Nu Online
Momenteel zijn er 579 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

fles wijn voor de pastoor?

21-9-2010 19:47:30
Wij hebben morgen onze eerste afspraak bij een kerk in de buurt. Een vriendin van me zei dat ik best een fles wijn meeneem voor de pastoor, om hem meteen gunstig te stemmen.
Heeft iemand anders dit ook al gedaan? Is dat echt de gewoonte? Of kan de pastoor hier raar op reageren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Julie
9-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1317

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik21-9-2010 23:45:06

Hé Julie,

Neen dat hebben we niet gedaan. Ik vind niet dat ik een ander gunstig moet stemmen vooraf. Als je dat graag wil doen, ok!
Het is ook zijn taak om dit te doen.

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik22-9-2010 8:53:34

Wij hebben dit ook niet gedaan hoor. Vind ook niet dat je hem op voorhand moet proberen gunstig stellen. Een goede priester zou hier toch geen belang aan mogen hechten vind ik.

Wij hebben achteraf wel een mailtje (en gaan ook een bedankingskaartje sturen als deze af zijn) gestuurd om hem te bedanken voor de viering enzo, omdat iedereen er echt zo positief over sprak en denk dat dat veel meer betekende dan een fles wijn op voorhand.

isabel
23-10-2010
 Meld misbruik22-9-2010 17:21:52

Wij hebben wel een flesje meegenomen en die was daar heel blij mee.
Ook wij zijn onthaald met wijn,versnaperingen en mochten boterhammen met toespijs eten
vandaar dat we niet met lege handen wilden toekomen.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-9-2010 18:40:44

Wij hadden niks mee... Wij krijgen toch ook geen cadeautjes van klanten omdat we ons werk doen?!
Nadien hebben we hem wel nog een bedankingskaart gestuurd.

Joke
7-8-2010
 Meld misbruik28-9-2010 22:02:10

Wij zijn hem nadien een fles wijn gaan geven, omdat hij dat heel goed gedaan heeft.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info