Nu Online
Momenteel zijn er 111 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zandkapel in Morkhoven

20-9-2010 14:10:17
Hoi iedereen!

Het is eindelijk zover, verleden week heeft mijn vriend me ten huwelijk gevraagd!!! Nu ben ik al volop aan het nadenken over waar wanneer hoe.. We zouden het feest graag in het Torenhof in Tongerlo houden, en voor de gemeente trouwen we in Betekom. Nu is het enige probleem nog om een leuke kapel/kerk te vinden. De Zandkapel in Morkhoven ziet er mij wel zeer mooi uit, heeft er iemand al ervaring mee? Hoort er een priester bij de kapel of kan je die zelf voorzien? Als er iemand nog andere ideetjes heeft voor leuke locaties in de buurt van Aarschot/Tongerlo, ze zijn zeker meer dan welkom! :) Bedankt!

Groetjes,

Kelly

Kelly
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 2025

Lien
22-1-2011
 Meld misbruik20-9-2010 15:29:38

Hallo Kelly

Mijn nichtje is 2 weken geleden getrouwd in de Zandkapel: heel mooi kerkje, heel gezellig ook. Geen idee of de priester 'verplicht' was maar het was wel nog een jonge man die een hele aangename dienst heeft verzorgd.

Veel succes bij het zoeken!
Lien

Sara
27-8-2010
 Meld misbruik20-9-2010 15:43:55

Beste Kelly,

Ik ben drie weken geleden getrouwd in de Zandkapel. Deze staat in Noorderwijk en niet in Morkhoven. Als je de parochie wil contacteren moet je dus ook naar de parochie van Noorderwijk bellen (St. Bavo). Dan krijg je normaalgezien de 'jonge priester' aan de lijn. Deze is niet verplicht. Wij zijn gehuwd door een pater uit de abdij van Tongerlo (vriend van de familie). Het is een heel gezellige kapel en ik kan ze alleen maar aanraden ;-).

Succes ermee!

Kelly
10-9-2011
 Meld misbruik20-9-2010 16:01:56

Super! Bedankt voor de goede raad!

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik20-9-2010 16:06:12

hoi kelly

t zandkapelleke is geen "ontwijde kappel" dwz dat je er geen vrijzinnige viering mag houden (alleen een echte mis). Wij trouwen in de zomer van 2012 en wij zijn hopeloos op zoek naar een schoon plekske in diezelfde buurt om onze viering te doen waar wij wel een vrijzinnige viering mogen doen (maar dit blijkt ni zo eviden...)
de prijzen van t Tongelhof heb ik al in een bestandje als je die moet hebben mail ik je die door. Je kan er een afspraak maken om er je feest om maat te bespreken op donderdag en vrijdag.

Groetjes,
Sofie

Sara
30-7-2011
 Meld misbruik20-9-2010 16:15:37

Wij hebben ook al een trouwmis meegemaakt in de Zandkapel. Het is een heel fijne plek om te trouwen en de pastoor deed dat ook heel goed.
Zelf zouden we er ook wel willen trouwen, maar vermoedelijk is de kapel wat te klein voor het aantal mensen die we in de mis verwachten. Daarom zijn ook wij op zoek naar een plaats om een misviering te houden. Het liefst zouden we trouwen in de kerk van Betekom, maar we hebben al heel wat minder goede commentaar gehoord over de priester daar (een oudere man, die weinig vrijheid zou bieden). De kerk van Begijnendijk valt uiterlijk wat tegen, al leek de priester daar wel een aangenaam persoon.
Suggesties voor kerken (of priesters/diakens) uit de omgeving zijn dus ook voor ons zeer welkom!

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik20-9-2010 23:45:39

Dag Kelly,

ik ben in april een mis in de Zandkapel muzikaal gaan opluisteren en het was een heel leuke ervaring! Mocht ik uit de buurt zijn, ik zou er zo trouwen. De priester is inderdaad heel jong en heel tof en progressief. Doen, zou ik zeggen! ;)

An
9-9-2011
 Meld misbruik21-9-2010 14:06:56

Hoi!

In Tongerlo is er ook 'n klein kapelletje. Mijn neef is daar (vele jaren geleden) gehuwd en mijn neefje is er onlangs gedoopt.
Groetjes,
An

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info