Terug naar overzicht
wij hebben ook zelf onze uitnodigingen ontworpen eerst een tekening maken, die tekening bewerken met Ilustrater en dan de tekeningen en tekst samenvoegen met Indesign. Maar toch aan te raden om alles om te zetten naar pdf... en zo zijn wij naar de drukker gegaan en dat was geen probleem. je kan best contact opnemen met je drukker om naar hun voorwaarden te vragen. wij hebben een soort van ecru papier en rode tekening en tekst maar dat moest in't zwart worden aangeleverd omdat ze dan drukplaten maken en dan de kleur van de inkt instellen (dat is het verschil met een copycenter) veel succes ermee! nele
Inderdaad.... Adobe Illustrator om het te maken! En dan best in PDF, zodat de drukker het openkrijgt. Wij hadden onze uitnodiging in Illustrator, PDF en als JPEG opgeslagen dan kon de drukker zelf kiezen. Succes
En Adobe Illustrator moet je dat programma betalen? Of kan je dat gratis downloaden? Heel erg bedankt!
Als je echt geen ervaring hebt met grafische programma's, misschien toch best iemand contacteren die er wel wat van kent?Want er komt veel meer bij kijken dan enkel wat tekenen, hoor.
En Illustrator is een betalend programma (behalve als je het natuurlijk illegaal zou downloaden ......... )
Ik heb die gemaakt met Publisher, zit soms bij een Office pakket bij. Is een makkelijk programma, kan je toch veel mee doen en daarna sla je het op als een JPEG in hoge kwaliteit en dan moet de drukker daar normaal verder mee kunnen...
Ja, ik dacht het ook in Publisher te maken. Daarin maak ik ook nieuwsbrieven enzo. Ik wil niet echt tekenen, vooral iets met foto's van ons en een tekstje! Leuk, heel erg bedankt! Doei
Ik maak de onze in Photoshop en hierna wat knip en plakwerk in Indesign!