TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ester
18-9-2010
|
10-9-2010 7:31:49
Ik denk dat je zo'n huwelijk vooral kan doen met 'rent a priest'. Misschien doen 'echte' priesters dat ook wel hoor, maar ik denk van niet. Veel mensen kiezen tegenwoordig voor deze formule, da's dan een viering, maar je trouwt niet voor de kerk.
Allez, ik kan fout zijn hoor, schrijf maar op wat ik denk.
Het enige wat ik hierbij meteen denk is: en wat als het slecht weer is, wat wel eens kan voorvallen in ons belgenlandje. Misschien toch een grote tent voorzien :-)
|
|
inge
15-4-2011
|
10-9-2010 9:05:16
Of kiezen voor een locatie in het buitenland he...
|
|
ann
2-7-2011
|
10-9-2010 9:07:57
hey kathy,
Wij gaan net hetzelfde doen...een viering in de feestzaal met de goede herder..voor ons beiden is het een tweede huwelijk,waardoor ons huwelijk sowieso niet meer kan ingeschreven worden in de kerkregisters.ik las wel dat ivm e doop het sacrament wordt ingeschreven bij de goede herder.indien later beslist wordt om over te stappen naar de kerk kan er een overdracht gebeuren,zonder herdoop,dus dan zeker geldig.Ivm huwelijk weet ik het niet..Maar als je echt zo je dag voor ogen hebt,wat is dan belangerijkst,dat je het zo kan plannen of dat je toch de kerk kiest voor het officiele gedeelte...dat moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken,maar een telefoontje naar hen hierover zal je wel verder helpen of het al dan niet geldig is.wij konden ook kiezen voor een viering in de kerk zonder de huwelijksgeloften,maar kozen dan toch voor de goede herder na het lezen van al die positieve reacties hier op het forum.ik denk dat weinig priesters,zelf de moderne,het niet toestaan buiten de kerk,ik denk ook dat dat een regel is waar ze zich moeten aan houden.
Dus als je dit echt wil ga je voor iets als dit moeten kiezen denk ik.
Onze viering zou doorgaan om half 4 buiten aan de feestzaal...aansluitend direct de receptie,bij slecht weer is hier wel een apart zaaltje waar het kan doorgaan.
Maar jouw idee is duidelijk hetzelfde als het onze en ja,het kan hoor!!!
|
|
Lynn
21-9-2012
|
10-9-2010 10:14:46
Wij gaan juist hetzelfde doen :) we trouwen in de prachtige tuinen van onze feestzaal (Domein 't Meersdael). Onze ceremonie zal plaatsvinden aan hun vijver met mooie witte stoelen en een lang gangpad waar mijn lieve schat mij dan zal staan opwachten. We hopen onze deken van het dorp te strikken, die doet vieringen en heeft oa de afscheidsdienst van mijn vader heel erg mooi gedaan, hij komt vooraf een paar keer op bezoek en laat je gewoon vertellen, vertellen en nog eens vertellen zodat de dienst zelf een heel persoonlijk effect heeft. We hopen hem voor ons huwelijk ook te strikken. Als dat niet zou lukken dan gaan we wrs horen bij Rent a priest :-) Zo'n huwelijk is zeker en vast ook geldig hoor :-) Good luck! Groetjes
|
|
Kim
21-8-2010
|
10-9-2010 10:17:22
Hoi,
Wij hebben op 21 augustus onze doomdag beleefd en zijn ook buiten gehuwd. Ik kan het iedereen aanraden, het was PRACHTIG. We zijn gehuwd buiten aan onze feestzaal (kasteel van saffelaere) om 6 uur in de avondzon met broeder Gino van de Goede herder kerkelijk huwelijk). Alles was in wit met roze (heel Amerikaans) en onze trouw was er net eentje uit de films :)) We hadden zelf rozenbogen versierd met witte tule en roze strikken, er was een witte loper, witte stoelen, veel roze rozenblaadjes, cupcakes in plaats van, hosties,.... We hadden ook borden laten maken in de USA voor de bruidskinderen (here comes the bride,.... was een van de opschriften). De intrede was zo fantastisch, mijn ventje stond vooraan en ik ben op hem toegestapt op te tonen van 'She' gezongen door onze supergoeie zanger (Christope Versaevel van elmevents) Ook bij de uittrede was het een erg mooi beeld toen iedereen bellen blaasde!
Aanlsuitend hebben we de avondontvangst gehouden (kleine receptie) en toen zijn we aan tafel gegaan voor het avondfeest. Alles is ontzettend vlot en relaxt verlopen. Indien het slecht weer zou geweest zijn zou het boven zijn doorgegaan in de zolderruimte van het kasteel.
Groetjes,
Kim
|
|
Fredie
26-6-2010
|
10-9-2010 10:22:02
Hey Kathy,
een priester kan -op eigen risico- een huwelijk sluiten buiten de kerkmuren maar het is normaal niet toegestaan. Daarom lijkt Rent-a-priest of De goede herder mij het beste alternatief. En als jij je huwelijk altijd in open lucht gedroomd hebt, volg dan je droom, zou ik zeggen. Dan misschien best een locatie voorzien waar je eventueel toch de ceremonie binnen kan doen ingeval het buiten water zou gieten ?...
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires