TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ann
2-7-2011
|
6-9-2010 14:23:02
hey Tania,
Wij trouwen 2 juli...en inderdaad verlofperiode...
wij gaan onze uitnodigingen niet speciaal vroeger doen,de meeste mensen(die we gaan uitnodigen) weten al dat wij dan gaan trouwen.dus diegene die zeker willen komen zullen wel hun verlofplannen daar aan aanpassen...diegene die bv niet anders kunnen dan dan op reis te gaan zullen denk ik ook hun verlof niet laten vallen voor 1 trouwdag...ik zou het zoveel mogelijk al mondeling doorgeven en diegene die het niet willen missen zullen daar dan wel rekening mee houwen.denk je niet?ik heb indd mijn trouwjurk al gekozen...maar dit gebeurde eerder toevallig(was dit belange nog niet van plan)maar ik was samen met een vriendin 2 zaken gaan bezoeken...in de 2e zaak bracht de verkoopster me een jurk en ik kon hem niet meer uit mn gedachten zetten...ben dan samen met mn mama teruggegaan en ook zij vond het schitterend...dus ja,dit is sneller gegaan dan gepland!maar ben wel blij!!daar zeiden ze me van beste zeker een half jaar ervoor te komen,dus heb je wel nog even tijd!wij trouwen beiden voor de 2e maal,dus sowieso was een kerkelijk huwelijk uitgesloten(een huwelijksviering zonder geloftes gaat wel)dus oorspronkelijk was het ook enkel voor de wet...maar dan vind ik de dag zo vlug voorbij....wij zouden rond 11h voor de wet,dan fotos en een pick nick bij hopelijk goed weer...dan rond 15.30h een viering met de goede herder(in de feestzaal op de binnenkoer)met aansluitend de receptie en feest
Maar das natuurlijk allemaal een persoonlijke keuze hé..ik wil gewoon een dag waar ik zo lang mogelijk kan van genieten...maar met jullie kleine kapoen moet je natuurlijk practisch denken hé!!alleszins,de goede herder kan ik je aanraden...hoorde daar al veel goeds van en wij hebben een viering gevraagd waar onze zonen kunnen in betrokken worden en dit alles word helemaal uitgewerkt,een erg persoonlijke viering naar tschijnt!ik denk hier nu maar aan omdat ik hier lees van je zoontje!onze zaal,dj en foto's ligt ook al vast,wij twijfelen nog over het vervoer,wij gaan nl de gemeente niet uitgaan,want zowel gemeente,feestzaal als fotolocatie gaan we hier doen,daarom vinden we het veel geld voor vervoer.we dachten aan een bus(maar dat is duur zeg!!)dus,dit moeten we nog beslissen.van waar ben je??alé,nog veel voorbereidingsplezier hé!!
grtjs,ann
|
|
Evelien
4-6-2011
|
6-9-2010 14:55:29
Je kan eventueel bij de kerstkaartjes een save-the-date sturen. Wij lossen het zo op.
|
|
Annelies
2-10-2010
|
6-9-2010 15:07:14
Hey,
Leuk idee van Evelien!!
Het heeft weinig zin om uw uitnodigingen vroeg te versturen. De mensen wachten tot het laatste moment om te bevestigen. Wij hebben de onze verstuurd voor het verlof, met het idee dat dan zeker iedereen de uitnodiging tijdig zal lezen. Buiten de suite en familie hebben we bijna nog geen bevestigingen (deadline is nu zondag). Voor de receptie is het helemaal ene ramp.
|
|
Yicke
26-2-2011
|
6-9-2010 15:07:30
Ik sluit me aan bij Evelien: save-the-date kaartjes kunnen wel eens dé oplossing zijn voor jullie!
Ik zou dat ook willen doen, maar mijn ouders zijn niet overtuigd van het nut ervan. Nu ja, wij trouwen in februari voor de kerk (met feest), dus dan zullen er wel niet veel mensen weg zijn. (krokusvakantie is 10dagen later, dus skieërs verwacht ik ook niet).
|
|
Sofie
3-11-2011
|
6-9-2010 16:07:48
Hoi, Inderdaad, save-the-date kaartjes! Die kun je ook gemakkelijk bij je kerstkaarten stoppen ofzo. Wij gaan die ook sturen, hoor. Het wordt inderdaad minder gedaan hier, maar het zorgt er wel voor dat iedereen zeker weet wanneer je trouwt. Ze kunnen zelf dan nog beslissen of ze er rekening mee houden of niet.
|
|
lies
2-7-2011
|
6-9-2010 19:30:18
Hoi tania,
wij trouwen op 2 juli 2011 en hebben iedereen een save the date kaartje gestuurd...
Is eerder in nederland al wat ingeburgerd maar ik heb megaveel leuke reacties gekregen.
Weet je, als je het zodanig op tijd weet kan je maar beter maken dat iedereen ervan op de hoogte is. Kunne mensen dan uiteindelijk toch niet komen, ligt die beslissing bij hen... en kan jij je niets kwalijk nemen!
xxx
|
|
tania
1-7-2011
|
6-9-2010 23:01:07
Hallo,
save the date kaartje nog nooit van gehoord maar mss wel leuk om te doen.
@ Ann, wij wonen in Tielt-Winge. Over het vervoer zijn wij ook nog aan het twijfelen omdat het gemeentehuis aan het begin van onze straat is gelegen (letterlijk 2 minuten te voet van bij ons aan de deur) we vinden het dan ook redelijk dom om daarvoor speciaal vervoer te voorzien, zou dan enkel zijn om van het gemeentehuis naar de feestzaal te rijden maar is dat de extra kost dan waarf.
Grtjs
|
|
Thomas
9-4-2011
|
7-9-2010 11:47:43
Wij hebben ook Save the Date kaartjes rondgestuurd en enkel maar leuke reacties gekregen. Mensen kenden het niet, maar ze vonden het wel leuk :) En zo heeft niemand nog een excuus om niet te komen nr je feest ;)
|
|
Jeroen
1-7-2011
|
9-9-2010 1:16:42
Wij trouwen ook op 1 juli 2010.
Wij trouwen voor de wet om 14u (hopen we)
We kunnen dat maar 6 maanden op voorhand vastzetten .
Om 15u hebben we dan ons kerkelijk huwelijk.
Daarna om 17u00 onze eerste receptie en om 19u de tweede.
'smorgens zijn we van plan om foto's te trekken ?
De save the date kaartjes vind ik ook wel een leuk idee.
|
|
Myriam
1-7-2011
|
11-10-2010 14:57:45
Wij trouwen ook 01/07/2011! Maar ik heb het al aan zoveel mogelijk mensen gewoon verteld. We hebben gezegd dat men ervoor moet zorgen dat men pas vanaf 03/07 op vakantie mag vertrekken
Leuk om iemand tegen te komen die op dezelfde dag trouwt! Spannend he! Zo heel erg lang is het nu niet meer!
|
|
valerie
1-7-2011
|
23-11-2010 12:07:53
Hallo,
wij trouwen ook op 01/07/2011 Leuk om te weten dat er nog zijn die de zomer op deze manier inzetten : )
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|