Nu Online
Momenteel zijn er 486 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwellijksreis kan dan toch!!

28-8-2010 22:30:38
Hallo allemaal,

Deze week is ons appartement verkocht en we hebben een financiële meevaller gekregen. Omdat ik het appartement binnen twee jaar na aankoop terug verkoop krijg ik een deel van de registratierechten terug. Wij hebben een bepert budget voor ons huwelijk en een huwelijksreis stond niet bij op ons lijstje, maar dit kan nu gelukkig wel!! Wij willen graag naar Zuid-Afrika gaan, meer een rondtocht of zo. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb wel eens gehoord van de touroperator Africa Tours, heeft iemannd daar ervaring mee? Alle ideetjes zijn meer dan welkom

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 670

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik28-8-2010 23:20:57

Geheel geen antwoord op je vraag, maar moet je geen boete betalen als je je eigendom binnen de paar jaar terug verkoopt? Als wij ons huis binnen de 5 jaar na aankoop verkopen moeten we in ieder geval een boete betalen zei de notaris...

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik28-8-2010 23:22:34

Oei, net eens opgezocht en dat geldt niet als het de enige gezinswoning is, sorry :D

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik28-8-2010 23:50:24

Super nieuws....

Ons hebben ze toch ook gezegd dat we de eerste 5 jaar niet mogen verkopen, aangezien we genot hadden van het abbattement (ofzoiets) en omdat we klein beschrijf hebben. Dus als we verkopen binnen de 5 jaar, dan krijgen we ook boete (stond gelijk aan registratierechten op groot beschrijf en terugbetaling dacht ik)

Maar soit, als dit bij jullie niet zo is, des te beter :-) Zuid afrika staat ook op ons lijstje, maar zal bij ons een uitgestelde huwelijksreis worden denk ik. We zijn volop aan het renoveren aan onze woning, dus budget is ook sterk ingeperkt :-)

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik29-8-2010 10:24:15

Dag Claudia,

ik ben 2 jaar geleden ivm mijn studies 3 maand naar Zuid-Afrika geweest. Eerste 2 maand waren om er stage te doen en daarna heb ik 3 weken rondgetrokken via zuidafrikaonline.nl

Dit is een Nederlandse organisatie, maar alles kan perfect via internet worden geregeld. Ik heb dan ook nooit mensen van de organisatie gezien of gebeld, maar gewoon alles via e-mail en dit was perfect in orde. Geen enkel probleem gehad. Toen waren er ook een aantal koppels die we gedurende de rondreis tegenkwamen die dit deden als huwelijksreis.

Let wel op: hier trek je alleen rond, dus met een huurauto. Er zijn ook veel organisaties die dit aanbieden in groepsreis, wat waarschijnlijk een totaal andere sfeer geeft.

Ik weet niet of jullie ervaring hebben met rondreizen, dit is heel tof en je ziet heel veel, maar tis geen super ontspannende reis. De rondrit die wij toen gedaan hebben hield in dat we dagelijks bijna 2 à 300 km moesten afleggen met de auto...

Veel plezier in ieder geval

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik29-8-2010 23:01:30

Alvast bedankt voor de uitleg! Mijn notaris zei dat het bij klein beschrijf niet is en je inderdaad een boete moet betalen. Maar bij mij was het groot beschrijf en de enige gezinswoning. Ik verkoop het dus binnen de twee jaar en ik krijg al mijn registratiekosten terug! Twee vijfde ervann wordt in de hypotheek gestoken van het huis dat we gaan kopen en drie vijfde krijgen we terug... Ik moet wel een boete betalen aan de bank natuurlijk omdat ik de hypotheek vroegtijdig beeindig.

Inge
26-6-2010
 Meld misbruik31-8-2010 8:18:22

www.africamiracles.nl
hier hebben wij mee geboekt. is een Nederlandse maatschappij (wij zijn Belgen) maar alles via internet geboekt.
Waren wij zeer content van. wij zijn naar Kenia geweest. is mooier van natuur dan zuid-afika.
echt een aanrader!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik31-8-2010 21:23:42

Alvast bedankt! Leuke site en we gaan het zeker goed bekijken!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...