Momenteel zijn er 639 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Claudia
12-8-2011
|
28-8-2010 22:27:30
Hey Kirsten,
Ik ben al een paar keer in Italië geweest en Sicilië vind ik persoonlijk heel mooi. Maar als ik denk aan huwelijksreis en Italië dan denk ik natuurlijk aan Venetië.
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
29-8-2010 23:34:29
Wij zijn er geweest. Venetië heb je op één dag al gehad hoor... je komt knettergek van de drukte en 't is er soms erg laf omdat je niet zoveel briesjes hebt en dat stinkend water dat je overal hebt... Begrijp me ni verkeerd, fijn om gezien te hebben, maar ook blij om er weg te zijn.
Wij hebben beetje gereisd, begonnen aan Gardameer, daar kan je lang een fijne en erg mooie tijd hebben. Noorden van meer is goedkoper en zit niet zo vol met Nederlanders, ook veel prachtige kastelen die je kan bezichtigen.
Lido de Jesolo is zoiets als Oostende, dus druk, warm, zand en zee, vandaar gemakkelijk en snel via veerpontje naar Venetië.
Milaan is naar 't schijnt mooite waard, maar was toen snikheet, dus hebben we maar overgeslaan.
Riolo Terme, zeer rustig, idyllisch, maar zeker niet op toeristen gericht, dus met Engels alleen kom je er niet erg ver. Hoewel wij ook geen Italiaan spraken. :)
Bologna: zeer mooie citytrip
Toscane: met steden als Firenze/Pisa, etc... erg mooie streek, maar daar waren wij eerder al.
Rome... daar moet ik niets over zeggen neem ik aan.
Succes er mee! Italië is een pracht van een land, lekker en goedkoop eten en vriendelijke mensen, dat komt altijd goed!
|
|
Fredie
26-6-2010
|
30-8-2010 9:27:11
Ik sluit me aan bij Claudia. Eens je op Sicilië bent, wil je er niet meer weg. En dan heb ik het over Taormina, echt paradijselijk mooi. Een aanrader maar duurder om te logeren dan de rest van Italië.
De Amalfitaanse kust is ook prachtig (linkerkant vd laars). Op de weg die naar Sorrento leidt, zie je enkel postkaartbeelden ! In die buurt ligt Sant'Agatha sui due golfi een minuscuul klein stadje maar o zo pittoresk. Straatjes zijn heel nauw, te smal voor de auto. Dit dorpje ligt op een hoogte en van daaruit heb je een prachtig zicht over de baai. Very romantic .
Milano is zeker de moeite voor wie van shopping & cultuur houdt (La Rinascente ; zoiets als Inno maar dan mooier) en de duomo (basiliek) die er vlak naast ligt. Je kan hier ook naar de opera, de beroemde Scala. Prachtig verlicht 's avonds. Milaan lijkt ergens op Antwerpen : heel brede lanen en zo. Tip : parkeer je auto op zo'n laan waar een tram doorrijdt (onthou de straatnaam !) en neem de tram naar het centrum(parkingprobleem).
Als je Napels wil doen, zou ik je aanraden om met een bustrip vanuit Sorrento te gaan of zo maar zeker niet met je eigen auto ! Napolitanen zijn doodrijders -ze respecteren geen voorrangsregels noch lichten !- Bovendien is het niet zeker dat je je auto nog terugvindt... Veel diefstal hier mààààr ... de allerbeste pizza's ter wereld eet je in de baai van Napels ! Ze zijn héééél dun maar héééél groot en heel goedkoop en je hebt tenminste niet de indruk dat je karton eet !
Rome is natuurlijk de moeite maar moet je bijna een week voor hebben. (Pensione Coronet) ligt in het centrum en is niet duur (een oud palazzo). Mss bestaat het nog ?
|
|
Sharon
20-8-2011
|
30-8-2010 9:48:15
Ook ik ben al een keertje gaan rondtrekken in Italië.
Firenze is zeker de moeite! Het is een autoloos stadje, supermooi! Ook Luca moet je zeker doen, daar kan je met de fiets (met een tandem ook) op de oude stadmuren het stadje rondrijden! Echt mooi!
Ook Sienna vond ik de moeite en dan vooral de paardenracen (gewoon zot wat die Italianen daar doen). Je kan opzoeken wanneer die doorgaan (2keer per jaar), als dat in jullie vakantie valt dan zou ik zeggen: zeker doen, het temperament van die Italianen is waanzinnig!
Zoals Kathleen zei Bologna is ook echt mooi, het is een studentenstad, maar het wordt ook de rode stad genoemd. Heel mooi.
Rome, daar ben ik al 2 keer geweest en ik ga zeker nog terug (ben er verliefd op). Maar daar heb je inderdaad 5 dagen voor nodig om alles te zien. In Venetië ben ik ook al 2 keer geweest en wij hebben niets gemerkt van stinkend water. We vinden 1 dag ook te weinig om daar alles te zien, de eilandjes Murano en Burano zijn ook supermooi om te bezoeken (dat kan op 1 dag).
Milaan vond ik iets minder, wij waren er in augustus en dan is er veel gesloten. De Italianen trekken dan zelf naar de kust. Maar anders zou het wel meer de moeite zijn!
Pisa vond ik teleurstellend, op 2u heb je het daar gehad.
En ja, ook het gardameer (of de andere meren) zijn ook de moeite! Verona vond ik ook een bezoekje waard... Romeo en Julia achterna!
Succes
Veel plezier
P.S.: in Venetië vroeg mijn ventje me ten huwelijk een maand geleden!
|
|
Kirsten
|
8-9-2010 23:16:02
Goed idee!!! Italië is (uiteraard) een heel divers land, en biedt heel wat verschillende mogelijkheden!
Ik ben grotendeels akkoord met de tips van jouw collega trouwers!
Venetië zou ik ook weer niet aanraden... Moet je wel eens gedaan hebben, maar zou er in de toekomst gewoon een gezellige citytrip van maken!
Zelfde mening als voorgaande over Bologna en Milaan.
Pisa, ook akkoord, naast het Piazza dei Miracoli is er niet veel aan!
De provincie Pisa biedt dan wel weer heel wat moois (ik denk hierbij aan Volterra)!
Volgens ons behoren de regio's Liguria bij de mooiste horen van Italië! Liguria, vooral het zuiden dan, heeft heel wat pittoreske havenstadjes en 'rotskustdorpjes' te bieden. Nog niet zo heel bekend bij ons, maar zeker bezoekjes waard zijn de Cinque Terre en Portovenere, allamaal autovrij... Alsook de hele Tigullio kustlijn... Sestri Levante, Camogli, Portofino... Heel erg high fashion, tegelijk charmant en pittoresk. Er zijn ook heel wat romantische en charmante hotelletjes en villa's!! En dan is er natuurlijk Toscane, dat gaat van de mondaine kuststreek (Versilia), tot het Isola d'Elba en de kuststreek van Grosseto, met iets wittere stranden!
Meer naar het binnenland kan er gerust gekozen worden voor een romantische kleinschalige villa/B&B, centraal gelegen, zodat makkelijk steden zoals Firenze, Siena, Pienza en Montepulciano kunnen bezocht worden! Zonnebloemvelden, de Crete Senese, wijngaarden, fenomale en adembenemende uitzichten... toch leuk om samen als newlyweds van te genieten... :-)
Daarna is er natuurlijk nog Rome (inderdaad, geen uitleg nodig... ik raad aan vooral blogs te lezen van fervente reizigers voor tips en tricks!) en misschien ook het Lago di Bracciano niet vergeten!
En dan is er natuurlijk het zuiden, het echte Bella Italia, het oprechte Dolce Vita...
Sicilië, Sardinië, maar ook Puglia en Calabria!! Ik ben er verliefd geworden op mijn 'grande amore'! En ooit gaan we terug naar Lecce, Gallipoli en Alberobello!!
Veel succes en vooral... geniet! xxx Kiki - PTA
P.S. Laat ons weten wat het geworden is!! ;-)
|
|
marieke
9-7-2011
|
16-10-2010 14:53:09
wij willen er ook heen gaan... en gaan ook rondreizen hopelijk als we nog centjes hebben na het feest. we zullen eens beginnen zoeken naar waar we eerst gaan. @ Kirsten: laat wat weten hoe jullie het gaan doen! groetjes Marieke
|
|
|
|
|
|
|