Nu Online
Momenteel zijn er 630 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

drank niet inbegrepen

19-9-2010 19:59:27
Hoi bruidjes,

ik zit hier met een vraagje. ik het de perfecte locatie gevonden, maar ze doen daar niet aan een drankenforfait.
je betaald per fles/consumptie. zijn er hier bruidjes die dat ook hebben? welk bedrag moet je dan ongeveer voorzien voor drank op het diner en avondfeest? ik zit hier echt mee..

danku!!
groetjes

sanne
23-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1317

Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik19-9-2010 20:31:28

In de eerste zaal die wij zijn gaan bekijken was het ook zonder drankenforfait. Wij lagen voor de goedkoopste menu dan wel al aan €120 zonder drank. Dit vonden wij veel te veel. De zaal die we nu hebben werkt wel met drankenforfait. Voor ons is dit wel nodig omdat er in onze families nogal grote drinkers zijn, maar ik heb al gehoord dat het zonder drankenforfait soms goedkoper uitkomt. Het hangt er van af van hoeveel je familie drinkt...

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik19-9-2010 20:42:18

Hey,

Het voordeel van een drankenforfait is dat je op voorhand weet hoeveel het feest zal kosten, als je dat niet hebt, is het afwachten natuurlijk.

Maar ik denk sowieso dat je inderdaad moet kijken of er grote drinkers onder je gasten zitten en misschien ook hoe lang je feest duurt. Als dat tot in de vroege, vroege uurtjes is, ga je misschien ook duurder uitkomen.

Voor mijn familie is een forfait de beste optie, grote drinkers ;)

Groetjes
Kendra

ann
2-7-2011
 Meld misbruik19-9-2010 21:31:07

met drankenforfait zit je altijd hoger!!tenzij iedereen superdrinkers zijn!!dus,ik zou me geen zorgen maken,normaal kan je zaal je een richtprijs geven van wat de gemiddelde prijs is voor drank,vermits ze daar veel feesten doen zullen ze wel een idee hebben.onze zaal werkt wel met groothandelsprijzen en hebben een gemiddelde van een 4.5 euro per man(geen wijn inbegrepen) terwijl forfaits veel hoger liggen!

Kim
9-7-2011
 Meld misbruik19-9-2010 21:55:19

Ikzelf denk dat je met een forfait NIET goedkoper uitkomt.
De prijzen moeten da wel brouwersprijzen zijn en niet de gewone consumptie.
Idd eens vragen aan de zaal.
XxX

sanne
23-7-2011
 Meld misbruik20-9-2010 7:21:54

ok allemaal heel fel bedankt! vanavond hebben we een eerste afspraak met de zaal. het is idd een goed idee om eens te horen hoe het verbruik gemiddeld ligt bij hun feesten. vermits er niet echt heel grote drinkers in de familie zitten moet ik me dus toch niet per se laten afschrikken door de prijs per consumtie

danku!!!
groetjes

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik20-9-2010 8:21:24

Een vriendin vertelde me dar ze eerst ook voor forfait had gekozen, maar nadien veranderd had. De zaal had de rekening nadien eerst in forfait opgemaakt. ze meldde dat ze per consumptie hadden afgesproken, dus zaal maakt rekening opnieuw... Zo'n € 400 goedkoper. En die vrienden waren ook goede drinkers... Kan al tellen he. Vraag me af of je ooit goedkoper uit zou komen met een forfait? Wat doen ze anders met opengemaakte flessen, betaal je die helemaal of per glas dat gebruikt werd, als je per consumptie betaald?

Laura
14-5-2011
 Meld misbruik20-9-2010 11:23:46

Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat hoewel er misschien grote drinkers bij zijn, iedereen meestal wel na het feest nog in de auto moet stappen om naar huis te rijden (op misschien een paar na die een taxi nemen). Misschien eens bekijken van waar je genodigden moeten komen, als de afstand groot is, kan je er van uit gaan dat ze niet zo erg veel zullen drinken.
Ik denk dat wij ook per consumptie gaan nemen, hoewel beide kunnen in onze zaal.

Lien
22-1-2011
 Meld misbruik20-9-2010 15:35:20

Onze zaal werkt ook niet met een drankeforfait. Zij rekenen aan max. 15 euro pp (zonder 21% BTW) dus dat is een dikke 18euro pp.

Babs
13-8-2011
 Meld misbruik20-9-2010 18:53:51

Wij hebben ook geen drankenforfait, gewoon eens vragen aan de zaal op hoeveel zij gemiddeld rekenen. Wij hebben dit ook gedaan en we hebben toch een richtprijs gekregen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info