TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sara
20-8-2011
|
21-9-2010 10:22:05
Hoi
Ik begrijp je frustratie, en zeker als je het op voorhand zegt.
Maar ergens heb ik ook zoiets, laat de mensen toch gewoon gaan in wat ze graag dragen...
Het is toch de bedoeling dat iedereen zich op zijn gemak voelt tijdens jullie huwelijk...
Mijn vader draagt nooit een kostuum, en ik zou ook graag hebben dat hij het draagt, dus kan niet meer doen dan met zachte dwang vragen om het te dragen. Hoe wij het gaan oplossen is samen met hem een kostuum te gaan kopen, zodoende hij zelf kan kiezen wat hij wil... en dan ben ik blij en hij...
Succes nog!
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
21-9-2010 10:30:22
Ja ik versta dat ze graag in iets is waar ze zich zelf goed in voelt, maar een kostuum vind ik dan anders dan suite-kleding. Er bestaan zoveel suitekleding, en een kostuum is er niet zovéél variatie...
Ik denk dat het voor die éne dag niet teveel gevraagd is dat ze aan onze wensen zich aanpassen, vooral omdat we ook alles zelf betalen. Ik zou graag schitteren, en gewoon alleen zijn in mijn witte outfit, als er dan iemand naast mij ook wit draagt, zal ik er mij niet op mij gemak bij voelen ...
|
|
Kirsten
13-5-2011
|
21-9-2010 10:41:05
Hey Aurelie, leuk iemand te ontdekken die op dezelfde dag trouwt. Ik zou zeggen probeer je er niet te veel in op te jagen. Ik weet het het is makkelijker gezegd als gedaan, maar je verspilt er energie mee. Ik hoop dat je schoonmoeder toch nog op zoek gaat naar andere outfit... Hoe ver staat het eigenlijk bij jullie met de voorbereidingen? groetjes en nog veel succes, Kirsten
|
|
Annelies
2-10-2010
|
21-9-2010 11:09:53
Het is inderdaad not done om als gast in het wit naar een trouwfeest te gaan.
Misschien kan je samen met uw schoonmoeder op stap gaan voor een outfit ... Betrek waar het kan de (schoon)ouders de voorbereiding. Ze zullen gevleid zijn en het zorgt voor het nodige resultaat. Dat is toch mijn ervaring.
|
|
Fredie
26-6-2010
|
21-9-2010 11:27:35
Hey Aurelie,
vanwaar zoveel angst ? Had je dan zoveel liever gehad dat je schoonmama een jurk aantrok waarmee ze anders haar huis kuist of naar de markt gaat ? Zonder de minste moeite of interesse voor jullie trouwfeest ? Zou je dan blij zijn ?...
Ik sluit me aan bij Sara ; laat de gasten gewoon dragen wat ze willen. Ze heeft de moeite gedaan om iets moois te zoeken voor jullie, opdat je ook mooie foto's zou hebben, opdat jullie niet in affronten zouden vallen door bvb. een belachelijke of alledaagse outfit (want dit soort schoonmoeders of -zussen bestaan ook !) En echt, niemand die naar de kerk of het stadhuis komt, zal zich vergissen in wie de bruid is, wees daar maar zeker van ! Bovendien zeg je toch zelf dat schoonmama een wit-zwarte jurk aanheeft -en dus niet volledig wit-. Je kan haar bvb een zwarte hoed suggereren bij haar wit/zwarte jurk. Dat maakt het geheel af en zo kan zij haar jurk behouden en ben jij ook tevreden. Je hoeft echt niet bang te zijn dat zij je zal overschaduwen ; je zàl sowieso schitteren want het zal op je gezicht te lezen staan ! En besides ; je schoonmama loopt/staat toch niet de hele dag vlak naast jou, als een schaduw, he.
Ik begrijp je best, hoor, maar om daarover in de clinch te gaan met je schoonmama terwijl je er altijd goed mee overeenkwam, is toch wel heel jammer ? Ze heeft vast gedacht dat jullie blij zouden zijn omdat ze voor jullie trouwfeest speciaal een mooie jurk gezocht heeft en in de plaats daarvan krijgt ze enkel verwijten... Nogal logisch dat ze ontgoocheld is. Kan je het niet gewoon rustig uitpraten met haar ? Je hebt geen idee hoe gelukkig je bent dat je een goede relatie met haar hebt. Toch zonde om daarover (nu al) in onmin te leven...
Niet alle schoonmoeders doen altijd alles expres om hun schoondochter te pesten, hoor.
Zoek samen een compromis en je zal zien, alles komt op zijn pootjes terecht.
|
|
frida
6-2-2010
|
21-9-2010 11:30:37
he, ik weet het het is niet leuk maar wees aub blij dat ze er nog is. Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder zijn er helaas niet meer.
Groetjes
|
|
Véronique
31-7-2009
|
21-9-2010 13:19:07
Ik zou daar eerlijk gezegd ook niet zo zwaar aan tillen... Het enige dat wij vroegen was géén donkere kleren ('t is geen begrafenis). Wit mocht gerust.
Het is trouwens een wit-zwarte combinatie, dus het zal wel duidelijk zijn wie de bruid is.
Ik zou zeggen, ga het eens bekijken ipv het meteen af te breken. Wie weet is het écht wel mooi... En zo niet, kan je haar nog andere dingen laten passen, hé!
|
|
Ann
6-8-2010
|
21-9-2010 13:40:23
Ik begrijp je frustratie volledig.
Ik had gevraagd aan mijn suite (familie) om een accent Turkoois te gebruiken. Komt mijn schoonmoeder met een bruin-beige outfit af. Kon er ook niet echt om lachen maar heb er voor de rest niks op gezegd. Het was mooi, volledig haar ding dus ...
Ze viel op onze foto's natuurlijk wel uit de boot, iedereen mooi in turkoois (zelfs de mensen die het niet direct gevraagd geweest zijn) en mijn schoonmoeder in beige.
Nu ja, we hebben een fantastische dag gehad en dat was het belangrijkste voor mij.
Geniet, schitter ...
|
|
Ann
27-8-2010
|
21-9-2010 14:12:22
Daar moet je toch geen ruzie over maken?
Het is toch geen volledig witte jurk? En was ze met een volledig zwarte afgekomen ging het ook niet goed zijn want dat is voor een begrafenis...
Laat de mensen toch zichzelf zijn en wees blij dat ze met iets nieuw en feestelijk voor de dag komen.
Enne er zijn genoeg serieuze zaken om over van mening te verschillen...
|
|
Sarah
16-7-2011
|
21-9-2010 19:17:10
Ik begrijp je frustratie... zeker als je het op voorhand hebt gezegd... ik vind dat ze daar dan maar rekening mee moet houden!
|
|
Evelien
1-9-2012
|
21-9-2010 21:06:30
Ik snap volledig wat je bedoelt!
Ik vind het persoonlijk al niet kunnen om in het wit gewoon als gast naar trouwfeest te gaan (toch niet volledig, zoals ik in het verleden al mensen zien doen heb, een topje alleen kan nog net), laat staan als je in de suite moet gaan! De enige die die dag in het wit mag zijn is de bruid vind ik.
En als je het reeds op voorhand gevraagd had...
Ik zou het ook gek worden denk ik :-).
Veel sterkte gewenst allesinds, hoop dat je er nog iets kan aan veranderen!
Groetjes,
Evelien
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
22-9-2010 11:13:02
De reacties zijn duidelijk verdeeld!
Nouja ze maakt er nu een groot drama van en voelt zich niet geaccepteerd en wil nu helemaal niet komen enz enz enz ... We proberen dit nu ook op te lossen!! :\
Wij doen echt niet moeilijk, dat zijn onze twee enige eisen, dat het in't lang is en dat er geen wit wordt gedragen door de genodigden ...
We hadden het duidelijk gevraagd en sorry maar alle, zo moeilijk is dat nu toch niet ... Twee kleine "regeltjes" opvolgen om uw kinderen gelukkig te maken...
Zoals ik reeds zei, als ze dan naast mij zal zijn of ik zal het zien, ga ik mij daar echt niet gelukkig bij voelen. Het is niet zo dat de outfit de nadruk legt op het zwart, maar echt duidelijk op het wit en dat stoort me echt.
K'vind haar reactie trouwens enorm overdreven "dat ze nu plots niet zou komen!". Me vriend heeft geen vader (of allessinds niet een waarmee hij overeenkomt) en dat is zowat één van de enige familieleden langs zijn kant uit ... Ze voelt zich buitengesloten omdat ik geen zin heb om 21u 's avonds om een telefoongesprek te voeren van 40 min over de trouw met haar ... Ja maar zeg, ik werk fulltime, moet een reis (Las Vegas) en trouw voorbereiden en over de week heb ik geen zin om daarover gezaag te krijgen... Die snapt het denk ik allemaal niet ...
K'zou het enorm spijtig vinden moest onze relatie nu verwateren, maar ze moet in godsnaam begrip opbrengen .. Ik ben ook geen machine!
Ik hoop echt dat alles in orde komt, waarschijnlijk wel, maar zo'n kinderachtige situtaies, daar heb ik niets aan en ik heb ze liever niet.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|