TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
joke
1-8-2009
|
24-8-2010 13:53:39
hey!
sommigen hebben daar slechts drie maanden voor nodig, anderen twee jaar! alles hangt er van af wat voor "soort" trouw je wil.
Wil je per sé in die zaal of een kleed dat een half jaar op voorhand dient besteld te worden, dan tja...
volgens mij rekenen de meeste ongeveer een jaar. dan heb je nog keuze genoeg ivm zalen, gemeentehuis en kerk. ik heb de indruk dat het dan bij de meeste ff stilligt (afgezien van de zoektocht naar het kleed) en dat de laatste vier maanden volop tijd gestoken wordt in misboekje, uitnodigingen, bedankjes enz enz
er is maw geen exacte termijn die je nodig hebt. ik zou gewoon eens langs de zalen gaan die jullie op het oog hebben en kijken welke data daar nog mogelijk zijn. traditioneel zijn vnl de maanden juni tot en met sept populair onder de trouwers.
succes met alles te plannen!
|
|
Sarah
16-7-2011
|
24-8-2010 14:14:12
Ik heb 14 maanden nodig. Na mijn aanzoek hebben we meteen beslist welke maand en periode, en zijn dan op zoek gegaan naar potentiële zalen. Enkele bezoekjes aan zalen, en dan droomzaal gevonden die alleen de zaterdag die we trouwen nog vrij was die maand. En de maand Juli moest echt wel voor mij (7 is geluksgetal en zowel mijn als zijn ouders zijn in die maand getrouwd)...
Ik denk dat het inderdaad een beetje afhangt van wat je verwacht van je huwelijk en hoe begeerd de zaal is die je wilt :)
|
|
Sanne
23-10-2010
|
24-8-2010 14:26:35
Tja ik wilde graag trouwen op de datum dat we 10 jaar samen zijn, wat betekend dat ik net geen 3 maanden heb om ons huwelijk te plannen! Maar dat komt ook goed hoor! Het allerbelangrijkste blijft toch de feestlocatie, ik had geluk dat mijn droomlocatie gewoon beschikbaar was! Is nog een vrij nieuwe zaal met als gevolg dat hij voor 2011 al bij volledig volgeboekt is maar op de korte termijn was het nog vrij rustig!
|
|
Annelies
2-10-2010
|
24-8-2010 14:37:29
Julie,
Veel hangt af van de beschikbaarheid van de feestzaal. Wij hadden graag in september getrouwd maar toen we in november 2009 op zoek gingen naar een zaal was alles dat meeviel van prijs al volzet (de zaterdagen toch).
Als je je rustig wilt voorbereiden en eerst eens goed wil rondkijken voor je keuzes maakt, is het vanaf 8 maanden goed te doen.
veel succes
|
|
Inge
26-6-2010
|
24-8-2010 15:02:21
hangt inderdaad af van wat je wilt. wij hebben alles op 6maanden geregeld.
Beschikbaarheid van zaal is het belangrijkste.
Je vindt hier wel overal informatie over goede planningen!
groetjes,
Inge
|
|
Ann
27-8-2010
|
24-8-2010 15:15:49
Wij hebben alles op 5 maand en half geregeld en hebben de zaal die we wilden maar wel op een vrijdag! Ik denk dat de zaterdag veel moeilijker ligt.
Ik zou het niet kunnen opbrengen om langer dan een jaar naar een datum te moeten uitkijken.
Wij hebben eerst de zaal (inclusief catering) en het stadhuis geregeld en dan een DJ en fotograaf, dan kledij en uitnodigingen (+gasten boek en menukaarten) en nu op het laatste de detailafwerking (bloemen, versiering, bedankjes, tafelindeling en tafelnamen...). Wil je een ceremoniemeester, vervoer, videograaf, wil je voor de kerk trouwen,... dan regel je dat ook best tijdig.
Zoals de meeste hier zeggen, het hangt echt af van wat je precies wil doen.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
24-8-2010 15:16:19
Ik ben ten huwelijk gevraagd in november en we zijn in juli getrouwd. Het kan dus perfect nog voor komende zomer. Het enige was wel, dat onze trouwzaal enkel nog vrij was op een vrijdag in juli en augustus. Maar dat vonden we absoluut niet erg!
|
|
Kim
11-6-2011
|
24-8-2010 19:50:26
Wij hebben ons twee weken geleden verloofd en trouwen in juni 2011 dus heb ik tien maand. Ik wou die datum omdat we dan 5jaar samen zijn ( alé trouwen de dag nadien omdt ik het toch praktischer vond om op een zaterdag te trouwen) en dat is dan een mooi kado voor elkaar ;)
Natuurlijk lijkt tien maand nog lang en deze week dacht ik wel is van waarom heb ik geen vroeger datum genomen, nu moetk nog zo lang wachten :)
Langs de andere kant, nu kan ik wl alles redelijk rustig en doordacht organiseren, en we wouden altijd een BBQ doen dusja dan heb je in juni al meer kans op mooi weer natuurlijk.
Ik denk dat je vooral een datum met een betekenis moet kiezen ofzo.
Sommige mensen zeggen tegen mij amaai nog tien maand, en andere zeggen amaai nog maar tien maand om alles te regelen :)
|
|
Katleen
24-9-2011
|
24-8-2010 20:49:20
Ik ben ook twee weken geleden ten huwelijk gevraagd en heb altijd graag in september willen trouwen... Nu is echter gebleken dat heel veel zalen al volzet zijn op de zaterdagen in september volgend jaar. Waarschijnlijk zal het er dus op neer komen dat we een datum nemen die nog wel beschikbaar is (als we de ideale zaal gevonden hebben), eventueel begin oktober of eind augustus... September blijkt een hele populaire maand te zijn .
Ik krijg nu al stress, dus een jaartje tijd om alles te regelen, lijkt me zeker geen overbodige luxe in mijn geval, maar het kan perfect in een paar maanden... Alleen moet je dan veel regelen op korte termijn.
Succes met je voorbereidingen en laat ons gauw weten welke datum je gekozen hebt!
|
|
Caroline
4-9-2010
|
24-8-2010 20:55:43
Alvast een dikke proficiat!
Ik ben ten huwelijk gevraagd in mei vorig jaar en trouw over 10 dagen, dus da's bijna 1,5 jaar. Als ik het opnieuw moest doen dan zou ik de datum veel eerder geprikt hebben want nu duurde het nogal lang.
Heel veel succes met de voorbereidingen van jullie grote dag!
|
|
Sarah
28-8-2010
|
25-8-2010 7:55:34
Wij hebben ongeveer 11 maanden gehad om ons huwelijk voor te bereiden. Ik vond dit zeker lang genoeg. We hadden nog wel wat keuze voor de zalen (ook al waren sommige niet meer vrij in onze periode, maar we hebben uiteindelijk een erg mooie zaal en zijn 100% tevreden!) Veel langer had ik toch niet willen voorbereiden hoor, op de duur lijkt het alsof je alleen nog maar met je trouw bezig bent en dat is toch ook niet alles :)
|
|
kristel
1-7-2011
|
25-8-2010 9:54:39
ik ben in december mijn zaal gaan vastleggen en wij trouwen volgende zomer, dus een jaar en half. maar we staan al vrij ver op de planning hoor.
kdenk dat je met een half jaar (als je zaal nog vrijs is dan) zeker ook al genoeg tijd hebt. mss wel wat minder keuze in kleedjes, ik ben dat van mij in april gaan kiezen en moet tot eind december wachten om eerste pas te gaan doen,
dan pas kan mijn kleedje hier zijn. dus das toch 8 maand hé.
|
|
Yicke
26-2-2011
|
25-8-2010 10:45:37
Ik heb mijn aanzoek gekregen eind juni, nu een maand geleden. We trouwen voor de wet op 13/11 en voor de kerk op 26/02/2011.
Een dikke zes maanden dus.
Kleed, zaal, fotograaf, bloemist, kerk, eten en drinken liggen allemaal al vast. Dat was op twee weken geregeld eigenlijk. Voor de ringen hebben we een afspraak volgende week, het misboekje is klaar, moet nog goedgekeurd worden en kan dan naar de drukker, tesamen met de uitnodigingen die ook al vast liggen.
Allé, eigenlijk hadden we ook in november kunnen trouwen voor de kerk, maar ik wou dat niet op één dag doen.
Volgens mij is vier, vijf maanden nog prima, als je vlot over je jurk kan beslissen. Ik ben nogal een snelle in die dingen, weet wat ik wil en wat niet en twijfel nooit te lang.
We hebben wel het voordeel dat we in de winter trouwen en dat er dan nog ongelofelijk veel keuze is qua data. Als je per sé mei tot en met oktober wilt, dan gaat het moeilijker zijn vrees ik.
|
|
Leen
11-9-2010
|
25-8-2010 15:42:08
Hallo, ik ben op kerstavond 2009 ten huwelijk gevraagd en wij trouwen nu 11 september. Qua zaal hebben we wel nog geluk gehad en dat was wel wat zoeken, voor al de rest hebt ge eigenlijk maar 6 maanden nodig. Het eerste dat je moet doen is kijken wat je budget is en welk soort feest je wil, en dan zo snel mogelijk potentiële zalen opbellen. Als de zaal vastligt komt alles goed. @Kathleen die graag in september trouwt: kijk goed rond naar mogelijke zalen want dat moet echt nog wel doenbaar zijn om volgend jaar september te trouwen, zelfs op een zaterdag. Voor de meeste trouwkleedjes moet ge 3 à 4 maanden tellen en dan nog enkele weken voor eventuele retouches. Alvast een dikke proficiat en veel plezier ermee!
|
|
Kelly
11-6-2011
|
25-8-2010 22:40:58
@Kim 11-06-11
Hey wat een toeval! wij trouwen op dezelfde dag én ook wij vieren de dag ervoor ons(13jaar) samenzijn! Ook wij kozen voor de dag erna: zaterdag! (had het eens opgezocht welke 10e juni er op een zaterdag zou vallen en dat is pas in 2017! veel te lang wachte :-) )
Jij bent de enigste die ik al ben tegengekomen die op dezelfde dag trouwt! Je trouwt toevallig niet in kontich hihi...
gr Kelly
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|