TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Phyllis
|
27-2-2006 12:32:09
Hallo,
Probeer het haar gewoon duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is om de kinderen of baby's mee te brengen en dat je het zeer erg zou appreciëren als zij voor die avond een babysit zou voorzien voor haar kleintje. En als zij daarvoor haar bevestiging annuleert dat weet je meteen hoeveel moeite ze voor jou over heeft. Het is jou feest hé, jij neemt de beslissingen, niet zij!
Groetjes, Phyllis 28/07/06
|
|
nathalie
28-7-2006
|
27-2-2006 12:37:18
Hoi ine Ik zou zeggen dat het misschien toch verstandig is als ze oppas zou regelen voor de baby, daar er geen andere ruimte voor hande is waar de baby rustig kan staan, en duidelijk zeggen dat het in de feest zaal heel luid zal zijn (en dat er gerookt wordt, daar wil toch geen mamma haar baby in zetten) Als zij dan toch nog kiest om de baby mee te nemen(aan tafel???, wat ik uiterst vreemd zal vinden) is dat haar keus en als de baby veel huilt zal ze wel vroeger weg gaan! Zij kan niet aannemen dat ze de baby in een apparte ruimte kan zetten vind ik! Groetjes http//raananennathalie.trouwen.com
|
|
Vicky
9-9-2006
|
27-2-2006 13:04:55
Kijk, dat snap ik dus niet hé. Vanaf dat mensen een kind krijgen telt er nog maar 1 ding en dat is die baby. Allé ja, kga deze uitspraak binnen een paar jaar waarschijnlijk betreuren, maar zo voelt het voor ons op't ogenblik aan.
Neem een babysit! Tis toch niet zo moeilijk, of laat de baby logeren bij de ouders, tis toch niet alsof het nog maar 2 weken oud is of zo, na 4 maanden moet je toch al eens 1 avondje afstand kunnen doen hé. Ik hoop toch dat wij dat gaan kunnen later en ons niet opsluiten thuis omdat er een baby is. Voor ge't weet is u vriendenkring een vriendenpuntje...
Ik ben het dus eens met Phyllis en Nathalie. Ze moet dit maar begrijpen. Waar moet ge de grens trekken? Kan een baby nog wel, en een kind van een jaar dan? Of de hond? De uitnodiging is voor uw vriendin met partner, niet voor de hele familie.
Ik zou het haar gewoon vriendelijk meedelen dat er niet echt een extra zaal is, en dat het ook niet gepast is om de spruit mee aan tafel te nemen.
Veel succes
Vicky 09.09.06
|
|
Els
1-4-2006
|
27-2-2006 13:13:04
Hangt er een beetje vanaf hoe de voeding van het kindje is hé... als het echt nog borstvoeding krijgt, dan is het natuurlijk wel moeilijk, maar dan moet ze dat maar proberen te regelen dat het op de één of andere manier toch niet storend is, voor het kind zelf is het ook niet goed dat het op zo'n feest is, zelfs al staat het in een andere ruimte (ik zou als moeder dan al kei-ongerust zijn, want een babyfoon zal je niet goed horen, en brrr, ik weet niet), ze zal toch ook wel ouders of schoonouders hebben die wel eens op dat kindje willen letten?? Nu ja, bij mijn broer (zijn kind is 1 jaar) ligt het ook moeilijk hoor, het lijkt alsof dat kind aan hen vastplakt... het is niet gemakkelijk!
Els
|
|
Isabelle
17-6-2006
|
27-2-2006 13:21:32
Meisjes, meisjes toch,
Dit zijn discussies waar mijn haren rechtop van komen te staan. Onze situatie: wij trouwen binnenkort, hebben zelf een dochtertje van 2 jaar en hebben beiden broers en zussen die met pasgeborenen zitten. Wij hebben absolùùt rekening gehouden met de kids. Er zijn er zelfs 2 bij die op dat ogenblik nog in de maxi-cosi zullen zitten. Zij gaan mee in de suite (volgwagens en heel de reutemeteut). Bij ons in de zaal is er wel een ruimte voorzien waar ze een dutje kunnen doen. Dat moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden. Een wees nu es eerlijk: een gezond kindje huilt toch niet de ganse avond aan één stuk door ?
Ik mag het misschien niet neerschrijven maar doe het toch: zijn er onder jullie niet enkelen die bang zijn om de volgspot die de ganse dag op hen gericht zal staan, te moeten delen met een baby'tje ?
Ik denk dat babysit een keuze is die elke ouder voor zichzelf moet maken. Ons dochtertje blijft niet mee aan tafel zitten 's avonds omdat ze dan te moe is, maar ik weiger daarom nog niet de prutskes van broer of zus ! Liever de ouders mét de baby als niemand op ons avondfeest !!!
Elke zijn gedacht natuurlijk !
Ine, als jij je er écht niet mee kan verzoenen, dan zou ik haar dat ook gewoon zo zeggen. Kan ze je achteraf géén achterbaksheid verwijten, want zo'n dingen gaan snel rond hoor !
Isabelle
|
|
Vicky
9-9-2006
|
27-2-2006 15:06:04
Aan Isabelle
Ik geef het eerlijk toe... Ik wil die dag in de spotlight staan en geef mijn plaats niet af.
Ik denk dat dit anders is als je al kinderen hebt. Je bent er dan zelf zo zot van dat je dat helemaal niet erg vindt.
Maar ik ben niet zo zot van kinderen, vroeger wel, heb zelfs heel lang gebabysit en was er heel goed in. Een echte kinder-entertainer. Maar de laatste jaren kan ik er precies niet meer mee omgaan. Het komt natuurlijk ook omdat ik geen kinderen ken. In onze vriendenkring is het daar nog te vroeg voor, en in de familie veel te laat. Ik weet absoluut niet wat ik tegen een kind moet zeggen en dat boezemt me enorm veel angst in voor de toekomst. Wat als ik met mijn eigen kindjes dat ook ga hebben?
Maar ik vind dat iedereen het recht heeft om het feest zo te organiseren zoals men wil. Wil je er kinderen bij, fijn. Wil je dat niet, dan vind ik dat dat ook gerespecteerd moet worden. Mijn vriend en ik worden bv heel zenuwachtig van kinderen, ze zitten nooit stil, maken alles vuil en krijsen luid. Zoiets willen we niet op ons feest.
Ik weet dat ik nu waarschijnlijk heel egoïstisch en grof klink, maar ik ben gewoon eerlijk. Meestal ben ik veel bezig met dingen voor andere mensen te doen, ik geef veel om mijn familie en mijn vrienden en doe ook veel voor hen. Maar op 9 september is het ONZE dag. En wij hebben beslist om er geen kinderen bij te hebben. (op het feest, op de receptie zijn ze welkom en er zal zelfs een kinderhoekje voorzien worden, tis beter ze te groeperen)
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
27-2-2006 15:39:27
Als je al bang bent om de spotlights te delen met een baby, ben je dan niet bang dat je dit gaat moeten delen met anderen? Je kan misschien al beginnen met te zeggen wie wat mag aantrekken, want misschien komen er wel af in heel speciale kleren (enorm lelijk of enorm mooi). Dan trekken zij de aandacht en niet jij.
Ik vind heel deze discussie trouwens flauwe zever;
|
|
Isabelle
17-6-2006
|
27-2-2006 15:50:12
Aan Vicky: get a life ! Er is heus nog meer gaande in de wereld dan enkel je huwelijksfeest hoor ! Ik heb de indruk dat je met dit alles obsessief bezig bent. Iedereen hier op 't forum is bezorgd over de organisatie van hun mooiste dag maar denk eerlijk gezegd dat het bij jou een beetje teveel van het goede wordt en dat je je zin voor realiteit lichtjes aan het verliezen bent ! Op élk berichtje moet je zonnodig je commentaar of mening geven, ook al heeft het niks te maken met de persoonlijke organisatie van je feest. Begint vermoeiend te worden hoor ! Trouwens: kinderen zijn wel wat anders dan vieze en vuile, lawaaierige ADHD-ertjes hoor !!! Mag ik er ook effe op wijzen dat kinderen mensen zijn, en ddat je ze dus niet omschrijft als 'zoiets' ?
Gerlinde: volledig met je eens ! Deze discussie is eigenlijk te gek voor woorden !
|
|
davida
7-9-2008
|
27-2-2006 15:52:56
hey ikzelf heb 2 kinderen en achter onze receptie gaan ze mee met een vriendinnetje haar ouders en iedereen die komt naar het avondfeest weet dat er het zonder kinderen is en hebben er geen probleem mee want ik vind zoals velen dat babytjes in hun bed horen en niet op een feest waar er veel lawaai is en gerookt word juist om die reden blijven mijn kindjes ook niet groetjes
|
|
marissa
18-8-2006
|
27-2-2006 15:59:26
Bij ons komen er ook geen kinderen naar het avondfeest, dat is ook de gewoonte in de familie. Als ik zelf een babytje zou hebben zou ik het al helemaal niet willen meenemen naar zo'n druk avondfeest met al die lawaai en rook. Zeg het gewoon tegen je vriendin, dat is nu toch niet zo moeilijk.
|
|
Vicky
9-9-2006
|
27-2-2006 16:03:25
Sorry
Ik was alleen eerlijk.
k voel me wel een beetje gekwetst door jullie reactie. Dit was helemaal niet mijn bedoeling.
Ik weet wel dat kinderen ook mensen zijn. Het enigste dat ik wou zeggen is dat wij geen kinderen uitnodigen op ons avondfeest.
Ik vind het leuk als ik een berichtje post en er veel antwoord op krijg. Vandaar dat ik ook op zoveel mogelijk berichtjes probeer te antwoorden. Ik had niet het gevoel dat ik onnodig mijn commentaar of mening geef. Dus nogmaals sorry als dat zo is. Ik zal vanaf nu alleen nog maar antwoorden als het 'persoonlijk met mijn organisatie' te maken heeft.
En ja, ik ben veel met mijn trouw bezig, maar neen, helemaal niet obsessief. Ik heb nog veel andere bezigheden. Ik treed bv binnen een maand op met mijn toneelkring, en op het ogenblik steek ik daar véél meer tijd in dan met de organisatie van de trouw!
Vicky 09.09.06
|
|
Isabelle
17-6-2006
|
27-2-2006 16:29:52
Bon, kwestie van het op een aangename manier af te sluiten: Ine, jij bent gewoon eerlijk tegen je vriendin, als ze graag heeft zal ze er dat zeker voor over hebben ! :)
En Vicky: no hard feelings ! 'k Ben er misschien ook wat over gegaan ... Mijn excuses daarvoor !
|
|
Vicky
9-9-2006
|
27-2-2006 16:37:11
Isabelle
Ge had wel een beetje gelijk. Tis gewoon dat wij (mijn vriend en ik) langs alle kanten gepusht worden voor kinderen te kopen. Iedereen vraag daarnaar, en ik vrees na dat we getrouwd zijn nog veel meer. Iedereen denkt dat wij trouwen om aan kinderen te beginnen. En dat is niet zo, we trouwen gewoon omdat we elkaar graag zien, en we zien wel wanneer we klaar zijn voor kids.
Maar doordat iedereen daar altijd maar over bezig is verzetten we ons daar tegen. Ik ben niet klaar voor kinderen, mijn vriend ook zeker niet, alleen mijn ouders zijn al klaar voor kleinkinderen. Vandaar dat ik op dat vlak soms uitspraken kan doen zonder er over na te denken. Tegen mijn moeder moet ik het soms grof zeggen eer het doordringt.
En dat van de spotlights,... ik denk dat als iedereen héél eerlijk is, dat toch allemaal wilt? Waarom zouden we anders een jurk van zoveel geld kopen? En ons haar laten doen en een schminkster laten komen?
Sorry dus! En no hard feelings!
Groetjes
Vicky 09.09.06 Vicky 09.09.06
|
|
Patricia
17-2-2007
|
27-2-2006 18:26:31
Ik zou het ook vriendelijk proberen duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is om kinderen mee te brengen. Je moet ergens een grens trekken. Als je 1 kind toe laat, kan je al bijna niet anders dan alle kinderen van neven en nichten, vrienden,... te laten komen. De kinderen van de suite komen bij mij naar het feest, voor de rest geen kinderen. (uitgezonderd eigen nichten en neven.) Groetjes
|
|
Lien
21-7-2007
|
27-4-2007 19:52:07
Ahum.
Na alle felle woorden hier durf ik niet veel meer zeggen :-) Maar toch maar weer ter zake...
Heb je al eens gevraagd waarom je vriendin haar kindje wil meebrengen? Want het is makkelijk om te zeggen 'neem een babysit en als ze dat er niet voor over heeft weet je het ook wel' - maar als haar kindje nog borstvoeding krijgt???
Ik heb zelf op verschillende trouwfeesten met baby's gezeten, ben echt niet bijzonder gek op kinderen, maar het heeft me nooit gestoord. Baby's slapen wonderwel in al dat lawaai :-) En als je vriendin een huilbaby van jewelste zou hebben, zou ze hem misschien ook niet meenemen he?
Op de feesten waar ik al was stonden baby's meestal ook niet apart of zo. Als de mama borstvoeding moest geven was die inderdaad een halfuurtje weg van tafel, maar als je moet kiezen tussen dat, of dat ze helemaal niet kan komen... Als ik bij zo'n mama aan tafel zat vond ik het meestal jammer voor haar dat ze er zo maar 'half' bij kon zijn, maar mij stoorde het niet hoor, aan een tafel van 8 man zijn er dan nog genoeg om mee te babbelen!
Je moet absoluut doen wat jij wil, maar je mag de last van zo'n baby op een feest niet overschatten (negen kansen op tien merk je niet eens dat ie er is), en veroordeel ook je vriendin niet te snel, als ze borstvoeding geeft kan ze niet zomaar weg zonder baby he.
Maar als jij het een probleem vindt, dan is dat zo, en dan zit je inderdaad met een moeilijke situatie... Als je je redenen goed uitlegt aan je vriendin zal ze het wel snappen, maar ik kan me wel voorstellen (als zij weet/denkt dat haar baby helemaal niet tot last zou zijn) dat ze zich ook erg beledigd en onwelkom zou kunnen voelen. Afwegen wat je het belangrijkste vindt, welk risico je wil nemen (je vriendin kwetsen vs. het risico van een huilende baby)... Maar iets om heel voorzichtig mee om te springen :-s
Veel succes, ik hoop dat je een oplossing vindt waar iedereen blij mee kan zijn!
Lien
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|