Terug naar overzicht
Wij werken met automerken omdat mijn toekomstige in de autosector zit. Iedere tafel heeft dan een automerk of een type van een automerk.
Ons thema is voorlopig Parijs, en wij werken dus met foto's van ons voor bekende plaatsen in Parijs.
vrienden van ons hebben gewerkt met een ja-nee schema ("kent u de bruid het langst?" "Zat u bij de bruidegom op school",... maar dan ook met heel persoonlijke en grappige dingen ertussen). Je moest dan een weg volgen tot je bij je tafelnummer kwam. Was veel werk denk ik, maar wel heel leuk
Wij hebben dollarbiljetten afgedrukt met onze foto in, op de achterkant stond dan een bestemming in de usa waar we reeds heen geweest zijn. Op de desbetreffende tafel stond dan een foto van ons op die plek. groetjes, Kim
Wij wonen in Brugge en zullen overal in de stad op de plaatsen die voor ons iets betekenen een foto nemen van ons samen. Dat worden dan ook onze tafelnamen.
Wij doen namen van pralines. Bij aankomst zullen de koppels een klein pralinendoosje krijgen met de verwijzing naar de tafel. We love chocolate. Op mijn vrijgezellen hebben ze workshop pralinen maken georganiseerd!
Heb ook al eens gehoord dat ze met van die hawai kransen voor rond de nek werkten. Iedere kleur andere tafel , hun eerste idee was aanvankelijk om te werken met coco's noten en mango's en ... , deze uit te hollen en dan de aperitief tijdens de receptie daarin doen ... maar dit is denk ik uiteindelijk veel te veel werk hé. armbandjes gelijk op festivals heb ik ook al eens tegengekomen voor een feest , bouwpakketjes ( soort blokjes in verschillende kleuren , per tafel een kleur) en dan moesten diezelfde mensen die aan tafel zaten hun stukje erbij leggen en kon dit in elkaar gestoken worden , dus iedereen had een geheel ander stukje. dit werd uiteindelijk als spelletje verwerkt ook ... tafel die het eerste het stukje ineen had kreeg bijvoorbeeld een prijs... mja die man was geloof ik wel ingenieur of zo . Maar in de alternatieve vorm kan je natuurlijk werken met Lego blokken ... ja de rest waar ik aan denk is zowat al gegeven denk ik.
Wij wonen in Antwerpen, dit is niet de stad waar ik ben opgegroeid nog mijn toekomstige man.Maar wel de plek waar we elkaar hebben gevonden en samen zijn gaan wonen. Dus hebben wij als thema voor de tafels al de belangrijke gebouwen van Antwerpen stad. Een tafel krijgt dan een foto van de Kathedraal nog een ander van den boerentoren of het steen, enz. Véél succes
@ Annelies: Supercool idee! Wij wilden dit ook doen, maar mijn h2be stelde zich vragen bij de zaaltemperatuur. Het zou echt stom zijn als die chocolaatjes gesmolten zijn he. Hoe lossen jullie dit op? (Bij nader inzien is de correcte formulering: ik wil dat graag doen :) )
Wij hadden verkeersborden met plaatsen die voor ons belangrijk zijn: einde bebouwde kom van de gemeenten waar we vroeger woonden, het pretpark waar we vaak naar toe gaan, het logo van ons vorig werk verwerkt in een verbodsbord,... En voor onze tafel de driehoek met het uitroepteken en als onderbord "just married". De gasten kregen dan bij het binnenkomen elk een kaartje met het verkeersbord van hun tafel.
Een vriendin van me gebruikte van die concertlampjes zoals night of the proms met in elk lampje een ander kleurtje papier. En dan met de openingsdans lampjes aan :-) Lijkt me keifijn!