Terug naar overzicht
Ik heb een kleedje gekozen in een boek. Men collega heeft daar dan zelf een patroon van getekend en zo nagemaakt.Heb men stof in lier gekocht . (Den Boom outletstore). Heel veel keuze van stof en goedkoop. Men kleed heeft 117 euro gekost.
Hey, mijn vriendin gaat ook haar kleed laten maken door haar moeder.Zij zal zelf ook het patroon tekenen en dan ook naaien.Stof zal misschien gekocht worden in de Turkse buurt in Gent. Daar heb je veel soorten stoffen (blijkbaar? :) ) Maar ik dacht dat je ook een stoffenwinkel had in Torhout met bruidsstoffen? En nu nog iemand zoeken die kan patroontekenen ;)
Hey Kim, Ik vermoed dat de winkel in Torhout die Thomas bedoelt Capriss is. Ik ben daar geweest om mijn kleedje voor de trouw van de wet te laten maken. De uitbaatster is dus een naaister. Misschien kan zij het nodige advies aan uw mama geven. Ik had enkele voorbeeldjes van kleedjes op het internet gezocht. Aan de hand daarvan hebben we een kleedje ontworpen. Het patroon heeft ze zelf uitgetekend. In de Sleepstraat in Gent is inderdaad een grote Turkse stoffenwinkel. Dat zal wel een stuk goedkoper zijn. Ik weet niet of ze u daar goed op weg kunnen helpen.
Hoi Kim, Ik ga mijn kleedje ook bij een naaister laten maken. Ik ga eerst een kleedje passen in bruidswinkels en hetgeen ik graag wil, daar gaat zij een patroon voor tekenen. Net zoals Angela ga ik de stof waarschijnlijk kopen in Den Boom in Lier.
bedankt voor de vele reacties!! Patroontekenen kan mijn mama wel (denk ik) Mmmm Lier is wel een beetje veraf van oostende, spijtig! Maar gent valt nog mee, in de turkse wijk ben ik wel al eens geweest, en het is idd een goed idee om daar eens te gaan kijken voor stoffen :)
Hoi Kim ! Ik laat mijn kleedje ook maken door een naaister. Het is wel iemand die normaal in een trouwatelier werkt, dus wel wat ervaring heeft hiermee. Ik heb een kleedje gekozen (mijn droomkleedje dat ik enkele jaren geleden zag), foto's gegeven en zij zal het zo namaken. Er is een grote stoffenwinkel in Diksmuide (http://www.meky-shop.be/), misschien vind je daar wat je zoekt ? Groetjes
Hoi!Mijn moeder gaat mijn trouwkleed ook maken...Ik ben eerst in winkels een aantal kleedjes gaan passen om te kijken welke stijl het beste bij mij stond. Ik heb ook veel in van die bruidsmagazines gekeken voor ideeën.Zo heb ik dan uiteindelijk beslist hoe mijn trouwkleed er gaat uitzien. Mijn moeder heeft een patroon gevonden op Patronenwinkel.nl (patroon van Vogue nr. 2842) (http://www.patronenwinkel.nl/index.php?main_page=index&... )Dit patroon heeft ze dan besteld op de site. We gaan het gebruiken voor de rok, het bovenstuk niet. Op http://www.patronenwinkel.nl/burda-bruidsmode?zenid=p1a... vind je ook veel patronen.Verder gaat mijn tante ook nog wat helpen met het patroon voor het bovenstuk. Het is wel de bedoeling dat het een kleed wordt, en geen twee aparte stukken. Ik had ook graag wat pareltjes op mijn kleed...dit was in het begin heel moeilijk omdat we niet goed wisten hoe we het konden doen, maar we hebben hier een heel goed boek voor gevonden: Borduren met kralen en pailletten - Kenneth D. King (je kan deze bestellen bij bol.com) Wij gaan de stof waarschijnlijk halen bij Joëlle in Antwerpen (voor jou wat uit de richting waarschijnlijk ;-))...mijn kleed wordt gemaakt in tafta. Ongeveer 25 euro per meter. Wij gaan misschien ook nog wel eens eerst kijken bij Den Boom in Lier. Als je nog vragen hebt: nele_373@hotmail.com Groetjes!
@ nele: merci voor de tips ivm met patronen online te bestellen! Ik ga dat zeker eens bekijken!! Ja antwerpen en lier liggen idd wat uit mijn richting, spijtig want heb daar al veel over gehoord! Maar hier in west vlaanderen heb ik ook al een paar adresjes en mijn mama wil zeker eens gaan kijken in de turkse buurt van gent voor stof. Veel succes met het kleed en de trouw hé