Nu Online
Momenteel zijn er 170 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misviering

16-9-2010 14:08:03
Hey medebruiden en bruidegommen,

wij zijn stilletjes aan aan het kijken welke teksten en zo we zouden kunnen gebruiken voor onze misviering.
Sowieso houden we niet van (te) klassiek.
Welke teksten gebruiken jullie?

Als er mensen leuke teksten hebben of een misboekje mogen ze altijd mailen naar kirstenenwillemtrouwen@gmail.com.
Wat betreft de trouwgeloften waren we van plan niet de standaard te nemen maar eventueel zelf te schrijven.
Hebben mensen hier ervaring mee?
Bleven jullie dan dicht bij de standaard geloften of iets totaal anders van gemaakt?

groetjes
en alvast bedankt!

Kirsten

Kirsten
13-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 475

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik16-9-2010 17:30:12

Hey Kirsten,

wij hadden heel persoonlijke teksten. Ik heb ons misboekje naar je doorgestuurd.
Verder hadden mijn man en ik allebei onze eigen gelofte geschreven zonder daarover op voorhand iets afgesproken te hebben. We hadden enkel afgesproken om ongeveer 8 à 10 regels te schrijven.
We hebben ons totaal niet aan de standaardgeloftes gehouden. Ik heb eerst in een paar zinnen gezegd waarom ik precies hem eruit heb gekozen en daarna wat ik beloof te doen en te zijn tijdens ons huwelijk :)
Succes ermee!

groetjes,
Tine

nele
26-6-2010
 Meld misbruik16-9-2010 18:03:39

ook wij hadden een niet zo traditionele viering. de geloften schreven we zelf en de teksten komen van her en der.
als je een mailtje stuurt, zend ik je ook onze viering eens door: nelevneck@hotmail.com

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-9-2010 19:26:57

Onze geloften moesten gebaseerd zijn op de standaardteksten, omdat waarden zoals 'voor altijd', 'kinderen aanvaarden',... erin moesten zitten volgens de pastoor. Anders kan dit een reden zijn om het huwelijk te kunnen ontbinden voor de kerk.

Ann
26-3-2011
 Meld misbruik22-9-2010 21:24:31

Zouden jullie mij de voorbeelden ook willen bezorgen? Ik probeer ook een persoonlijke en moderne viering te maken.
willems.ann29@telenet.be

Bedankt!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...