Nu Online
Momenteel zijn er 375 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerder groot feest dan traditionele trouwerij??

13-9-2010 15:22:13
Dag trouwers!
Wij zouden graag trouwen, maar niet op de traditionele wijze. Hiervoor zijn we op zoek naar een locatie waar we vooral een goede zaal hebben om in te feesten met een groot stuk grond aan. Zodat we binnen traditionele trouwmuziek kunnen draaien voor familie en buiten een iets vuriger muziekje voor de vrienden.

Ook kunnen we onze gasten niet met honger naar huis laten gaan, maar dan denk ik eerder aan een bbq en wat snacks later op de avond.
Dan denk ik dat we eerder naar fuizalen neigen of andere domeinen zoals die van chiro/scouts...

Iemand ervaring of goede raad, want weet niet goed waar zoeken!
Alvast bedankt!

Els

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1209

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik13-9-2010 15:42:48

Ben je dan niet bang dat je heel de tijd zal moeten verlopen van groep/feest?

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik13-9-2010 16:22:12

Hallo,

Ik weet niet in welke omgeving je iets zoekt, maar wij hadden zaal OC Rooierheide in Diepenbeek. Dit is een hele mooie grootte zaal met een heel groot stuk grasveld aan.

Groetjes
Annelies

Els

Meld misbruik13-9-2010 17:51:50

@ Thomas; Ja daar had ik ook al aan gedacht! Maar 2 aparte feesten leek me helemaal niets... Vrees dat de ene groep zich uitermate gaat vervelen bij de ene gerne en andersom.

Anderzijds heeft een bruid en bruidegom nooit het gevoel tijd genoeg te hebben of met iedereen lang genoeg gepraat te hebben...

Gelukkig hebben we nog veel tijd, want officieel weet niemand nog van niets, wil eerst wat aant concept werken !

@ Annelies ; Diepenbeek lijkt me te doen, we zijn van het Leuvense... Maar locatie primeert.

Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens checken!

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik14-9-2010 18:44:27

Wel Els,

Ik had ook altijd gedacht aan een alternatieve trouw. mijn ideale trouw, was een soort festivalleke met eet- en drinkkraampjes en veel live muziek.
Maar dat kan ik al opbergen.
Mijn vriend is traditioneler omdat hij dit altijd als voorbeeld heeft gezien en we komen uit West-Vlaanderen en daar vind ik de trouwen toch wat traditioneler. Ik ervaar dat mensen die niet voor de kerk trouwen, iets alternatiever gaan in trouw.
Waar ik ook van verschoten heb is, is de familie. Familie hebben het soms heel moeilijk met veranderingen, waardoor je soms de brui zou geven aan die alternatieve trouw.
Voor mij zou onze trouw best wat alternatiever mogen zijn. Uiteindelijk doen wij : burgerlijk + kerk (Rent-A-Priest --> voor familie is dit al iets waarvan ze achterover vallen) + feestzaal (ruimte oude fabriekspand die gerenoveerd is + aparte traiteur). Dat het niet in een traditioneel en gekend salon is, was voor schoonfamilie ook al iets om aan te wennen. Dus wat is bij ons er zo alternatief aan?

Ik kan enkel na dit alles zeggen.

Hoe openminded je dichte familie is, hoe leuker om je eigen ding (alternatiever) te doen.
Bij alternatiever dingen moet je soms meer rekening houden met oude mensen. bvb pincknick, maar oude mensen kunnen niet op de grond zitten....
Bij andere scoutszalen, moet je meer rekening houden met feit of ze in orde zijn met allerlei verzekeringen/veiligheid, sabam (bij trouwfeesten normaal gezien niet, maar indien op andere locatie, weet ik het niet).......

Maar als je er zin in hebt, zeker doen!! Kost wel meer tijd om alles in elkaar te steken

Veel plezier,

S

Els

Meld misbruik14-9-2010 20:03:29

Hey Sarah,
Inderdaad, je hebt een idee van wat jij leuk zou vinden, maar in de praktijk is het niet zo eenvoudig!

Nu eerlijk gezegd, ik wil graag water bij de wijn doen, no prob , maar ik trouw niet voor de familie. ( al zou ik het super leuk vinden als ze allen aanwezig zouden zijn.) Ze verwachten niet eens dat we ooit zouden trouwen, dus wanneer het zover is zullen ze wel goed beseffen dat dit anders zal zijn dan bij neefjes en nichtjes ;-)

We gaan in vegas trouwen onder ons getweetjes en daarna een feest hier geven. Geen kerk of gemeentehuis voor ons.

Toch moet het realistisch blijven en zo wordt je droomfeest stillekes aan meer wat de normale gang van zaken is, vermoed ik.

Hoop toch dat je desondanks je eigen toets kan geven aan je feest! Denk dat je het niet mag romantiseren: stress, voorbereidingen, drukte, denk dat je meer van iemands anders trouwfeest geniet dan van je eigen...

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik17-9-2010 0:50:34

Dag Els,

Ach dat praktische vind ik helemaal niet erg. Hoort er bij. Daarin ben ik wel nuchter
En natuurlijk geven we er ons eigen toets aan, maar hoe dan ook is dit voor vele ouders iets speciaals. Nog meer dan voor onszelf. Een trouw is ook een beetje een visitekaartje van wat ze bereikt hebben met hun kinderen.
Had gewoon nooit gedacht dat er zoveel emoties bij te pas gingen komen bij ouders. Ook al woon je ruime tijd samen en heb je verder geen last van hen. Maar bij een trouw willen ze toch ergens een afdrukje nalaten van zichzelf.

Els

Meld misbruik20-9-2010 20:23:50

Sarah,
Fijn dat je zo erover denkt. Het is inderdaad voor vele ouders iets speciaal.
Bij ons maakt het zoveel helemaal niet (voor de ouders en schoonouders, dat denk ik toch, we zullen zien als ze het nieuws horen )

Ik zie net dat de grote dag bij jou dicht bij komt! Spannend, ik wens je een fijn feest toe, maar vooral een goed huwelijk!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info