Nu Online
Momenteel zijn er 273 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

venetiaans masker

24-8-2010 21:40:20
hey ,

sinds kinds af aan ben ik gek op het thema venetiaanse carnaval ...

Zelf dacht ik om een mooi venetiaans maskertje te laten maken of te kopen . Eentje op een stokje.
Het leek me leuk als onze gasten dit ook hadden

Mijn vriend daarintegen gaat in het Gangster thema. zijn bruidsjonkers ook.

Als tafelindeling hebben we disneyfilms ...

Ik ben bang dat ik misschien teveel dingen wil gaan combineren .

Wat zou ik doen , één algemeen thema kiezen ...
of gewoon onze favoriete dingen - disney , maffia , venetiaans carnaval houden ?

in geval van het venetiaans carnaval , hoe kan ik de mensen de boodschap geven om een venetiaans maskertje te voorzien ? uiteraard is het geen verplichting , ik wil de mensen de indruk geven dat alles mag maar niets moet ...

kelly
24-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1459

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik24-8-2010 22:37:07

Ik zou het eigenlijk bij één thema houden, anders wordt het maar een boeltje en is geen enkel thema helemaal uitgewerkt en dat is juist wat het zo leuk maakt :)

Ik wou ook heel erg graag venetiaans carnaval als thema, met maskertjes inclusief en ik ging die voor elke gast voorzien, maar 't kwam veel te duur uit en 'k denk dat als 'k ze niet zelf voorzien had, dat er maar een paar dit zouden doen...

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik25-8-2010 8:46:27

Hoi,

Zelf zou ik ook eerder 1 thema kiezen dan meerdere. Als je heel deg dag of het feest aanpast dat ene thema heb je een mooi geheel.

Als je een beetje handig bent kan je misschien zelf maskers maken voor de gasten:
http://www.ehow.com/way_5427328_diy-masquerade-mask-designs.html
ipv linten om het masker vast te knopen kleef je aan 1 kan een stokje vast en kunnen de mastkes vastgehouden worden.

groetjes

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik25-8-2010 10:14:57

Hallo Kelly, ons thema zal Italië zijn. En aangezien mijn vriend me ten huwelijk vroeg in Venetië vind ik het eigenlijk een superidee!!! Echtwaar superleuk! Zou je het erg vinden als ik je idee steel en het ook doe :s?
Misschien kunnen we de maskers als bedanking geven. Dan kan je op elk bord een masker leggen en het personaliseren en dan is het ineens eigenlijk ook de bedanking...
Ik vind het een superidee. Alle tips over hoe en waar je ze kan kopen of hoe je ze kan maken zijn welkom.

Groetjes
Sharon

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik25-8-2010 11:59:46

Ik zou rond het thema Venetië werken. Superrrromantisch. (ben er ook ten huwelijk gevraagd) en heel origineel.
Gezien de maffia ook van Italië is, kan je dat misschien op een subtiele manier met elkaar verwerken.
Eens nagaan welke films zich in Venetië afspelen, Italiaanse liedjes, ....

Vind het jammer dat ik er zelf niet opgekomen ben!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-8-2010 13:33:31

Ik zou ook eerder de Disneyfilms laten varen... En mss werken met Italiaanse / maffiafilms?
Zo'n maskertjes kan je zeker in de carnavalswinkels vinden! En als je een groot aantal wil, kan je wel onderhandelen over de prijs!

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik25-8-2010 13:37:17

Het thema Italie is natuurlijk wel een leuk thema...
dan denk ik meteen als tafelnamen bijvoorbeeld aan de toren van Pisa , de trevi fontein ...

Wat ik dan jammer vind is dat ons ideetje om de cinema tickets te gebruiken zo een beetje in het water valt ...

Ik hoorde ook net het enige wat mijn vriend van het maffia thema gaat gebruiken zijn de hoedjes , dus kan je het dan eigenlijk als gangster thema beschouwen ?

Ideeen zijn altijd welkom !

en neen ik vind het niet erg als jullie ideetjes overnemen , ik beschouw het als een eer zelf ;)

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik25-8-2010 15:38:30

Ja, ik wou een trevifontein namaken als bus voor de envelopjes... Mensen gooien toch ook hun geld in de trevifontein ;)! En dan mogen ze gelijk een wens doen :)!
Daarnaast wil ik ook graag een soort van gondel nabouwen, leuk voor de foto's denk ik :)! De Venetiaanse maskers zijn wel leuk om als geschenk op de tafels te leggen... Echt een bangelijk idee! En Véronique merci voor de tip, ik zal ineens eens een kijkje nemen bij Huis Baeyens in Wommelgem.
Wij rijden op onze trouw met oude mini's... The Italian job achterna (de originele film dan, want de nieuwe is ook met nieuwe mini's)! Ik had hiervoor al een keertje een item gepost, omdat ik enkel nieuwe mini's vond op internet om te huren. Maar nu heb ik me ondertussen ook al ingeschreven op het forum van de miniclub en heel veel eigenaars van een originele, klassieke mini willen nu met ons rijden. Superleuk!!!

Voor de tafelnamen kan je inderdaad alle leuke bezienswaardigheden uit Italië nemen: Colloseum, forum Romanum, Toren van Pisa, San Marcoplein Venetië, Gardameer, ... Noem maar op. Of je kan de provincies gebruiken, dat gaan wij misschien doen: Toscane, Umbrië, Lombardia & The Lakes, The Veneto, ... Allé ja, we zien wel... Als we het vernauwen tot het thema Venetië heb ik ook wel al ideetjes voor eventuele tafelnamen :)!

Ik ben benieuwd wat voor leuke ideeën we hier nog gaan horen :)!

Groetjes
Sharon

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik25-8-2010 15:40:11

Ah ja, maffia zit denk ik vooral in het zuiden, aan de onderkant van de laars. Dus misschien is het leuk om dan Napels of Sicilië ofzo meer in de picture te zetten...

Doei

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-8-2010 20:39:12

Je kan toch nog met cinematickets werken? Als ik aan 'maffia'/gangsterfilms / Italiaanse films denk, dan denk ik aan:
* La vita e bella
* Bonnie & Clyde
* La dolce vita
* Pinocchio
* Fellini
*...

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik25-8-2010 21:44:59

hey Véronique , inderdaad dit zou kunnen... maar daar hebben we helaas niet zoveel ervaring mee ...

Ik denk dat ik het idee van venetiaans carnaval ga laten vallen , mijn stiefvader en zijn broer en nog een nonkel van mij zien het al niet zitten ... zou het wat jammer vinden dat er enkele zijn die het wel zouden dragen en enkele niet.

Maar is het dan dom moest ik kijken voor een maskertje voor mij ?
En mijn vriend draagt gewoon zijn maffia hoed.

Voor de rest houden we het dan op het kleurenschema die we gekozen hebben samen met de disneyfilms ...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...