Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jullie interpretatie op Something old , something new...

1-9-2010 12:40:49
Hey ,

Hier ben ik dan weer !
Ik wou eventjes jullie mening weten omtrent het gezegde : something old , something new , something borrowed, something blue en dan die penny in your shoe .

Zijn er aller eerst die hiermee werken ?

Ten tweede vroeg ik mij af of dit slaat op het koppel of enkel de bruid ?

Ik heb al :
Something new : men kleed
something borrowed : oorringen die ik zal gebruiken van een tante
Something blue zal de kouseband zijn

die penny da komt ook wel in orde

Nu zit ik dus nog over met something old...
Ik heb hier in men juwelenkist een paar machetteknopen liggen die nog van mijn vader geweest zijn.
Ze zijn toch al redelijk oud ... ik dacht eraan om mijn aanstaande deze te laten dragen ( hij vind ze ook mooi)
Telt dit dan als onze something old ?

kelly
24-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1228

Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik1-9-2010 12:50:33

Hey,

wij doen dit ook hoor :), behalve de penny in your shoe. Ik denk dat dit meest gerelateerd wordt aan de bruid, maar dat dit ook iets anders kan zijn. Bv. ringkussentje, iets van de bruidegom, zakdoek,.... Ik ben ook nog op zoek naar something old en borrowed.

Veel succes nog!

Sanne
23-10-2010
 Meld misbruik1-9-2010 12:57:19

Nog even een vraagje? Regelen jullie dit zelf? Moeten de ouders/vrienden dit niet doen?

An
18-9-2010
 Meld misbruik1-9-2010 13:00:18

Ik heb eigenlijk alleen maar nieuwe dingen en kan nog wel een blauwe kousenband kopen want die had ik nog niet, maar vroeg me eigenlijk af of ik me wel aan deze traditie zou houden. Brengt het ongeluk als je het niet doet? ;-)

Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik1-9-2010 13:16:45

@ Sanne: Ik regel dit zelf. Je kan dit anderen door jou laten doen, maar ik denk dat dit om het even is.

@ An: Het is niet zo dat ik denk dat het ongeluk brengt als ik het niet doe. Heb dit gewoon altijd al leuk gevonden om te doen :).

Elke
17-9-2011
 Meld misbruik1-9-2010 13:33:11

Ik vind het ook een heel leuke traditie. Als "something old" dacht ik de trouwring van mijn vader aan te doen. Hij is overleden en ik heb zijn trouwring gekregen. Maar ik weet niet goed wat te doen met "something old". Iemand een suggestie? Stoppen jullie echt een "penny in your shoe"?

Kim
9-7-2011
 Meld misbruik1-9-2010 13:59:37

Dag bruidjes,

Als ik dit lees dan weet ik totaal niet waarover dit gaat?
Graag beetje uitleg :D!

XxX

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik1-9-2010 14:02:29

Elke, over die Penny weet ik het eigenlijk nie goed.
Klinkt raar toch ?
enfin ja het is wel leuk om me aan die traditie te houden.
en de traditie is denk ik niet compleet zonder de penny :)

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik1-9-2010 14:04:47

Hallo Kim ,

Er is zo een ( Amerikaanse denk ik ) Traditie . en die luid dus :
Something old ( de bruid doet iets aan van haar oma bv.)
Something new ( meestal is dit het trouwkleed)
Something Borrowed ( je gaat ergens iets lenen)
Something blue ( dit kan je dus in variaties doen , ik zelf ga gewoon de kouseband met blauw nemen , dit valt niet op onder het kleed )
en als laatste is het iets van een penny in the shoe maar hoe dat juist was weet ik niet.

Het zou geluk brengen als dit wordt gedaan, maar ik vind het gewoon leuk !

Ester
18-9-2010
 Meld misbruik1-9-2010 14:19:33

Ik doe daar eigenlijk niet aan mee... Zoals Kelly zegt, heel Amerikaans allemaal :-) Amerikaans is niet echt mijn ding.

En het brengt ZEKER geen ongeluk als je het niet doet...

Kim
9-7-2011
 Meld misbruik1-9-2010 14:21:36

Aaaah ok.
Ik dach dat dit een stukje was dat je als "gedichtje" tijdens het avondfeest naar voor bracht.
Het is gewoon iets dat je doet waar niemand weet van heeft... :D
Mercikes voor de uitleg, maar ik denk dat ik pas voor deze traditie hihi.
Khoop dat ik zo ook geluk zal hebben :P.
xXx

laura
18-6-2011
 Meld misbruik1-9-2010 21:28:41

hallo Kelly,
Dit is echt een mooie traditie (Engels, niet Amerikaans), voluit:

Something old, something new
Something borrowed, something blue
And a silver sixpence in her shoe.

Ik weet nog niet hoe, maar ik denk dat ik dit zeker ga proberen!
Meer info over de traditie kan je vinden op:
http://ask.yahoo.com/20031027.html

veel succes

Jessica
5-11-2010
 Meld misbruik2-9-2010 2:09:43

Hey iedereen!

Ik houd van tradities, daarom doe ik zeker mee! Tot en met de sixpence in my shoe! Maar om zo een zilveren muntje te vinden...Is een oude Belgische fr ook niet goed? ;-)

En nog iets geleends en iets ouds...aan nieuwe dingen geen gebrek! Mijn kousenband heeft een blauw randje, gevonden voor €1.

Veel geluk!

Babs
13-8-2011
 Meld misbruik2-9-2010 11:38:35

Iets oud, mag dat ook niet gewoon iets zijn dat je zelf al had? Zoals een ring ofzo?

inge
15-4-2011
 Meld misbruik2-9-2010 22:56:15

Natuurlijk! Of iets dat je kreeg van een oma/mama... Waarom trouwens niet van het oude en het geleende hetzelfde voorwerp maken? Als je nu een oud paar oorbellen leent, is het meteen in orde :)

Die silver sixpence is om 'rijkdom' te symboliseren, je kan m volgens mij ook gewoon ergens in je trouwkleed naaien ofzo, ipv erop te dansen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...