Terug naar overzicht
Ik denk niet dat da zo snel gaat verwelken. Tegenwoordig zijn er ook speciale 'houdertjes' met water voor bijvoorbeeld de bloemen aan de stoelen in de kerk. Ook voor bloemstukken gebruiken ze dat groen schuim (ik weet ni hoe da noemt :-) en dat wordt eerst opgezogen met water heb ik me laten vertellen. Wij zijn aant overwegen om een paar bloemstukken zelf te maken en dat moet dan ook een dag (of zelfs 2) op voorhand. Zolang ze fris blijven staan tot gebruik denk ik dat dat wel lukt om ze vers te houden hoor.
Bij ons zorgt de bloemist hiervoor. Wij werken wel met een bloemist uit onze eigen gemeente. Als je iemand neemt van buiten de gemeente ligt dat misschien anders. Als de bloemist het niet doet, kan je dan niet iemand van de familie of vrienden vragen om de kerk te gaan versieren? Bovendien, als er voor je huwelijksmis een begrafenis is, dan kan je de kerk sowieso niet de dag voordien versieren en moet het last minute gebeuren.
Wendy, Bewaar uw bloemen in de frigo!! Zo doen ze dat in de feestzalen.
Wendy, maak gewoon je bloemstukken daags voordien op oasis (groen waterhoudend steekschuim). Je bruidboeket kun je op een bridy maken. Dat is ook met oasis. Heb je een handgebonden boeket, dan laat je de afwerking van je boeket onderaan open, zodat je je boeket op water kunt zetten tot je vertrekt. Een bruidsboeket op draad kun je enkel de dag zelf maken, dus dat is moeilijk als je dat zelf wil doen. Je kunt het proberen daags voordien en dan in de frigo leggen, maar da's altijd riskant, want de ene bloem verdraagt koude en de andere niet. Mijn mama is floriste, dus 't zijn tips van een pro! Veel succes! Julie
Bij ons deed ook de bloemist dat. Die kwam alles in de kerk plaatsen.