Terug naar overzicht
Hoi, Bij ons gaat da took zo zijn. er bestond geen twijfel over dat we het zo wilde. het is zo een magisch moment wanneer de bruidegom op zijn bruid wacht aan het altaar en geen idee heeft hoe ze eruit zal zien! voor het gemeentehuis doe ik gewoon een simpeler kleedje aan.. hoe doe jij dat? groetjes
Hey, hetzelfde bij ons... Heb dit altijd de meest romantische manier gevonden. Dit is ook de reden waarom wij voor de wet op een andere dag trouwen... groeten
Hallo, Ik vind dat ook zo mooi als hij mij op wacht aan het altaar en geen idee heeft hoe ik er uit zie. Wij trouwen voor de wet ook op een andere dag en dan doe ik ook gewoon een simpel kleedje aan.Was het al maar zo ver ;-) Groetjes
ps hebben jullie een ceremoniemeester???
Vinden wij ook wel een leuk idee, maar hoe doen jullie dit dan concreet?Staat de bruidegom dan een kwartier op voorhand al te wachten in de kerk, of hoe regelen jullie dit precies?
Ik ga de avond voordien bij mij ouders slapen en als ik dan bij mijn ouders vertrek (is ongeveer 15min rijden) dan bellen ze naar mijn vriend om te zeggen dat ik onder weg ben en dan weet die da hij moet klaar staan. Hij zal wel al wel vroeger aan de kerk staan dan dat ik vertrek.
Je moet dan goed weten 1. dat je op een andere dag voor de wet moet trouwen. 2. dat je suite niet compleet is als je binnengaat in de kerk. Wie gaat er met jou mee? Wie met je man? Meestal loop jij met je papa en hij met zijn mama. Jouw papa en zijn mama lopen dan samen --> hoe regel je dit laatste? 3. of je wil dat de mensen je buiten opwachten (is meestal zo) of al in de kerk (dan moet je wel een goede ceremoniemeester of kennis hebben die je vrienden en familie de kerk 'in jaagt'). 4. hoe je jouw vervoer regelt. Als het allemaal aparte wagens zijn, is het geen probleem. Eén bus of één limo of zo kan dus niet... 5. dat zo'n moment héél emotioneel kan zijn! Mijn man was helemaal van zijn melk en moest toch even bekomen (is nogal emotioneel aangelegd). In dit geval zou hij niet in staat geweest zijn om een welkomstwoord uit te spreken.
We hebben nog 10 maanden dus nog wel tijd genoeg om dit t regelen en zelfs over dit alles is al na gedacht.Alles blijft praktisch hetzelfde als dat hij mij thuis zou komen halen alleen doet hij dat niet en staat hij aan het altaar te wachten.Alles komt in orde
Lijkt me ook heel romantisch, maar zou niet weten hoe het te organiseren. Kunnen niet op andere dag huwen voor het gemeentehuis, aangezien dat voor ons toch een speciale datum is en we geen andere officiële datum willen. Daarnaast zal het ook al moeilijk zijn, want we huwen in de kathedraal van Antwerpen en daar kan je dus niet bij met de auto... Dus dat wordt parkeren op de grote markt ofzo mits vergunning... dus moet altijd wel stuk te voet gaan... Maar de kans is er wel dat we elkaar voor het eerst zien aan het gemeentehuis... da is dan toch een beetje speciaal :-)