Terug naar overzicht
ipv grote vazen kan je misschien van die glazen "steriliseerbokalen" gebruiken? (met zo'n ijzeren klipsluiting). Die kan je nadien eventueel aan kindjes/gasten meegeven en daar hoeft niet zo veel in?
Per persoon een klein snoepzakje maken?
Op markten zijn er ook kramen die snoep verkopen tegen redelijke prijzen.
Wij gaan dit ook zo doen en momenteel ben ik aant denken aan ofwel zo'n kleine sterilisatie-pot ofwel kleine plastiek zakjes vullen met 3 of 5 snoepjes en op hun bord zetten. Dan heb je ineens extra versiering en zo vinden ze hun tafel terug.Ik ben alleen nog aant denken over hoe ik iedereen bij aankomst een snoepje moet geven... Hoe gaan jullie dat doen?
Iemand die ik ken heeft ook snoepjes gebruikt om de gasten een tafel toe te wijzen. De bedankjes voor de gasten waren ook snoepjes (allemaal rode snoepjes zoals neuzekes, aardbeien, zure matten,....). Ze had dus voor iedereen een snoepzakje met daaraan zijn/haar naam (met zo'n klein wasspeldje) en op de tafels lag/stond hetzelfde snoep. Zo wist iedereen ineens waar ze moesten gaan zitten én had iedereen zijn bedankje al. En de snoepjes op tafel waren vliegensvlug op , ik zou dus niet te ongerust zijn over overschot achteraf. Voor goedkoop snoep denk ik dat je idd best bij Makro kan gaan al zijn er soms ook promoties bij Lidl en Aldi. Goed rondkijken is de boodschap. Groetjes, ilse
Wij hebben kleine potjes gekocht bij Ava voor op de tafels en de snoepjes in de colruyt per gewicht dat kwam heel voordelig uit !! succes Katty
hoi Wij waren dit ook eerst van plan, maar uiteindelijk gaan we een ander thema doen, namelijk taarten en gebakjes :) ik ga dus wel een foto plaatsen in een kader ofzo van de taart of gebak en alles daarrond heeft ook te maken met taart en gebak, onze bedankjes, uitnodigingen, etc... De snoepjes hebben we nu uiteindelijk niet gedaan omdat dit inderdaad al een extra kost met zich mee brengt, natuurlijk vond ik het wel heel leuk, maar bij ons zou het zijn , 1 grote pot met ijzeren draaideksel voor de tafel, en dan diezelde potjes maar kleintjes om af te geven als de mensen toekomen, zo heb je eigenlijk ook een goed overzicht wie er al is en wie nog moet komen, dit alles is te vinden bij Ikea, nu wij hebben 14 tafels en 160 gasten dus veeeeeeeel snoep, veeeeeeeel potjes, veeeeeeeel extra kosten :) daarom dat we het nu eigenlijk niet doen voor snoep keken wij al uit in de makro en inderdaad daar heb je heel veel keuze want in zo een klein potje moet je bijvb geen hosties proppen of zuurbollen, het moeten eerder kleindere snoepjes zijn zoals lettertjes, poepkes, dropjes, colaflesjes, zure snoepjes, etc ... Maar ik zou zeggen ikea is the place to be voor de potjes, en ze hebben zeker altijd alles in stok ook dus :) succes ermee ! groetjes fatimma
Inderdaad, van die steriliseerpotten! (Weckpotten) Ik heb die onlangs in de kringloopwinkel zien staan (wel zeker een stuk of 20) voor 0,5 euro per stuk! Dat is iets dat mensen massaal wegdoen en niet meer aankopen.
Bedankt voor de hulp allemaal. Ondertussen al het juiste potje gevonden bij ikea, allewel ik ook wel eens bij onze kringloopwinkels een kijkje ga nemen en bij Ava om te zien welk mn voorkeur vraagt... Voor de snoepjes zie ik wel eens het zover is, nog tijd genoeg voor dat te gaan halen he :) @tatimma: Lijkt ook wel een leuk thema, ik wil wel graag een foto zien om te kijken hoe het eruit zag! Ben zelf aan het denken om met een taartje mijn getuige te vragen. Bedankt!