TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Yicke
26-2-2011
|
16-9-2010 10:13:05
Als je bij de traditionele winkels gaat, waar ze overigens ook korte modellen hebt, wordt aangeraden om een maand of 6 op voorhand te gaan kiezen. Zo kan je kleedje besteld worden in jouw maat (in de winkel hangt maar een pasmodel in één maat meestal), geleverd en rustig aangepast worden tegen je grote dag.
Als je in een confectiewinkel gaat kiezen, dan kan je in principe ook de dag voor je trouw gaan, al lijkt me dat stress zoeken.
Voor mei zou ik dus toch in november/december gaan zoeken, stel dat je een kort jurkje van Linea Raffaeli wilt, dan is maart te laat. Tot 3 maand op voorhand kunnen ze nog, maar dan betaal je wel meer in veel winkels.
|
|
Stephanie
10-6-2011
|
16-9-2010 10:35:31
Tegen mij hebben ze ook gezegd toch ongeveer een 6 maand voordien te gaan. Ik ben zelf ook nog niet geweest maar ben van plan om in november te gaan, wel op tijd voor juni denk ik...
Veel succes in ieder geval!
|
|
Oksana
|
16-9-2010 10:39:14
|
|
Sharon
20-5-2011
|
16-9-2010 13:01:42
Wij trouwen 20 mei 2011 en ik heb mijn kleedje in juli al besteld. Tegen mij zeiden ze toch ook om een zestal maanden op voorhand te gaan kiezen. Voor mijn kleedje zou dit zelfs al nipt geweest zijn...
|
|
chrisje
5-8-2011
|
16-9-2010 13:18:09
Hallo,
Ik zou niet wachten tot volgend jaar, het is reeds zo bekend dat een kleed op bestelling dat niet in voorraad is en op maat gemaakt moet worden er een tijd over kan gaan van een viertal maanden dus inderdaad word er meestal een half jaar op voor hand zeker gestart met de zoektocht.
Veel succes met je droomjurk.
|
|
Joke
7-8-2010
|
16-9-2010 15:04:08
Ik ben beginnen zoeken een acht maanden voordien. Ik wou toch zeker zijn van mijn kleed en op mijn gemak kunnen zoeken. En ook niet het risico lopen dat het op maat moest of op bestelling en het niet op tijd zou af zijn. Kijken en informeren kan toch al geen kwaad he. Kopen kan je dan tenslotte in maart ofzo.
Joke xx
|
|
Amber
10-10-2010
|
17-9-2010 21:43:36
Hey
Zeker 6maand op voorhand beginnen ! Ik heb 4maand op mijn kleed moeten wachten, moest v Italië komen...
Grtjs xxx
|
|
Kendra
21-5-2011
|
18-9-2010 21:47:45
Hey, De dame in de winkel waar ik geweest ben enkele weken geleden, zei dat het toch wel 3 tot 4 maanden kan duren voor de kledij in de winkel is. Vanaf november is de nieuwe collectie ook binnen.
Maar, ik denk dat je je kleed best voldoende op voorhand koopt, het zou jammer zijn moest je een superkleed vinden dat niet meer op tijd tot bij jou geraakt... Groetjes Kendra
|
|
Lies
30-7-2011
|
19-9-2010 14:40:09
Inge,
Ikzelf trouw in juli 2011 en stel me net dezelfde vraag: ik wil een kort kleedje, maar wanneer begin ik er aan?
Ik heb me intussen al laten vertellen dat de meeste zaken in bruidskledij maar een beperkte collectie korte kleedjes hebben (klopt dat?).
Misschien een jurk op maat laten maken? In dat geval zou ik dan wel al beginnen kijken...
Veel succes!
Lieselotte
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
19-9-2010 20:14:55
Bedankt allemaal voor de reacties.
EInd oktober/begin november start ik met de zoektocht.
|
|
Daphne
9-4-2011
|
21-9-2010 11:15:26
Ik verkoop een korte trouwjurk.
Ik heb hem in Le chapeau gekocht voor 450 euro. Het was een kleedje dat in de collectie bestond in het roze en ik heb het laten maken in ivoorkleurig. Ik mocht ook de stof kiezen en het is 100 % zijde. Er zten ook dunne bandjes bij voor als je di er op wil doen - met drukknoopjes. Het is een wijduitlopend kleedje - beetje marilyn monroe stijl.
Het is maat 38 maar ik heb wel cupmaat D dus bovenaan zou je het moet innemen of verbreden...
Het is een kleedje dat ik zelf graag gedragen had :) maar nu wordt een lang trouwkleed voor een hele dag. Mail gerust voor een foto: daphne_dances@hotmail.com
|
|
marie
|
22-9-2010 15:28:08
Hoi,
Ben je al eens in Deerlijk geweest?
Bij Prima Donna ben ik langsgeweest, ze zijn daar super vriendelijk.
Ze vertelden me dat het best zo'n 6 maanden op voorhand te bestellen, de
nieuwe collectie's zouden binnen zijn tegen half oktober.
Ik heb wel een afspraak gemaakt.
|
|
Lien
7-5-2011
|
23-9-2010 21:15:56
ben juist vandaag naar prima donna geweest!! SUPERVRIENDELIJK en ze doen allen om je zeker te helpen !! Mij zeiden ze ook dat ik nie veel later moest gaan, want er zijn opendeurdagen in oktober en dan wordt het voor de bestellingen razend veel en razend druk ! Ze hebben daar vanalles en ik ben echt supercontent !! Nog veel succes met de voorbereidingen Ah ja de nieuwe collectie is al binnen hoor, nog enkele tekort maar zo van linea en gewone merken is het al binnen van speciale dingen met kant en zo is het nog niet allemaal binnen ! groetjes
|
|
Katrien
2-7-2011
|
8-11-2010 17:45:51
Hoi Ingrid. Ik trouw in juli 2011 en ik trouw ook in het kort en in kleur :). Ik wacht tot februari/maart om een kleedje te gaan kopen, want ik wil een kleedje uit de zomercollectie van de 'gewone winkels'. Ik ben al wel reeds is bij 'Chine' gaan kijken en daar vind ik echt mijn zin wat modellen betreft (jaren 50 stijl - smal in taille, wijde rok).
Groetjes, Katrien
|
|
Charlotte
|
19-11-2010 20:52:52
Ik trouw op 6 mei en ben vandaag ook voor het eerst op zoek gegaan naar een kort kleedje. Als je voor kort gaat, is er wel veel minder keuze vind ik . Dus het vraagt wat meer zoekwerk. Ik heb een afspraak volgende week bij Le Chapeau in Antwerpen. De meningen over die winkel zijn wat verdeeld. Ik hou mijn hart vast. Hebben jullie nog tips voor leuke korte kleedjes?
Charlotte
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|