TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Els
16-10-2010
|
22-9-2010 8:55:12
Dag Tinne,
Ik zou voor nummer 1 gaan, iemand die je al jaren kent en je door een door kent. Ikzelf heb mijn nicht als getuige. Wij deden vroeger alles samen, wij waren 2 handen op 1 buik. Maar nu door de jaren heen hebben we ook minder contact, ieder heeft nu ook zijn eigen leven en gezin en we wonen niet meer zo kort bij elkaar.
Maar ik was toch heel zeker dat ik haar wou als getuige, ik wil gewoon iemand die je heel goed kent.
Op de grote dag zelf speelt zij meer een emotionele rol, iemand die je steunt. Bij de voorbereiding heb ik haar ook met zoveel mogelijk proberen te betrekken.
Ik weet nu niet of je voor de kerk trouwt, maar je kan ook 1 getuige kiezen voor het stadhuis/gemeentehuis, en een andere getuige voor de kerk.
Groetjes Els
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
22-9-2010 9:04:06
Hallo! Dat was de bedoeling, getuige 1 is getuige voor de kerk, en getuige 3 zou dan deze voor de wet zijn. Nummerke 1 staat al vast :-) Nummerke 3 is een twijfelgeval geworden...
Merci!
|
|
chrisje
5-8-2011
|
22-9-2010 9:13:38
Hey Tinne,
Als je het mij vraagt zou ik me enorm goed voelen met de eerste te nemen, ze lijkt je door en door te kennen.
Ik heb zelf mijn broer als getuige, we zijn meer dikke maatjes dan broer en zus, als er iets mis is of iets scheelt weten we elkaar steeds te vinden, dat maakt onze band zo sterk, als bruidskindjes hebben we ons dochtertje die dan vier zal zijn en de kindjes van mijn broer..
Gewoon op je gevoel afgaan zou ik zeggen.....
Veel succes nog verder met alles ;-)
|
|
kristel
1-7-2011
|
22-9-2010 9:39:45
hey,
mijn getuige moest iemand zijn die mij door en door kent, er altijd voor me is geweest en ook altijd zal zijn.
iemand die mij zegt als ik verkeerd zit, maar me ook steunt als het moeilijk gaat.
mij met raad en daad kan bijstaan als ik hulp of advies nodig heb.
voor de trouw, moet diegene willen getuigen en bevestigen dat ik mijn venteke super graag zie, en er voor ons willen zijn op die moelijke momenten.(die er altijd wel eens komen)
de keuze was bij mij snel gemaakt, het zou mijn mama zijn.
voor mijn vrijgezelle zorgt mijn beste vriendin.
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
22-9-2010 12:26:27
Ik heb geen broers of zussen, wel een aantal nichtjes met wie ik een goeie band heb. Om niemand te kwetsen, heb ik er bewust voor gekozen om niemand van hen te vragen. Ik ben voor mijn beste vriendin sinds jaren gegaan: ook wij zien elkaar minder dan vroeger, ieder heeft nu eenmaal zijn eigen leven, maar voor mij was het onmiddellijk duidelijk dat zij het zou worden.
Wat die derde persoon betreft: gewoon je gevoel volgen. Als je nu al twijfels hebt, zou ik er toch nog eens goed over nadenken. Succes !!
Groetjes
|
|
Sarah
1-10-2010
|
22-9-2010 13:24:28
Hé Tinneke,
Je mag altijd meerdere getuigen nemen. Dus als je graag de eerste 2 mensen wil, waarom niet.
Het is leuk als nummer 3 jou graag als meter wil, maar daarom hoef je je niet verplicht te voelen om haar dan als getuige te nemen. Misschien zijn er andere dingen waarmee ze vereerd zou zijn. Bvb iets voorlezen ofzo...
Getuigen hoeven niet zo veel te doen. Meegaan bij de wet en evt kerk om handtekeningen te zetten. Eventueel laten meelopen in de suite. En evt iets laten voorlezen.
Ik heb een vriendin gekozen die ik eigenlijk niet vaak zag of mee optrok, maar die altijd wel steunend is geweest en die mij niet had gekwest. Want in vriendschappen geraak je soms wel gekwest d door woorden, maar ook door investering die niet altijd in evenwicht zijn (bvb de ene belt altijd, maar andere nooit of de ene moet altijd initiatief nemen om af te spreken). Ze probeert steeds om een respectvolle manier iets te zeggen en tips te geven. En ik vond haar heel mature van aard.
Dus er is nog hoop.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|