Nu Online
Momenteel zijn er 355 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Traiteur of restaurant voor etentje?

26-8-2010 21:55:14
Hallo

Wij zijn ook begonnen aan onze planning voor onze trouw op 09/07/2011.

's middags na de mis willen we met ongeveer 25personen (korte familie zoals grootouders, ouders, meter, peter etc...) uitgebreid eten en 's avonds laten we een mobiele frituur komen voor de rest (vrienden, tantes, etc etc).

Nu, 's middags twijfelen we nog tussen een traiteur of een restaurant.

Wat zou het beste/voordeligste zijn?

Iemand ervaringen hierin? Tips?

Alvast bedankt

robby
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 941

inge
15-4-2011
 Meld misbruik27-8-2010 2:08:44

Ik denk dat dat afhangt van mensen en plaatsen die je kent. Stel: je oom is traiteur en alle 25 mensen kunnen in je living, dan ben je gered.
Weeg wat dingen tegen mekaar af. Een zaaltje huren en een fancy traiteur is misschien wel duurder dan een gezellige italiaan waar iedereen pizza en rode wijn krijgt. Het hangt af van wat je ambieert he...

Tineke
10-7-2010
 Meld misbruik27-8-2010 8:19:58

Ik denk ook dat je de dingen goed moet afwegen. Een traiteur kan goedkoper zijn als je ze allemaal thuis kan zetten of ergens een zaaltje huren waar ze bijna geen huur vragen.

Op restaurant is het misschien iets duurder maar dan heb je natuurlijk nadien geen opkuis mee, want als je ergens een zaaltje huurt en je verlaat dit moet dit waarschijnlijk proper achter gelaten worden. Gaan jullie dat zelf doen of aan vrienden vragen?

Groetjes

Inge
26-6-2010
 Meld misbruik27-8-2010 10:10:32

wij hebben het zo gedaan:
smiddags met onze 'suite' gaan eten op restaurant. ergens een gezellig zaaltje afgehuurd.
we hadden een vis of vlees voorgerecht en vis of vlees hoofdgerecht waaruit ze op voorhand diende te kiezen.Drank was per consumtie.
Het was supergezellig en superlekker. kzou het zo weer doen. geen last van bij je thuis maar gewoon ergens anders gaan genieten!
savonds waren het hapjes en wok voor de andere gasten;

Ik ben dus voorstander van restaurant.

groetjes,
Inge

Sanne
23-10-2010
 Meld misbruik27-8-2010 12:26:05

Ik weet niet of jullie nog een receptie doen? Maar wij trouwen ook op een zaterdag en doen 's middags nog een receptie, wat betekent dat de gasten daar ook weer wat hapjes krijgen en dus geen 5 gangen diner moeten hebben. Wij hebben een 3 gangen diner voor 60 euro inclusief huiswijnen/water. Voorgerecht duo scampi's met coquilles, hoofdgerecht hertenbiefstuk en dessert ijstaart. Volgens mij kan een traiteur ook behoorlijk duur uitvallen en vond onze prijs op restaurant goed mevallen.Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...