Nu Online
Momenteel zijn er 316 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik heb geen maatje 38 ....

9-9-2010 18:48:44
Hoi medebruidjes,

Ik heb het ongenoegen om door mijn ziekte MS van maatje 38 naar maatje 48 getransformeerd te zijn . Op zich geen probleem , behalve als je natuurlijk een bruidsjurk moet gaan passen . Ik heb echt de blues vandaag ....
Doorgaans voel ik me niet anders dan gelijk wie anders , maar vandaag heb ik het gevoel dat ik echt niet conform ben met de standaard in onze samenleving.
Pfff , en ik die dacht dat bruidsjurken passen een fijne ervaring zou zijn ...
Gellukig heb ik morgen een afspraak met een ontwerpster die volume niet bepalend vindt !

Nicole
17-12-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1597

KELLY
8-10-2010
 Meld misbruik9-9-2010 18:55:03

Hey Nicole,

oei, slechte ervaring in een winkel?

Maar ik begrijp u, heb ook geen maatje 0 hoor :-) Ik heb er nog eens bij dat ik nog héél klein ben, nl 1m48. En niet van de magerste. Mijn normale maat is 40, in mijn bruidskleed geloof ik dat het 42 of zelfs 44 was. Maar ja, je vindt wel iets wat je mooi gaat staan hoor!

Ikzelf moet volgende week vrijdag opnieuw gaan voor te passen, ben bang, want doordat mijn kleed eigenlijk te ruim zat, heb ik niet meer de moeite gedaan om af te vallen, terwijl dat toch mijn bedoeling was!

Heb zelfs al nachtmerries dat ik er nu zelfs niet meer in pas!

Ik hoop dat je iets vindt, ik ben bij Linx in hasselt geweest en daar hebben ze me fantastisch geholpen

Groetjes!

inge
15-4-2011
 Meld misbruik9-9-2010 19:46:49

Ik snap je volkomen! Ik ben de voorbije 2 jaar 10 kilo verdikt. Ik zit al maanden te zeggen dat ik ga afvallen om in een kleed te passen, maar het lukt maar niet. Ik ben zo bang dat ik me slecht ga voelen in mijn kleed dat ik nog niet eens gaan passen ben :s Ik stel het maar uit en uit in de hoop enkele miezerige kilo's af te vallen en me dan terug beter in mijn vel te voelen, maar helaas :s
Straks ben ik te laat om een kleed te kiezen. Zucht.

charlotte
30-4-2011
 Meld misbruik9-9-2010 20:34:43

Hey Nicole
Ik heb maatje 46 en start volgend maand mijn zoektocht naar een bruidsjurk. Ik start bij Cermo+ te Turnhout, naar het schijnt hebben ze daar héél veel modellen voor een maatje meer. Welke winkels heb jij precies bezocht?Kwestie dat we daar onze tijd niet meer moeten verliezen. Grtz

Vannessa
12-11-2010
 Meld misbruik9-9-2010 20:37:54

Hey

Zit er maar niet mee hoor. Niet iedereen past in een maatje 38.
En er zijn heus wel hele mooie trouwkleedjes voor meiden met een maatje meer.
Heb zelf ook een kleedje maatje 48 en ik voel me er geweldig in.
Dus jij vindt ook wel jouw ideale kleedje hoor.
Veel succes in je zoektocht en probeer er toch een beetje van te genieten

elyne
29-10-2010
 Meld misbruik9-9-2010 20:39:31

hey,
ik heb maatje 46 en heb direct een trouwkleed gevonden, in roeselare(robel)
wel eerst afspraak maken

chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik9-9-2010 20:49:45

Hey Nicole,

Ben deze week in het bruidsparadijs in Merksem geweest voor iets anders dan een kleed maar zag dat ze een aparte collectie hadden voor bruiden met een maatje meer.
Zou zeggen waag het er op en heus u droomjurk hangt ergens spontaan te wachten op jou om je te laten schitteren op je mooiste dag,
Veel succes alvast.

ilse
9-7-2011
 Meld misbruik9-9-2010 21:34:32

hoi,
ook hier geen maatj 38 hoor! Ik ben nu wel aant weight watchen om wat kilotjes te verliezen. En ik hoop dan een bruidsjurk maatje 42 te hebben.
Je zal zeker een kleed vinden waarin je zal stralen!!!

Nicole
17-12-2011
 Meld misbruik9-9-2010 22:01:21

@ charlotte :
Ik ben een maand of twee geleden bij Modeshow geweest in Geraardbergen . Heel onvriendelijke eigenaars , maar de mevrouw die hielp passen was super . Geen enkel pasmodel in mijn maat natuurlijk :-(
Vandaag gaan passen bij Couture Maria Meirte in Sinaai , ook supervriendelijk , maar geen enkel pasmodel in maat 48 ....

Oksana

Meld misbruik9-9-2010 22:02:35

katrien
1-10-2010
 Meld misbruik10-9-2010 5:27:05

Hey,
Ik heb ook geen maatje 38 :-)
Toen ik mijn kleed ging passen waren dat natuurlijk die maten he ;-)
Ze hebben gwn een tussenstuk van achter bijgezet om dan te kijken of ik met dat kleedje stond :-)
Echt vriendelijke mensen waar ik geweest ben.Top service.

xxxxxxxx

hilde
10-12-2010
 Meld misbruik10-9-2010 7:19:50

Ik denk dat je al heel veel geluk moet hebben om een trouwkleed te gaan passen die precies je maat is. Ik heb maatje 40 en de paskleedjes die ze in de winkel hadden konden ook niet toe.

Ik zou zeker niet paniekeren. Doe een aantal winkels aan en ik ben er zeker van dat je een schitterend kleed zal vinden.

Ik kan je in ieder geval La Sposa in Roeselare van harte aanbevelen. Zowel ik als mijn mama (maat 50) zijn daar met klasse onthaald en geholpen geweest.

Veel succes !

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik10-9-2010 8:09:50

I know the feeling. Ben in een jaar tijd zo'n 10 kilo bijgekomen. Ik probeer nu wat af te vallen om aan mijn droombeeld te geraken dat ik altijd voor me had voor mijn trouw. Sinds juli ga ik dan 2x per week lopen en 1x zumba, met een schamele anderhalve kilo er maar af! Begin ook wat te wanhopen en ongelukkig te maken. Ofwel verander ik mijn idee, ofwel mijn lichaam, maar voor het moment willen beiden zo niet mee...

frida
6-2-2010
 Meld misbruik10-9-2010 8:21:33

Dag, Ik begrijp je volledig!!! ik ben zelf nu 3 jaar pijnpatiënt neemt veel pillen en daardoor 15 kg aangekomen. Helemaal niet leuk maar toch ik heb wel mijn jurk gevonden.

Dus ga er voor je zal schitteren op je touw......

heidi

Meld misbruik10-9-2010 9:48:19

je zal zoizo schitteren op je trouw, je moet een kleedje kiezen dat je figuur mooi flateerd en dan zal je er schitterend uitzien... maatje meer of niet, je zal stralen op je dag...
het passen is soms wat minder, ik vind het erg dat ze er steeds maar kleine maten hebben, ik vind dat ze moeten rekening houden met mensen met een maatje meer.

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik10-9-2010 10:12:56

Hey, ik weet niet van waar je bent. Maar in Robel in Roeselare kan je alles in je eigen maat passen. Maat 48 zal er zeker geen probleem zijn.
Supervriendelijke mensen en heel gedienstig. En bovendien - iets wat ik heel belangrijk vind - ze zijn eerlijk. Als er u iets niet goed staat, zeggen ze dat!!
Ikzelf heb maatje 44-46. Ik dacht dat ik maar in 3 kleedjes ging kunnen, en het minst lelijke ging moeten kiezen. Het was absoluut niet het geval. Zeker een aanrader!

isabel
23-10-2010
 Meld misbruik10-9-2010 12:27:25

Hier nog eentje.Veel verdikt door mijn ziekte en dan nog een schildklier die niet functioneert.Maar idd in Robel heb ik ook mijn kleedje gevonden.Morgen is mijn 2e pas
en ondanks alle pogingen om nog een paar kilo af te vallen,ben ik 3kg bij dus ik hoop zo hard dat ik er nog in kan.

Tanja
12-6-2010
 Meld misbruik10-9-2010 15:57:01

Hey Nicole,

Ik heb ook verre van maatje 38, en het is geen enkel probleem om een jurk te vinden die bij je past.
Met mijn trouwjurk leek ik zelfs nog slanker
Bij het passen wordt er achteraan een tussenstuk gezet zodat je zeker kan zien welk model je het beste staat.
Mijn jurk was een rok/top van LR, en ze maken die in elke maat.

Maak je niet te veel zorgen hierover en geniet vooral van het passen en kiezen!

Groetjes,

Tanja

Sofie
1-10-2011
 Meld misbruik28-9-2010 12:31:12

Hoi,

ik heb ook geen standaard maat, en heb volgende week een afspraak bij Cermo in Turnhout. De verkoopster vroeg mijn maat aan de telefoon en toen ik 48 zei, zei ze zeer vriendelijk dat ik dat echt niet als een buitenmaat moest rekenen. Ik ben dus eens benieuwd =) Misschien ook een ideetje voor jou?

Succes allessinds en voel je gewoon mooi =)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info