Nu Online
Momenteel zijn er 485 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedankings cadeautjes

14-9-2010 11:04:20
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.
Wij gaan als bedanking een zeeproos in koker uitdelen op het avondfeest.
Nu wilde ik hetzelfde doen tijdens de receptie die eerder plaats vindt.
Maar nu zegt mijn schoonzus dat dat niet wordt gedaan op recepties.
Ze heeft al veel trouwfeesten bijgewoond en ze heeft dat nog niet meegemaakt
dat ze iets heeft gekregen op recepties.
Uiteindelijk geven die mensen toch ook een enveloppe.
Dus vind ik het nogal onbeleefd om geen bedankingscadeau te geven.
Mijn toekomstige vind het ook niet nodig om dit op de receptie te doen.
Wat vinden jullie?
Alvast bedankt,

Patty

Patricia
9-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1895

Yenda
16-7-2011
 Meld misbruik14-9-2010 11:20:14

Heey

Bij ons krijgen de mensen van de receptie ook een bedankje, ze zijn niet 'minder bedankt' omdat ze enkel op de receptie kwamen he..

groetjes,
Yenda

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik14-9-2010 11:40:10

Hoi,

Wij geven iedereen hetzelfde bedankje, zowel receptie als avondgasten.

Groetjes
Kendra

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik14-9-2010 11:45:33

Vind ik ook, ja, wat Yenda zegt. Het is niet omdat ze niet worden uitgenodigd op het avondfeest, dat ze er niet hadden willen zijn, he ? Ze kunnen alleen maar naar de receptie komen, verplaatsen zich daarvoor en geven vaak ook nog eens centen. Als er iemand een bedankje verdient, zijn deze mensen het wel, vind ik.
Ze geven een -soms heel mooi gevuld- envelopje en komen in hun feestkleding met de auto naar de kerk, omdat die niet leeg zou zitten en om jullie te feliciteren...
De gasten van het avondfeest krijgen al een heel feest aangeboden (volledig door jullie betaald !), komen vaak niet eens naar de kerk omdat ze pas 's avonds verwacht worden en geen moeite doen om eerst 's morgens naar de kerk te komen, dan voor de rest van de dag terug naar huis en 's avonds weer omkleden voor jullie feest...
Waarom moeten die dan ook nog eens een kadootje krijgen ? vraag ik mij af... Niet dat het niet mag, he. Alleen vind ik het helemaal niet billijk tov de gasten die niet op het avondfeest komen maar soms wèl méér moeite deden om jullie een plezier te doen.
Ik vind dit toch iets om wat langer over na te denken. Maar dat is slechts mijn mening.

Steven
30-4-2011
 Meld misbruik14-9-2010 14:35:03

ik zou dit ook op de receptie doen, die paar extra's zal de zaak nu niet maken volgens mij

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik14-9-2010 15:15:26

Wij doen geen voor de receptie, maar voorzien wel enkele extra's.
Die kun je nadien dan zelf nog geven aan mensen van enkel receptie bijvoorbeeld.

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik14-9-2010 16:30:34

Je kan ook twee verschillende soorten bedankjes geven, dat doe ik ook.
Ik maak zelf doosjes met bruidssuikers voor de daggasten en daarnaast ga ik kant en klare chocolaatjes kopen met een verpakking waarop Just Married staat voor de receptiemensen. Ze zijn dan wel niet gepersonaliseerd, maar dat kan je dan eventueel nog doen met stickers die je ook niet duur hoeft te maken.

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik14-9-2010 18:14:34

Wij geven iedereen een bedankingke die is geweest of iets heeft gegeven, ook al konden ze niet aanwezig zijn.
Wij gaan wel de bedankingkes niet uitdelen tijdens de receptie, want ik vrees dat we er niet veel tijd voor zullen hebben, want bij ons is er een overlappingsmoment tussen receptie en aperitief voor avondfeest. We gaan wel tegen de gasten zeggen die weg gaan dat ze iets cadeautje mogen meenemen. Maar ik vrees toch dat velen er niet zullen aan denken.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-9-2010 19:31:17

Wij hadden een bedankingsfoto die we nadien naar iedereen opstuurden: zowel de mensen van het avondfeest als de mensen van de receptie als de mensen die tijd voor ons hebben gemaakt aan de kerk als... Kortom iedereen die op één of andere manier iets aan onze dag hebben meegedragen. En idd, wat Fredie zegt, heb ik hier ook al eerder verkondigd! Het zijn net de mensen die niet voor het avondfeest zijn uitgenodigd die juist extra moeite doen om even aanwezig te zijn op jullie trouwdag! Die verdienen zeker een 'dankjewel'!

daniella
27-8-2010
 Meld misbruik15-9-2010 9:54:11

we hadden voor iedereen dezelfde bedankjes

ons feest was in beperkte groep en daardoor hebben we een weekje erna een receptie voor vrienden,familie,werk,... in onze tuin gegeven
we hadden voor de kindjes zakjes gevuld met hartjes suikerbonen en een badeendje of een zakje met hartjes en een bellenblaas met onze foto op
voor de volwassenen hadden we gelukskoekjes( gewoon zelf gaan kopen en mooi verpakt) deze hingen in een "boom" met liefdes spreuken

iedereen was heel erg blij met hun bedankje

groetjes
daniella

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info