TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ineke
25-3-2006
|
24-2-2006 9:11:31
Beste Petra,
Het is maar een suggestie maar ik heb een vriendin gevraagd iets te schrijven bij het aansteken van de huwelijkskaars. Het is iets heel persoonlijks geworden dat echt verwijst naar osn als koppel en dan heb je niet een tekstje dat je al in zo veel vieringen hebt gehoord.
veel succes ine
|
|
Skiwi
13-5-2006
|
24-2-2006 9:57:35
van onze pastoor mochten wij niet het tekstje gebruiken zoals het volgende:
als het slecht gaat, steek mijn licht dan aan ofzoiets ...
Omdat je hiermee bedoelt dat je dit licht enkel zou aansteken als het sledchter gaat, terwijl het licht ook aangestoken mag worden als het goed gaat ...
we hebben daar wel een passend tekstje voor gevonden, maar het staat thuis op mijn pc ... zal er proberen aan te denken om het vanavond te posten
Mieke 13/05/06
|
|
joke
16-9-2006
|
24-2-2006 17:29:23
Deze 2 vind ik heel mmoi:
Meestal ben ik groot, helder en licht. Dan dans ik rond je. Dan speel ik een beetje, ben ik bij je.
Vanbinnen ven ik een donkere kegel, daar ben ik klein en heb ik je nodig. Ik wil heel stilletjes verder branden, maar uitgaan doe ik nooit.
En heel diep vanbinnen is het warmste stukje, het stukje dat al de rest ondersteunt, het begin dat alles brandend houdt.
Laat mij er soms bij zijn, om te helpen als het moeilijk gaat, om samen even verdrietig te zijn, of gewoon om samen met jullie gelukkig te zijn.
Tweede tekstje:
Gelukkig ben je als er iemand is die je allerliefste noemt.
Iemand die zegt ik hou van je van hier tot ginder en nog veel verder.
Iemand heel dichtbij, met wie je oud wil worden, je leven leven, de tijd vergeten.
Deze kaars aansteken is je allerliefste zeggen: kom bij me, lief, ik wil je wat vertellen, in je ogen kijken, van je houden.
Deze kaars doven is aan mekaar zeggen: tot straks, mijn lief, het ga je goed, ik zie je graag voor altijd
|
|
Petra
30-6-2006
|
24-2-2006 17:50:11
Prachtig...
Nu nog een probleem... ze zijn allebei zo mooi... Bedankt laat keuze weten
|
|
joke
16-9-2006
|
24-2-2006 18:43:46
Haha, Petra! Dat gevoel ken ik...
Joke
|
|
Petra
30-6-2006
|
24-2-2006 18:48:16
Het is tekstje 2 geworden... Nog maar is prachtig...
Bedankt he
|
|
joke
16-9-2006
|
25-2-2006 15:19:48
Waarschijnlijk wordt het bij ons ook tekstje nummer 2. Vind dat net iets mooier...
Graag gedaan,
Joke
|
|
Vicky
9-9-2006
|
26-2-2006 11:20:11
Wij hebben ook dat tweede tekstje
Mooi hé
Vicky 09.09.06
|
|
7-7-2006
|
2-3-2006 21:27:42
Hallo, dit is onze tekst. wordt voorgelezen als wij de kaars aansteken.
Je hebt het vuur in mij aangestoken En daarom rollen dikke tranen over mijn gezicht naar beneden. De passie van het vuur brengt immers altijd tranen met zich mee. Oh ja, het zullen wel eens tranen van verdriet zijn. Kom dan dichterbij en durf elkaar in mijn licht bekijken. Voel dan niet alleen je verdriet, maar ook de warmte van mijn vuur. Ik hoop echter dat het veel vaker tranen van vreugde zullen zijn. Kom ook dan dichterbij. Het blinkende van jullie ogen zal nog veel meer schitteren in mijn licht. Door jullie warmte dan te bundelen, kunnen jullie misschien ook anderen verwarmen.
Jullie hebben mij nu aangestoken, met het vuur dat in jullie brandt. Vuur en tranen gaan samen, zowel bij jullie als bij mij. Mogen het bij jullie veel tranen van vreugde zijn! Toch één verschil: Hoe langer ik brand, hoe kleiner ik zal worden. Ik hoop dat het vuur in jullie liefde even groot blijft.
Groetjes, Mieke
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |