
- kerk en pastoor
- zaal
- fotograaf
- DJ
- trouwjurk
- getuigen
- suite en bruidskindjes
- ideeën om de zaal aan te kleden, uitnodigingen, bloemen,...
- liedjes voor mis en belangrijke gebeurtenissen avondfeest
- we zijn nu bezig met onze huwelijksreis aan het uitwerken
Veel succes nog met de voorbereidingen!
|
|
Sharon
20-5-2011
|
19-8-2010 13:41:16
Oja, ceremoniemeester hebben we ook al en de bloemist ook :).
|
|
Sharon
20-5-2011
|
19-8-2010 13:42:10
Kapper ligt trouwens ook al vast. Amai, ik begin nu al de dingen te vergeten die we al hebben vastgelegd :p. Best m'n lijstje bij me nemen de volgende keer ;).
Sorry voor het vele posten.
|
|
Kirsten
13-5-2011
|
19-8-2010 13:46:39
@ Sharon: jullie hebben precies al heel veel vastgelegd :) Wij hebben precies toch nog wat meer zaken te doen
|
|
Evelien
4-6-2011
|
19-8-2010 13:48:37
Hoi,
Wij trouwen in juni 2011 en bij ons ligt het volgende al vast:
*zaal
*datum kerk (in januari moeten we ons boekje voor de eerste keer gaan voorleggen bij de pastoor)
*datum wet (wel voorlopig want dit kan pas officieel 6 maand voor de effectieve datum)
*vervoer voor de suite
*fotograaf
*DJ
*make-up en haar (datum van het huweljik ligt vast en datum van de proef zal afhankelijk zijn van de datum van de pasbeurt van mijn jurk)
*getuigen (zijn gekozen maar nog niet gevraagd)
In gedachten zijn de grote lijnen voor het volgende al klaar:
*bedankjes (ga ze zelf maken dus dat vraagt wat meer tijd)
*misboekje
*vanaf eind september begint de zoektocht naar een jurk
Groetjes
|
|
Sharon
20-5-2011
|
19-8-2010 13:53:46
Ceremoniemeester, bloemist en kapper zijn familie van ons, dus dat is handig. We hebben alles zo vroeg vastgelegd omdat we op 20 mei 2011 willen trouwen (we zijn dan precies 5 jaar samen dus een andere datum kiezen wilden we niet). Ook was het handig om zoveel nu al te doen omdat ik nog naar school ga en nu vakantie had en mijn ventje had ook zijn congé ;).
|
|
Evelien
4-6-2011
|
19-8-2010 14:00:40
Oh ja ceremoniemeester en de zaak waar we onze bloemstuken en boeket willen laten maken hebben we ook al op het oog (uiteraard nog geen bestelling geplaatst)
|
|
Maaike
16-4-2011
|
19-8-2010 17:18:00
Bij ons is het voor april 2011 en het volgende ligt al vast:
- Datum voor de wet (nog niet officieel, maar met post-it in de agenda) - Datum voor de kerk + pastoor - Vervoer - Zaal - DJ - Videograaf - Fotograaf - Mijn kleed is besteld, in november de eerste pas - Voorlopig misboekje - Voorlopige gastenlijst (zowel receptie als avondfeest als dessertenbuffet) - Getuigen en bruidskindje gevraagd
- Uitnodigingen zijn gemaakt (worden wel pas gedrukt rond december)
Volgende maand hebben we een afspraak met de pastoor. En dat is het zowat denk ik :)
|
|
Evelien
2-4-2011
|
19-8-2010 17:54:19
Jullie zijn allemaal zo snel! Ik trouw begin april en wij hebben nog zo goed als niets vastgelegd. Het is natuurlijk ook een minder drukke periode om te trouwen, maar dit ligt bij ons al vast:
- datum en uur kerk
- datum en uur gemeente
- voorlopige gastenlijst
- de zaal (bijna)
- de getuigen
Tijd zat!!! (Als je niet te kieskeurig bent natuurlijk.)
|
|
Nele
14-5-2011
|
19-8-2010 17:56:18
Hoi,
Wij trouwen 14 mei 2011, en dit is al in orde bij ons :
- Datum kerk
- Datum gemeentehuis + uur
- Feestzaal (inclusief catering)
- Fotograaf
- Aan mijn kleed wordt gewerkt
- Getuigen zijn gevraagd
- Voor de uitnodigingen is iemand een ontwerp aan het maken
- Bruidskindjes zijn gevraagd
- Voorlopige gastenlijst
Voor de rest hebben we enkel wat losse ideeën voor ceremonie, avondfeest, ...
Met de kapper is al een mondelinge afspraak gemaakt, maar er is verder nog niks afgesproken voor proefkapsel of uur.
Groetjes!
|
|
gert
|
19-8-2010 18:11:30
Indien jullie nog op zoek moeten naar een dj, kan ik jullie dj the party brothers aanraden. Je kan eens zien op hun site http://djthepartybrothers.110mb.com
Ik heb hun al bezig gezien en vindt ze wel goed.
|
|
Kim
11-6-2011
|
19-8-2010 18:34:37
Oei het lijkt dat ik nog niet zoveel heb.
Pas vorige week gevraagd geweest en beslist om op 11 juni 2011 te trouwen ( de tiende zijn we 5jaar samen maar dat is een vrijdag, dus hebben praktisch voor een zaterdag gekozen).
Ik heb in die week datum kerk kunnen vastleggen, volgende week ga ik datum en uur reserveren bij gemeente en dan kan ik ook uur van de kerk vastleggen.
Nu volop aant het zoeken naar een feestzaal, of traiteur. We zouden graag een bbq doen, dus traiteurs vind je in overvloed maar een geschikte zaal enzo ligt moeilijker lijkt me.
Mijn ventje vind dat ik er nogal snel invlieg maar tien maand is rapper om dan je denkt...
|
|
Phebe
23-4-2011
|
19-8-2010 19:21:59
hallo, wij trouwen op 23 april en ik heb ook steeds het gevoel dat ik nog zoveel moet doen maar andere mensen in mijn omgeving zeggen me dan dat ik veel te snel ben met alles. Wij hebben al : -zaal -DJ -Datum en uur voor de wet( wij trouwen wel maar enkel voor de wet) -Traiteur -Getuigen -Teksten om voor te lezen op gemeentehuis - Openingsdans gekozen - Bruidsmeisjes - Boeket is gekozen - Fotograaf - Tekst voor de uitnodigingen zijn al gekozen - Kleedje ben ik nu naar op zoek dat is het zo wat voor de moment... dus ik weet ook zelf niet of ik nu te snel ben gegaan of dat de anderen te traag zijn in alle geval, ik wens je nog veel succes in het voorbereiden van jou speciale dag groetjes Phebe
|
|
Steven
30-4-2011
|
20-8-2010 8:55:08
Hey
Wij trouwen op 30 april 2011 en wij hebben het volgende al geregeld:
- zaal
- DJ
- Datum en uur trouw wet
- Datum kerk
- fotograaf
- getuigen
- vervoer voor het bruidspaar
- met de traiteur zitten we volgende week samen dus dat is ook zogoed als rond
- idee van de uitnodigingen is er al, enkel nog uitwerken
maar er is nog tijd, ieder moet dit op zijn tempo doen en we zullen zien het zal dan een schitterende dag worden.
|
|
Anika
9-4-2011
|
23-8-2010 12:32:05
Wij trouwen op 9 April en bij ons ligt het volgende al vast:
- Datum en uur gemeentenhuis
- Datum en uur kerk
- Fotograaf
- Getuigen zijn gevraagd
- Zaal (zelfs de menu ligt al grotendeels vast)
- vervoer is al geregeld (gebeurt binnenshuis)
- Trouwkleed, schoenen, juwelen
- Uitnodigen zijn we momenteel aan bezig en zouden eind deze week gekozen moeten zijn.
- De bloemisten worden momenteel gescreend :)
Verder gaan we volgende maand onze ringen kiezen. In december kunnen we pas terecht bij de pastoor voor ons misboekje, dus dat is nog wat wachten.. Alvast vergeet ik nog wel wat dingen.. maar dat is toch de grote lijn erin :)
|
|
Daphne
9-4-2011
|
15-9-2010 10:43:37
Hey Bruiden!
Ok wij zijn blijkbaar niet zo op schema. Wij trouwen op 9 april 2011 en hebben dit in orde:
- feestzaal is vastgelegd
- Kerk is vastgelegd
- gemeentehuis kan je blijkbaar pas 6 maanden op voorhand aanvragen?
- fotograaf hebben we gevraagd nog niet geantwoord
- jurk heb ik al
... Beetje hulp nodig denk ik. Wat is nu mijn volgende stap?
|
|