Nu Online
Momenteel zijn er 471 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat te doen... keuze feestzaal

31-8-2010 0:22:54
Hoi Allemaal

Ik zit met een vervelende keuze, we hebben twee zalen naar onze zin gevonden.
Echter heb ik een invalide grootvader die slechts één been heeft en dus met krukken loopt of in een rolstoel zit.
Nu in kasteel den brandt zouden we heel graag huwen, ook omdat het qua prijs reuze meevalt en we dit dan ook heel de dag voor ons hebben. Maar nu komt het probleem, de wc's zijn beneden en toegankelijk enkel via een lange smalle trap. Beetje onmogelijk voor mijn grootvader. In het outfort hebben ze wel meer toegankelijke wc's, maar voor ons is deze locatie dan weer iets minder...

Wat moet ik nu doen?? Wat zouden jullie doen?

Grtjs!!

Sara

Sara
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1115

Tineke
10-7-2010
 Meld misbruik31-8-2010 8:23:04

Hey Sara,

Ik zou toch een beetje kijken naar mijn grootvader.

In het kasteel is het daar echt zo ontoegankelijk? Als je dit echt wil zou ik het eens bespreken met hem. Hoe denkt hij erover? Je zou verschieten wat die mensen allemaal nog kunnen.

Groetjes

Tineke

martine
25-9-2010
 Meld misbruik31-8-2010 8:49:41

Hoi

Ik zou het ook eens met hem bespreken. Zou wel ekening met hem houden. Is er echt geen andere mogelijkheid voor mindervaliden om naar het toilet te gaan. Verbaast mij toch wel. Op vele trouwfeesten zijn er toch mensen die minder te been zijn.

Groetjes Martine

natasja
6-5-2011
 Meld misbruik31-8-2010 9:02:52

ik zou met het kasteel ook praten en het voorleggen

Peter
1-7-2011
 Meld misbruik31-8-2010 10:32:54

Zoals Martine al vermelde, ik vind het een beetje raar dat er geen voorzieningen zijn voor mindervaliden? Is daar op zich geen regelgeving toe die locaties verplichten om voor alle personen de faciliteiten (van de ingang tot de toiletten etc.) toegankelijk te maken???
Die moeten volgens mij toch ergens nog een apart toilet hebben.

Indien echt niet, ga naar je grootvader en vraag het hem eens. Die man gaat het zelfs als een compliment beschouwen dat je zo aan hem denkt.

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik31-8-2010 15:12:05

Hey Sara,

Ja het is echt zo in de Brandt, toilet met trap naar beneden. De paar brede treden om binnen te gaan zou bij ons nog gelukt zijn, maar het toilet niet. De zaal is ook te veel onderveeld en die bar in de middenzaal. Ik denk niet dat ze daar nog een ander toilet hebben. Goh, je kan ook moeilijk iets qua sanitair apart huren he.
Je grootvader zegt misschien dat dat wel zal lukken om jou plezier te doen, maar het zal blijven wringen bij jou denk ik, je zal ermee inzitten.
Het outfort is heel tof met de vijver en terras buiten he ... Daar heb je geen probleem met het toilet hoor. Die zaal hebben wij niet genomen omdat de plafonds heel laag zijn (ik heb claustrofobie) en door de inhammen zit iedereen meer apart, maar toch een andere lokatie dan zovelen.
Zeg Martine, het personeel enz van de Brandt gaat misschien langs andere ingang of zo, en hebben misschien een apart toilet waar je grootvader dan toch wel zal mogen gebruiken, kan misschien he. Zou eens met hem en met de Brandt praten, je komt er wel uit

Grtjs

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik31-8-2010 20:09:16

Hey Allemaal

Heb ondertussen mijn grootvader gesproken en hij zegt dat het gaat, maar mijn grootmoeder zegt dan weer van niet.... en ik denk eerlijk gezegd dat mijn grootvader het zegt om mij tevreden te stellen :-) Maar ga idd eens informeren bij den brandt en dan zien we wel, anders zal het toch outfort worden denk ik.

Emmy

Welke zaal heb jij genomen?

Grtjs

Sara

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik31-8-2010 22:23:32

Wij hebben het molenhuis in Vremde gekozen. Zeg informeer anders is bij San Marco Village. Echt echt waar, daar is het gewoon super. Het eten, de bediening, de service en ik vind het ook iets anders dan vele zalen. Je moet er dan trouwen op het sanmarco plein. Is zo mooi. Je hebt er ook nog zalen boven op het 1ste verdiep, dus kan wel zijn dat je er niet de enige trouwer bent, maar als je op het plein trouwt is het op dat moment de mooiste locatie tov die van boven. Is er echt heel sfeervol als al de kandelaars en lichtjes aan zijn. Ik heb er het communiefeest gedaan van mn zoontje en geloof me vrij heb al trouwfeesten meegemaakt in het kasteel van brasschaat, die er niet aan konden tippen. Dus als het met communiefeest al zo is wat moet het dan met huwelijksfeest zijn. Ze hebben er ook verschillende formules en luisteren echt naar wat ij wilt EN prijs kwaliteit service echt niet duur tov zo vele anderen en dan nog iets origineler.
We wilden daar ons feest doen maar zullen maar met een 60 man zijn en daar is het plein te groot voor en zouden we verloren lopen hihi, komt de zaal niet goed uit en vermits we daar juist communie hebben gehad ...
Molenhuis is ook in vergelijking met velen anderen (prijzen eten en drankenforfaits erbij of juist er niet bij), goedkoper dan anderen en kijk maar, echt mooi. Stond zelfs in de exclusive bij de top tien. Och we hebben er zo veel vergeleken echt waar. Zoals je weet ook eerst gedacht aan tenten vermits mn droom van chique white wedding he, maar gewoon te duur vind ik en dan al wat erbij komt. Zelfs info over boten gevraagd. Dus molenhuis geworden haha.
Grtjs

Peter
1-7-2011
 Meld misbruik1-9-2010 9:39:18

San Marco village is wel redelijk fake niet? Kitcherig.

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik1-9-2010 10:18:04

Heb net even gebeld naar kasteel den brandt en blijkbaar hebben ze een speciaal liftje aan de trap voor mindervaliden :-)) dus eigenlijk mij zorgen aan het maken voor niets :-)

@ Emmy

Wij zullen ook maar met 60 man zijn voor het eten en dansfeest met max 90 man. dus san marco village is ook geen optie voor ons. En ik wil dat de zaal voor ons alleen is en niet dat er nog 5 andere feesten zijn... En zoals Peter zegt, vind ik San Marco Village wat te fake en te kitch.
We gaan nog even voortkijken, maar heb al wel een optie genomen op het outfort. Heel karaktervol vind ik het wel, past wel bij onze stijl... Voordeel in het kasteel is wel dat het kasteel heel de dag van jou is... Dus als wij met twee 's morgens nog willen ontbijten in ons kasteel kan dat :-) LOL Ook voor foto's ideaal. Mijn ouders hebben hun trouwfoto's daar ook nog getrokken, dus dat is ook wel weer leuk...
We zien nog wel, moet betaalbaar blijven ook. Maar in ieder geval uwen traiteur was wel nen aanrader ;-)

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik1-9-2010 13:55:04

Ja die was goed he, de taiteur, weet het wel.
Mooie aangeklede tafels, kandelaars in echt zilver en lichtjes op de bogen vind ik geen kitch hoor, maar idd t kan zijn dat je er niet alleen bent. Toch niet zo makkelijk he een zaal vinden naar je zin. Het outfort is iets anders ja, hoop dat je dan toch al ter plaatse bent gaa kijken, om het aan te voeelen : de lage plafonds en de inhammen.
Eigenlijk zou de brandt dan toch kunnen ....
Och het zijn twee mooie locaties, dus je kan niet verkeerd beslissen.
Laat het weten wat het geworden is he

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik2-9-2010 23:37:24

We hebben een optie genomen op het outfort.
En Emmy we waren idd al gaan kijken naar beide zalen. Outfort had ik beter gevoel bij, weet niet die zaal straalt karakter uit... en idd je zit er met de inhammen, maar vind het wel iets hebben. Was vooral verkocht aan den entree :) de lange smalle gang, ik zag die kaarslichtjes er al branden... hihi...

We laten zeker nog wel iets weten, als we eindelijk beslist hebben. Maar staat wel vast, we blijven wel bij de traiteur...

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik3-9-2010 8:38:11

Ja die zaal heeft echt "iets", kan je moeilijk uitleggen he en zoals jezelf zegt, je was "verkocht" en dat moet je hebben
Nog veel plezier met alle voorbereidingen
Grtjs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info