Terug naar overzicht
moet jullie trouw kerkelijk juridisch goedgekeurd zijn? Wij zijn nu bezig voor info omtrent enerzijds rent a priest en anderzijds een vrijzinnige bruiloft. Zij komen ter plaatse waar je wil en je hebt eigen inbreng. Rent a priest is christelijk geinspireerd maar je staat niet genoteerd in de kerkelijke boeken als getrouwd. En voor de vrijzinnige bruiloft mag je geen iontentie hebben om verder christen te zijn. Dus geen kindjes in de toekomst laten dopen of zo want dan maken ze er een probleem van. Wij zijn er nog niet uit maar misschien kan dit voor jou een oplossing zijn.
Dag Evi, Info van barbara klopt niet. Dit wordt wel in de boeken genoteerd. Wij doen het ook via Rent-a-priest en die schrijft het in. Speciaal nagevraagd, want was heel belangrijk voor mijn vriend. Ook bij hen kan je dat gelijk waar doen.... Als ik hoor van vrijzinnige dat je verder je kind niet mag dopen, dat vind ik wel vergaand dat zij dit bepalen. Ik ben zelf vrijzinnig opgevoed, maar ik heb het soms moeilijk met dat wij-zij gevoel. Soms vind ik ze even radicaal als diep christenen. Ik ben heel blij met Ren-A-Priest. Het kan zijn dat het christelijk geïnspireerd is, maar bij ons komt het woord God nergens in voor. Ook die 3geloften doen we niet (beloven dat we kinderen gaan hebben en christelijk opvoeden) Wij doen ook geen verhaal verwijzend naar de bijbel, maar wel naar de liefde, verbondenheid. Wij hebben echt de vrijheid gekregen. en ze eisen niet dat je niet verder mag als vrijzinnige...