Nu Online
Momenteel zijn er 399 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Planning voor onze dag

31-8-2010 13:53:05
Hoi iedereen,

Ik zit een beetje in de knoei met de planning voor onze dag. We moeten namelijk de kerk vastleggen dus moeten we beslissen hoe het allemaal zal lopen. Wij trouwen op een zaterdag waar we voor de wet verplicht in de voormiddag moeten trouwen. Aangezien onze familie van een eindje moet komen en uiteraard ook nog naar de kapper en dergelijke wil hebben we gekozen om voor de wet te trouwen om 11u.

De voormiddag zou er dus ongeveer zo uitzien:
* kapper 08.00
* make-up 09.00
* kleed 09.30
* aankomst suite 10.15
* vertrek stadhuis 10.45
* trouw stadhuis 11.00
* aankomst bij ons thuis 11.30

Hier hebben we dan 2 mogelijkheden, we kiezen er sowieso voor om 's middags bij ons thuis een broodjesmaaltijd te voorzien voor de suite. Ofwel zouden wij gewoon met hen eten en trouwen om 14.00 voor de kerk en daarna foto's gaan nemen. Onze 2de optie is dat wij tijdens de lunch ergens gaan pic-nicken en ondertussen foto's laten maken waardoor we dan bijvoorbeeld om 15.00 voor de kerk zouden trouwen en erna naar de feestzaal zouden gaan. We weten nu echter niet wat het beste is, bij de eerste optie zal het gat tussen de kerkelijke trouw en het avondfeest voor de suite moeilijk te vullen worden, bij de 2de optie is de middag misschien wat lang voor de suite. We geraken hier echt niet aan uit, misschien is er wel nog een derde, nog betere mogelijkheid? Aanstaanstaandje bruidjes en getrouwde vrouwen, ik heb jullie advies nodig

Groetjes,

Babs

Babs
13-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 958

Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik31-8-2010 13:59:03

Hallo, wij nemen jullie 2de optie. Maar wij trouwen voor de wet ook in de namiddag.
Bij ons is het dus om 10u30 aankomst suite. Zij krijgen broodjes en drank en wij vertrekken om 11u om onze foto's te gaan trekken. Daarna keren we terug voor nog wat familiefoto's en dan om 14u30 wet en 15u30 kerk.

Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik31-8-2010 13:59:21

Aja, wij picknicken dan ook bij onze foto's ;).

Kim
9-7-2011
 Meld misbruik31-8-2010 14:04:03

Hey,

Wij doen wet + kerk in de voormiddag :

08.00 Kapper,…

09.30 Ophalen Kim

10.00 Wet

11.00 Kerk

13.00 Broodjes maaltijd bij ons of op locatie

14.00 Fotoschoot met Chanel (optie :D )

14.30 Vertrek Kasteel Ter leyen

15.30 Fotoschoot Kasteel Ter leyen

17.00 Eerste receptie

18.30 rust

19.00 Receptie + avondfeest
XxX

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik31-8-2010 18:10:06

Wij nemen ook jullie tweede optie. Wij trouwen net als jullie om 11 uur voor de wet.  (maar het kan nog zijn dat we het naar 10 uur verzetten)

11.30 vertrek naar fotolocaties + picknick met suite (dit kan ook 10.30 worden)

14 uur trouw voor de kerk.

16 uur receptie ( dit is vroeger als we er vroeger zijn, de zaal is daar heel soepel in)

Dat was volgens de fotograaf een ruime speling om veel mooie foto's te nemen. En zo een picknick is ook nog een gezellig en levert ook nog eens extra leuke foto's op.

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik1-9-2010 8:34:08

Bij ons kon je voor de kerk enkel kiezen tussen 13u30 en 15u dus hebben we 15u gekozen. Mijn familie komt ook van ver en we konden ook enkel in de voormiddag trouwen dus staat het burgerlijk huwelijk om 12u30. ik moet dus om 6u bij de kapper zijn, daarna make-up en om 9u vertrekken we voor foto's zodat we op tijd terug zijn voor als de suite om 11u30 bij ons toekomt. Na de wet is er bij ons een broodmaaltijd en tijd voor foto's met de suite. Vermits iedereen van zover komt hebben we er voor gekozen om na de mis direct te beginnen met de receptie omp 17u

Tinne
10-9-2010
 Meld misbruik1-9-2010 12:01:33

Hoi Babs,

wij gaan het volgende week zo doen:
7u15 kapper
9u00 make up
9u45 Aankleden
10u30 aankomst bruidegom
11u00 wettelijk huwelijk
11u30 foto's met familie + deel van onze reportage locatie 1
12u45 broodjes lunch bij ouderlijk huis bruid
13u30 Fotoreportage locatie 2
15u20 verzamelen suite terug bij ouderlijk huis bruid
15u30 kerkelijk huwelijk
ca. 16u30 einde kerkelijk huwelijk
Tegen 17u zijn we dan goed en wel vertrokken richting feestzaal/hotel
19u ontvangst gasten.

Dit komt een beetje in de buurt van jullie optie 2 denk ik hé.

We hebben gekozen om de mis laat te zetten zodat de mensen die naar de mis komen én die van verder moeten komen niet al te veel tijd moeten opvullen tussen mis en feest. Als zij ergens een uurtje ergens iets gaan drinken is het gat al opgevuld. Het is ook nog een half uurtje rijden naar de zaal dus...

Terwijl wij foto's nemen zijn in de namiddag kan en deel van de suite (die van verder komen) al gaan inchecken in het hotel. De rest kan gewoon bij mijn moeder thuis blijven. Of diegene die willen mogen mee op fotoreportage van mij.

Tussen 17u30 & 19u00 kunnen wij even op adem komen in onze suite in het hotel/zaal en kijken of alles in orde is!

Hopelijk raak je eruit! Alvast véél succes!

Groetjes
Tinne

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...