Nu Online
Momenteel zijn er 394 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kinderen

22-9-2010 11:33:58
Heeft er soms iemand ideetjes of tips die men kan doen om de kinderen bezig te houden op het huwelijksfeest ?
zodat de ouders ook rust zullen hebben deze dag dan..

Alle ideetjes en tips zijn welkom!
Liefst wel geen springkasteel ..

Hopelijk kan iemand mij helpen ;)

mvg.
Tiny

Tiny
12-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1797

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik22-9-2010 11:39:29

Graag ook tips voor tijdens de huwelijksmis ;)
Wij hebben 7 van die kleine koters dan rondlopen :)

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik22-9-2010 11:41:18

Het is een beetje te zien hoe oud en hoeveel het er zullen zijn.
Misschien kan je ze doen rondgaan met het gastenboek en de mensen aansporen om er iets in te schrijven.
En voorzie wat nieuw speelgoed, dan zijn ze wel eventjes zoet. Een muzikale pak, een trampoline, ...

Tiny
12-7-2014
 Meld misbruik22-9-2010 11:56:13

@ Annelies:
Nuja bij de feestzaal die we hebben uitgekozen , kunnen we daar een springkasteel bij huren, maar ik zie dat niet echt zitten omwille dat er meer kinderen zijn van + 12 jaar dan hele kleintjes . Er zijn max.8kinderen van 0 tot 12jaar...

@Thomas:
Ja dat zal niet even gemakkelijk zijn bij ons zullen het er ook 5 ofso zijn. en dan de rest die zal komen kijken met hun kinderen .. zal ook geen lachertje zijn ;)
Nuja wij overwegen van een Ijskar na de mis te zetten en een bonnetje ofzo aftegeven voor de kindjes dat ze dan als ze "flink" zijn na de mis en buiten komen een ijsje krijgen.

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik22-9-2010 12:09:05

Wij hebben voor tijdens de receptie ervoor gezorgd dat er een ballonclown komt, de kindjes gaan zich daar zeker mee amuseren.

Wij trouwen niet voor de kerk dus daar kan ik je echt niet helpen. In het gemeentehuis hebben de kleintjes een rol door bv. mijn zusje de ringen te laten dragen, een paar mijn sleep enz...
Achteraf gooien wij rozenblaadjes (ipv rijst want rijst maakt plekken!) en dat mogen ook de kindjes uitdelen ...

En tijdens het eten zal niemand stilzitten want wij doen een geavanceerde BBQvorm dus daar zal ook niemand stilzitten!

Ik weet niet of dat nu nog gebeurd maar als mijn tante en onkel trouwden, kwamen alle kindjes aan bod, met een versje of gedichtje of echt iets simpel, maar we keken er echt naar uit om iets te mogen zeggen voor heel die kerk ... Mss een klein id :)

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik22-9-2010 12:12:33

Misschien kan je een animator vragen!
Is er een speelplein of een jeugdcentrum in de buurt? Vraag daar dan of ze een animator kunnen vinden. Meestal doen ze dat wel, maar natuurlijk wordt er wel verwacht dat je hen een centje geeft!

Tijdens de huwelijksmis, dat is een ander verhaal.
Onze bruidsjongen was vorige maand in de kerk voor een huwelijk en heeft vanalles uitgestoken. Hij is zelf van het trapje gevallen!
Ik denk dat je gewoon iemand moet aanspreken die de kinderen meeneemt naar buiten als het hen teveel wordt.

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik22-9-2010 13:05:03

mja wij huren gewoon een springkasteeltje ( letterlijk een kasteeltje) ,geven nog leuke fotos voor ons ook op ! :)

we hebben al met het idee gezeten om een animator of zo in te huren , het enige nadeel is dat de leeftijden zo varierend zijn bij ons .
er zullen een 3 tal jonge kleutertjes aanwezig zijn van 2 tot 3 j , 1tje van 6j , 1 tje van 8 , 3 van 10 , een 11 jarige en dan beginnen de tieners ...

Misschien is het wel een leuk idee om iemand die doorgaans aan speelplein werking doet in te schakelen , maar dan bedacht ik dat we eigenlijk wel de tieners kunnen inschakelen hé.
of dat we nu een centje geven aan een vreemde of aan een bekende...

Tzijn dingen om bij na te denken in ieder geval ! Ons huwelijk gaat in ieder geval kind-vriendelijk zijn. Laatst naar een huwelijksreceptie geweest , kinderen waren "niet welkom" vond het eigenlijk allemaal maar een stijve bedoeling .

Ik en mijn aanstaande zijn zot van kinderen ( hij in de zin dat hij zelf graag zo vlug mogelijk een boeleke heeft , want in dees tijden )

ik werk ook met kinderen in het dagelijksleven dus het zou jammer zijn om deze uit te sluiten. Maar we moeten dan inderdaad rekening houden dat er iets of wat animatie is , bij ons is er jammer genoeg geen speelpleintje aan de feestzaal , dus vandaar dat we een springkasteel gekozen hebben .

groetjes

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik22-9-2010 16:56:41

Hey Tiny,

wij hadden op ons trouwfeest ook kinderen van alle leeftijden. In de zaal lag o.m. :

spelletjesboeken en stickerboekjes
kleurstiften + kleurpotloden + kleurboekjes
2 sets bikkels
2 sets Mikado
een 12-tal zeepbellenblazertjes
3 hoepels
2 sets speelkaarten
Zorro / prinses accessoires (masker + cape / punthoed met voile en toverstafje)

ballonnen om zelf op te blazen

Zoals je ziet : allemaal dingen die niet te volumineus zijn. Je kan hieraan bvb ook nog elastieken of springtouwen toevoegen voor meisjes, je weet wel, waar ze op de speelplaats mee spelen.
Wij hadden alles uitgestald op een tafel in onze feestzaal, net achter de tafel waar zij aten, zodat alles dichtbij stond. Maar de gangen van hun kindermenu zijn elkaar snel opgevolgd, zodat ze aan de kleur- of stickerboeken, stiften, bikkels en speelkaarten niet eens aangekomen zijn. De favorieten ? Op nummer 1 : de bellenblazers, dan de Zorromaskers + capes en prinseshoeden + toverstafje en natuurlijk de speeltuin + het springkasteel van onze feestzaal ! Het springkasteel is wel eigendom van de feestzaal dus moesten wij niet huren.
Wij kunnen hierbij bevestigen dat dit dus ruim voldoende was en ze zijn allemaal héél lief geweest, tot op het einde van het feest en voor de meesten was dat 2 u 's morgens, voor anderen zelfs 4 u !

Een huwelijksmis blijft voor de meesten toch nog altijd heel erg lang om te moeten stil zitten (zelfs voor 5-jarigen) dus als je hen dit kan besparen, zou ik dat zeker doen. Je kan aan de ouders bv vragen om pas een kwartiertje voor het einde van de dienst naar de kerk te komen.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-9-2010 18:29:01

Ik vind dat in de viering de ouders de taak hebben om op de kinderen te letten... Als de ouders al weten dat hun rakkers niet stil kunnen zitten, dan nemen ze zelf wel een boek of kleurplaten mee... Of ze gaan gewoon naar buiten als het te rumoerig wordt... Daar zou ik me geen zorgen om maken!

Voor het feest kan ik je niet helpen, omdat er bij ons geen kinderen bij waren... Iedereen +16 was uitgenodigd... De anderen gingen uit logeren...
Nu lees ik hier dat de meeste kinderen +12 zijn... Dan kan je niet afkomen met kleurtekeningen en zo, hé! Ik zou dan ook eerder aan gezelschapsspelletjes of zo denken...

Kim
9-7-2011
 Meld misbruik22-9-2010 19:57:40

Hey,

Mijn vriend en ik hebben eens de animatie gedaan op een trouwfeest.
De ouders hadden bij de uitleendienst allerlei volkspelen gehuurd en wij hebben deze allemaal begeleid en ook tal van andere spelletjes gespeeld.
Ook was er een knusse ruimte voor de kleintjes.

Mochten jullie iemand zoeken dan wil ik dit gerust nog eens doen.
(mailen naar : kimverleysen@hotmail.com)
Ik ben een kleuterleidster en heb vroeger altijd speelpleinwerking/chiro/sportkampen gegeven.

Groeten,
Kim

Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik22-9-2010 22:11:38

Hey,

DJ Fiasco werkt samen met ervaren kinderverzorgsters indien gewenst! http://www.discobarfiasco.be

Je moet maar eens een offerte vragen!

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik22-9-2010 23:03:50

Hey,

Ik heb me hetzelfde ook al afgevraagd, probleem bij ons is. Dat wss alleen onze eigen kinderen aanwezig zullen zijn. Wij hebben twee kindjes van 4 en 7, dus is al moeilijker om daarvoor een kinderverzorgster, clown of dergelijks in te huren.
Ik heb gewoon gevraagd aan mijn gewoonlijke babysit of ze het ziet zitten om die dag zich bezig te houden met de kindjes en daarvoor wordt ze betaald zoals anders en enplus mag ze vriend/vriendin meenemen en gratis eten en drinken. Leek me wel fair...

Grtjs

Sara

Tiny
12-7-2014
 Meld misbruik23-9-2010 19:46:46

Hallo iedereen,

alvast bedankt voor al jullie reacties en ideetjes .. ik begin mij al enorm wijzer te komen :)

Mieke
18-6-2011
 Meld misbruik25-9-2010 16:50:53

Hallo Tiny,

Mijn zus had tijdens haar receptie een clown ingehuurd die balonnen maakte voor de kinderen. Ze stonden allemaal in een aparte ruimte, en hebben zich heel goed geamuseerd. Je kan vb ook iemand laten komen voor grime of zo. Die clown had op het einde met alle kinderen een superlange ballon ( slinger) gemaakt, en mijn zus mocht die dan oplaten ( onder luid applaus)

Voor in de kerk kan je vb een kleurboekje met kleurtjes aan de kinderen geven, of voorzie achter in de kerk een tafel met stoeltjes, en laat de pastoor vragen ( dan luisteren ze misschien net iets beter als wanneer de ouders dit doen) om een mooie tekening te maken voor het bruidspaar. Die tekening mogen ze dan op het einde van de viering afgeven vooraan in de kerk, en ze krijgen er dan vb een snoepzakje of zo voor...

Veel succes !

edith
29-6-2013
 Meld misbruik23-2-2013 12:41:18

Hey, Bij onze zaal is er een speeltuin. Maar we laten ook volkspelen komen voor groot en klein. Het idee dat eerder is vermeld van bellenblazers en kleurboeken enzo te leggen vind ik een super idee ik zal een naar de Hema gaan daar hebben ze nog toffe spullen.

Tiny
12-7-2014
 Meld misbruik25-2-2013 6:40:48

Dit bericht heb ik 2jaar terug geplaatst , en zijn er dus nog altijd niet 100% uit maar hebben nog even tijd .. we denken ook wel meer aan Bellenblazers die ze krijgen bij het buiten komen van de kerk.. en eventueel toch het springkasteel open te zetten we zien dan wel die is gratis bij de zaal dus geen extra kost!
Kinderen gaan dan ook wel niet mee naar Feestzaal ... enkel onze kinderen die het gebeuren mogen meemaken tot na de openingsdans. hebben iemand van de familie die er wil naar kijken binst het feest en die daarna naar ons huis terug gaat ermee en zei blijven daar slapen met de kids!

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik5-9-2013 8:34:00

kinderen +12 kunnen al grotendeels voor zichzelf zorgen hee,geen zorgend us,maar de kinderen -12 nja de springkasteel was bij mijn zus in lendelede een groot succes zelfs het bruidspaar en de broers en zussen ervan waaronder ik dus :p moesten springen in het springkasteel voor zotte foto's :p
mss animatie zoeken via internet voor kinderen van -12 zoals die balonnen clown.
die bellen blazen als jullie buitenkomen van de kerk vind ik een super idee,wij trouwen enkel voor de wet,en die bellen blazen zullen we waarschijnlijk ook doen.
ik wens je ook alvast veel succes.tina vroeg al of haar kindjes mee mochten zijn voor jou huwelijk,da zijn al 2 kadees die heel druk zijn :D
nogmaals proficiat aan beiden xx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...