Terug naar overzicht
Geheel geen antwoord op je vraag, maar moet je geen boete betalen als je je eigendom binnen de paar jaar terug verkoopt? Als wij ons huis binnen de 5 jaar na aankoop verkopen moeten we in ieder geval een boete betalen zei de notaris...
Oei, net eens opgezocht en dat geldt niet als het de enige gezinswoning is, sorry :D
Super nieuws.... Ons hebben ze toch ook gezegd dat we de eerste 5 jaar niet mogen verkopen, aangezien we genot hadden van het abbattement (ofzoiets) en omdat we klein beschrijf hebben. Dus als we verkopen binnen de 5 jaar, dan krijgen we ook boete (stond gelijk aan registratierechten op groot beschrijf en terugbetaling dacht ik) Maar soit, als dit bij jullie niet zo is, des te beter :-) Zuid afrika staat ook op ons lijstje, maar zal bij ons een uitgestelde huwelijksreis worden denk ik. We zijn volop aan het renoveren aan onze woning, dus budget is ook sterk ingeperkt :-)
Dag Claudia, ik ben 2 jaar geleden ivm mijn studies 3 maand naar Zuid-Afrika geweest. Eerste 2 maand waren om er stage te doen en daarna heb ik 3 weken rondgetrokken via zuidafrikaonline.nl Dit is een Nederlandse organisatie, maar alles kan perfect via internet worden geregeld. Ik heb dan ook nooit mensen van de organisatie gezien of gebeld, maar gewoon alles via e-mail en dit was perfect in orde. Geen enkel probleem gehad. Toen waren er ook een aantal koppels die we gedurende de rondreis tegenkwamen die dit deden als huwelijksreis. Let wel op: hier trek je alleen rond, dus met een huurauto. Er zijn ook veel organisaties die dit aanbieden in groepsreis, wat waarschijnlijk een totaal andere sfeer geeft. Ik weet niet of jullie ervaring hebben met rondreizen, dit is heel tof en je ziet heel veel, maar tis geen super ontspannende reis. De rondrit die wij toen gedaan hebben hield in dat we dagelijks bijna 2 à 300 km moesten afleggen met de auto... Veel plezier in ieder geval
Alvast bedankt voor de uitleg! Mijn notaris zei dat het bij klein beschrijf niet is en je inderdaad een boete moet betalen. Maar bij mij was het groot beschrijf en de enige gezinswoning. Ik verkoop het dus binnen de twee jaar en ik krijg al mijn registratiekosten terug! Twee vijfde ervann wordt in de hypotheek gestoken van het huis dat we gaan kopen en drie vijfde krijgen we terug... Ik moet wel een boete betalen aan de bank natuurlijk omdat ik de hypotheek vroegtijdig beeindig.
www.africamiracles.nl hier hebben wij mee geboekt. is een Nederlandse maatschappij (wij zijn Belgen) maar alles via internet geboekt. Waren wij zeer content van. wij zijn naar Kenia geweest. is mooier van natuur dan zuid-afika. echt een aanrader!
Alvast bedankt! Leuke site en we gaan het zeker goed bekijken!