Nu Online
Momenteel zijn er 296 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeder van de bruid

22-9-2010 14:42:55
Hallo iedereen,

Ik ben de moeder van de bruid, en zit nu toch wel met een probleem aangezien ik niet weten wat mijn taken eigenlijk zijn. Kan iemand mij raad geven ivm de morgend, dus vanaf het opstaan tot dat de bruidegom haar komt halen.

Alvast bedankt en groetjes,

Monique (een moeder in nood)

monique

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1357

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik22-9-2010 14:58:32

hey,

ik denk dat dit vooral afhangt van je dochter en wat zij verwacht.

persoonlijk zou ik van mijn mama 'verwachten' dat ze er voor me is, mij kalmeert als ik nerveus wordt, met me mee gaat naar kapper en visagiste en dat we er samen ene gezellige ochtend van maken. vervolgens na zichzelf klaar te hebben gemaakt, dat ze mij helpt om mijn kleed, juwelen (en afhankelijk van het kleed de schoenen), ... helpt aan te doen zodat ook ik tip top klaar ben voor als mijn toekomstige aankomt.
de gasten ontvangen is een taak voor de papa vind ik.

bij mij is mijn mama ook mijn getuige, dus zal zij de hele dag bij mij in de buurt zijn. maar moest dit niet zo zijn, zou ik het alsnog leuk vinden dat mijn mama klaar staat voor mij, en helpt met het kleed, het boeket, ons zoontje (dus de bruidskindjes) eventueel.

ook zal ik aan haar vragen of ik mijn lipgloss, zakdoekjes, pleisters, aspirientjes, en dergelijke in haar handtas mag steken, zodat ik zelf niet aan een handtas moet denken.

hopelijk heb je er wat aan.

groetjes

frida
6-2-2010
 Meld misbruik22-9-2010 15:49:38

dag,

Mocht mijn moeder nog leven zou ik graag hebben dat ze er is voor mij.Maar helaas ze is al 7 jaar overleden.

Waarom vraagt je het gewoon niet aan je dochter, dat kan toch geen kwaad..

Geniet van die dag...

Sukses

Dorine

Meld misbruik22-9-2010 17:14:14

Zoals Kristel schrijft "er zijn voor haar", uiteindelijk zal het zichzelf wel uitwijzen hoor, wat je kan doen of mag doen. Hangt ook af van wat de planning allemaal is, nog een toast als de bruidegom er is of ontbijt? Komt wel goed!
Zelf ontspannen beginnen aan de dag is wel echt belangrijk!!! Dat is een gouden tip, spreek van ondervinding.
Maak er alvast een aangename voorbereidingsperiode van.
Succes

mama van een bruidje (geweest)

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik22-9-2010 17:24:09

Beste Monique,

vermoedelijk verwachten we van onze mama allemaal een beetje hetzelfde als toen we klein waren : begrip, hulp, kalmte, raad maar ook : de beste reserve voor vanalles en nog wat zoals naald en draad, evtl medicijnen en setje ehbo, zakdoekjes, kleingeld, spiegeltje,... kortom al die dingen waar je als bruid niet meteen aan denkt maar haar mama gelukkig wel . En voor het overige, zou ik ook proberen er een fijne ochtend van te maken ; samen ontbijten, samen naar de kapper, aankleden,... In zoverre je dochter dit natuurlijk zelf ook zo wil, he. Best met haar eens bespreken, zodat niemand over z'n toeren geraakt, !

monique

Meld misbruik22-9-2010 17:46:15

Bedankt mensen voor de tips

Groetjes
Monique

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-9-2010 18:21:37

Ja, gewoon aan haar vragen... Mijn mama mocht er 's morgens niet zijn... :-) Ik was dus helemaal alleen thuis en mijn nicht was er om me te schminken en me te helpen met mijn jurk. Mijn mama kwam pas samen met de rest van de suite, omdat ik vond dat het voor iederéén een verrassing moest zijn (mijn mama had mijn jurk op voorhand dus nog niet gezien). Het enige wat ik van haar verlangde was GENIETEN!!! Dat is wel het minste dat ik kon terugdoen na die jarenlange zorgen. ;-)
Ik ben me er wel bewust van dat andere bruidjes dit anders zien... Zeker als de bruid nog naar het ouderlijke huis gaat om te slapen...

eline
20-5-2011
 Meld misbruik22-9-2010 21:10:24

vind het zéér lief van monique dat ze zo'n oproep doet
dat zegt al genoeg

veel succes nog
eline 

heidi

Meld misbruik23-9-2010 9:37:11

ook mijn mama moest genieten van die dag, ook voor de ouders is het toch een beetje een speciale dag... wij hebben ze ook wat in de watten gelegd. De taken werden verdeeld onder de andere mensen, en mijn ouders moesten er gewoon zijn en genieten.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...