Terug naar overzicht
ik denk dat het een beetje afhangt van stoel of bankje, in onze kerk was het een stoel, dus zat ik gewoon op mijn kleed met de sleep naast mij, alleen lag het wel in de weg voor de mensen dat er moesten passeren, zelfs de pastoor stond op mijn kleed (gaf wel een leuk beeld op op video, steeds terug een lachmoment bij het terugzien ervan)
Nee hoor, zeker niet opheffen ! Ik heb al veel huwelijken gezien en nog nooit iemand zijn kleed zien op heffen. Gewoon gaan zitten alsof je een gewoon jurkje aanhebt. De ceremoniemeester ontfermt zich (normaal gezien) over jouw sleep en die helpt jou ook als je problemen hebt met het gaan zitten ;-) Niet panikeren, heb nog nooit gezien dat iemand de hele viering recht moest staan (hihi).
In het begin is mijn kleed over het bankje gelegd. Mar op den duur ben ik er ook gewoon op gaan zitten hoor. Was sneller en gemakkelijker. Achteraf ook gehoord dat dit bijna 1 keer te hoog ging. ???? Zou geen zicht geweest zijn. groetjes, Carolina
Ik ging ook gewoon zitten...
Ik had een ceremoniemeester die me elke keer hielp met mijn sleep ...
ik ga ook gewoon zitten en mijn mama gaat mijn sleep mooi leggen...
Goeie vraag, nog niet bij nagedacht... Gewoon gaan zitten? Heb nogal een "Sissi" jurk met een vrij lange sleep en daaronder nog een hoepelrok... Hmmm hoop dat het goed komt... hihi Bruidsmeisjes moeten maar helpen.