TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jolien
6-8-2011
|
19-8-2010 14:23:56
Als je in juni trouwt, heb je idd nog wel wat tijd. Het hangt er ook vanaf of je specifieke personen wil voor bv. foto's, dj,... Als dat het geval is, raad ik je aan zo snel mogelijk contact met hen op te nemen en hen vast te leggen. Als het niet zoveel uitmaakt en je flexibel bent hierin, hoef je niet te stressen :) Ikzelf ben van het principe dat alles wat nu gedaan is, in orde is en ik mij daar bijgevolg ook niet meer druk in moet maken. Sowieso komt er veel kijken bij het organiseren van een trouw, dus begin ik er graag vroeg aan, maar het lukt ook zeker als je wat later start. Dus, neen, ik denk niet dat je moet beginnen stressen ;)
|
|
Els
10-6-2011
|
19-8-2010 14:30:11
Hey!
wij trouwen ook in juni 2011 en bij ons liggen enkel de zaal en de dj vast (en deze laatste dan nog omdat ze samen werken!), de rest moet nog allemaal gebeuren dus geen paniek!
Het volgende wat ik ga doen is de fotograaf en de kerk vastleggen en de rest komt wel in orde
|
|
Reina
28-8-2010
|
19-8-2010 14:46:43
wij wisten maar 9 maanden op voorhand dat we gaan trouwen en hebebn toen stadhuis en feestzaal vast gelegd, de rest allemaal maar later hoor, maak je niet druk, je hebt nog veel tijd, die andere bruidjes doen zo veel van te voren om dat ze in de zomer daar meer tijd voor hebben.
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
19-8-2010 14:50:01
Ok, ik ben gerust.
Want ik lees hier al enkele keren dat sommige hun misboekje al klaar is!
Wij zijn een huis aan het kopen, weten nog niet wanneer het klaar zal zijn dus weten we ook niet of we daar dan voor de wet trouwen, of nog in onze huidige woonplaats!
Dat maakt het ook een beetje moeilijk om voor te bereiden!
Maar dankje dames om me gerust te stellen :)
|
|
Yicke
26-2-2011
|
19-8-2010 14:54:17
Maak je echt niet druk.
Inderdaad, sommige mensen stoppen één jaar of zelfs langer in de voorbereidingen, maar dat hoeft toch helemaal niet?
Wij trouwen een dikke zes maanden na onze verloving voor de kerk, en drie maanden na de verloving voor de wet (november 10 en februari 11).
Heb op drie weken tijd al de zaal, de fotograaf, kledij voor mij voor beide dagen, schoenen, lingerie, juwelen, een visagiste, de kapper, de nagelstyliste, het stadhuis en de pastoor geregeld. De bloemen zijn voor volgdende week, maar de bloemist heeft ook al gezegd dat het OK is en de offertes voor het vervoer en de huur van de smokings zijn binnen en moeten alleen besteld worden zodra het restaurant eind deze week ook voor februari toezegd. Ah ja, en de uitnodigingen zijn ook al gekozen.
Het kan dus allemaal snel, en het hoeft geen jaren op voorhand. Doe het wanneer je er een beetje tijd voor hebt, ik had toevallig vakantie en heb alles maar geregeld, wordt anders nerveus, als ik weet dat ik nog dingen moet doen ;-)
Kies je eigen tempo en geniet er van!
|
|
Claudia
12-8-2011
|
19-8-2010 15:05:47
Hey,
Zeker niet beginnen te paniekeren! Ik weet wat je bedoelt, wij zijn ook een huis aan het kopen dat dan ook nog helemaal verbouwd moet worden. Ons geluk is dat ons huurappartement en ons toekomstig huis in dezelfde gemeente is. Wij hebben ook nog maar enkel het volgende vastgelegd hoor: datum, tijd kerk en tijd gemeentehuis, overnachting voor mijn ouders en zus en broer, feestzaal, DJ en fotograaf. Ik ben wel blij eigenlijk dat we die dingen hebben vastgelegd. De volgende dingen zijn pas voor eind dit jaar of begin volgend jaar en dat zullen dan onze kleren zijn.
In sommige gemeentes kan je ook al wel de datum en het uur voor de wet reserveren. Het ligt dan nog niet 100% vast, maar niemand anders mag dan op dat uur reserveren. Je moet dan zes maanden op voorhand de datum en het uur echt bevestigen...
|
|
Orily
7-5-2011
|
19-8-2010 15:08:52
Tkomt wel in orde, ieder doet het op zijn eigen tempo hé. Van ons gaat het redelijk vooruit, omdat ik nu toch thuis ben in ziekteverlof. Als ik terug gaan werken ben, zal er ook minder tijd zijn. Het zal dan ook wat opzij geschoven worden! Neem je een ceremoniemeester? Die misschien vlug vastleggen dan, want die helpt je ook goed op weg hoor!
Succes met jullie huisje!
Groetjes
|
|
shirley
25-6-2011
|
19-8-2010 16:28:00
Hey!
Wij trouwen ook op 25/06/2011! Bij ons is enkel de zaal al vastgelegd hoor! De rest is voor na september! Dan zullen we wel stilletjes aan wat dingen moeten gaan vastleggen.
groetjes!
|
|
Kim
11-6-2011
|
19-8-2010 16:58:54
Ik heb reeds de datum van de kerk vastgelegd, volgende week datum en uur bij gemeentehuis reserveren en dan kan ik ook uur kerk vastleggen.
Nu volop aan het zoeken naar een zaal en dan de rest wat meer op het gemakje. Tien maand is veel en niet veel hé :)
|
|
Lien
7-5-2011
|
19-8-2010 17:21:00
Geen paniek, ik ben ook in ziekteverlof. Daarmee dat ik al begonnen ben aan het misboekje en zo. Dus geen paniek !! groetjes
|
|
gert
|
19-8-2010 18:09:49
Indien jullie nog op zoek moeten naar een dj, kan ik jullie dj the party brothers aanraden. Je kan eens zien op hun site http://djthepartybrothers.110mb.com
Ik heb hun al bezig gezien en vindt ze wel goed.
|
|
Peggy
13-8-2010
|
19-8-2010 18:13:32
geen zorgen maken, in januari ben ik ten huwelijk gevraagd en nu onlangs op 13 augustus getrouwd en heb alles zeer goed en gemakkelijk kunnen regelen..
Als ik u een tip mag geven moet je eens langs gaan naar een trouw beurs en daar kan je ook veel vast leggen..
|
|
Inge
26-6-2010
|
19-8-2010 18:35:24
ik ben verloofd van januari en getrouwd in juni. ik had alles zeer snel in orde! dus gene stress. gewoon een goei planning maken!! groetjes, Inge
|
|
wendy
9-10-2010
|
19-8-2010 21:44:35
Hey, geen paniek, je hebt nog heel veel tijd. Doe gerust op je gemakje hoor..en vooral geniet ervan! gr
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
20-8-2010 3:23:53
Aangezien je reeds de feestzaal en de fotograaf vastgelegd hebt, denk ik dat je op schema zit voor verdere stappen.
grtz
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
20-8-2010 7:29:31
Zoals iedereen al zei.... laat je kop niet zot maken hier door te "vergelijken", ook al die plannetjes/schema's niet. Zelf had ik ook checklist en daar kwam regelmatig iets in 't rood te staan omdat het volgens die lijst hier al "gedaan" had moeten zijn, maar feit is gewoon dat je dat zelf wel inplant volgens jouw drukke/rustigere periodes; ook kregen we op einde hulp van bijvallende verloofde/moeders die ineens zelf ook door hadden dat 't bijna zover was. Zouden alles zelf afgekregen hebben, maar was wel relaxter om bepaalde dingen toch gewoon uit handen te kunnen geven, bvb. nieten van misboekjes, maken van enveloppe-varken, versiering kerk, dat soort dingen... al wat geknutseld moest worden zeg maar.
Als ik mijzelf hier vergeleek met anderen, was ik met veel dingen erg "te laat", hoewel ik mijn hoofd al erg duidelijk had wat ik precies wou. Als je de ideeën hebt, is 't maar kleine stap naar uitvoering, dus dan gaat dat ook erg snel allemaal op het eind.
|
|
ilse
7-8-2010
|
20-8-2010 12:05:47
Geen paniek, komt allemaal in orde en laat idd je kop niet zot maken. Je hebt echt nog tijd genoeg hoor.
Wij beslisten op 13/02 om te trouwen en zijn op 7/8 getrouwd. Het belangrijkste is dat je de zaal zo vlug mogelijk vastlegt en waarschijnlijk ook de fotograaf (wij hadden iemand van de familie dus dat was niet nodig).
Ik schrik ervan als ik op de periode terugkijk hoeveel ik met mijn vingers heb zitten draaien, vergeleken met anderen hier op het forum.
Mijn trouwkleed was na 1 weekendje shoppen en passen al beslist en ook de feestzalen bezichtigen en kiezen was vlug gedaan.
Bij ons is echt alles supervlot en vlug verlopen zonder dat wij het idee hadden dat we moesten rushen.
groetjes,
ilse
|
|
Sarah
1-10-2010
|
20-8-2010 18:28:44
He Liselotte,
Het hangt er ook van af welk persoon je bent. Heb je graag de dingen afgewerkt en gene stress of heb je juist die stress nodig om in actie te komen.
Maar je hebt zeker nog tijd. Zolang zaal is vastgelegd en evt traiteur dan is het ook wel ok. De rest zou ik pas 6 maanden voordien doen. Ik ondervind ook dat je vaak op anderen moet wachten (zoals zaalverantwoordelijken, gemeentehuis, priester).
Dus geniet van de trouwloze voorbereidingen. Er komen nog genoeg prikkels en dan soms vooral familiaal..
Groetjes,
S
|
|
An
11-6-2011
|
21-8-2010 10:40:16
Hey, wij trouwen ook volgend jaar in juni. De enige dingen die vastlagen 3 weken na de verlovingen waren de kerk, de zaal en de fotograaf. De rest heb ik de afgelopen 1,5 maand gedaan. Ik sta in het onderwijs dus kon ik me nu bezighouden met prulwerk als het misboekje en de uitnodigingen. Maar ondertussen hebben we ook een huis gekocht :-) Ik had nu tijd genoeg, dus wat gedaan is is gedaan è. Ik wil vooral geen stress dus daarom op tijd alles begonnen.
Mij zus heeft op 6 maand haar huwelijk in elkaar gestoken en had nog tijd over :-) Nog veel succes
|
|
kelly
24-6-2011
|
22-8-2010 20:40:59
Hey , Wij trouwen in juni volgend jaar en bij ons ligt al heel wat vast , maar dit is eigenlijk louter en alleen omdat wij tijdens het schooljaar hier geen tijd voor hebben , ik studeer / werk en volg nog eens stage. mijn aanstaande heeft ook zijn verplichtingen dan. alle congé hebben wij dit jaar al opgenomen op de kerst periode na , die van volgend jaar zijn voor na ons huwelijk ... ik heb wel geluk dat ik nog de schoolvakanties heb.
vandaar dat ik de vakantie periodes optimaal benut.
+ wat nu vast ligt kunnen ze niet meer afpakken/overboeken :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|