TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
kristel
1-7-2011
|
24-9-2010 9:57:32
broer voor wettelijk huwelijk en vriendin voor kerkelijk huwelijk (indien je dit hebt)
anderzijds ben ik heel fel van de mening 'familie eerst' dus als ik zou MOETEN kiezen zou het mijn broer worden.
bij mij is het mijn moeder geworden, omdat ze ook mijn beste vriendin is
|
|
Evelien
4-6-2011
|
24-9-2010 10:00:36
Als je het niet ziet zitten om 2 getuigen te hebben als je toekomstige er maar eentje heeft dan kan je je broer misschien een andere "functie" geven. Bijvoorbeeld ceremoniemeester, tekst in de viering laten lezen...
|
|
Kelly
4-6-2011
|
24-9-2010 10:18:18
Ik zou persoonlijk ook eerder een broer kiezen als getuige, maar dan aan mijn beste vriendin vragen om mee jurk te gaan kiezen, vrijgezellen te organiseren, ... Misschien is dit een gulde middenweg?
|
|
Evie
16-10-2010
|
24-9-2010 10:25:41
Ik heb ook mijn zus genomen! Vind dat toch nog altijd ietsje specialer :-) is en blijft voor altijd je familie eh...
|
|
Leontine
3-6-2011
|
24-9-2010 10:38:10
Ik heb mijn beste vriendin als bruidsmeisje/ceremoniemeester(es) gevraagd. Zij zal me dus nu tijdens de voorbereidingen en op de dag zelf bijstaan met werkelijk alles... Mijn getuigen (schoonmmoeder en iemand die voor mij net zo belangrijk is als een moeder) mogen me pas helemaal "klaar"zien, omdat ik hun ook wil verrassen.
|
|
An
11-6-2011
|
24-9-2010 10:47:25
Ik heb 1 getuige en mijn vriend 2 en ik heb daar geen probleem mee. Mijn zus zou het ook niet fijn vinden als ze die eer moest delen denk ik :-)
|
|
Annelies
2-10-2010
|
24-9-2010 10:56:48
Wij hebben elk voor onze zussen gekozen. Probleem was dat mijn aanstaande 2 zussen heeft. Zijn ene zus getuigt bij wettelijk huwelijk, zijn andere bij kerkelijk huwelijk. Mijn zus mag 2 keer getuigen. Misschien is dit ook een oplossing voor uw situatie. We hebben ze zelf laten uitmaken wie wanneer getuigt.
|
|
Sarah
21-10-2011
|
24-9-2010 11:23:22
Ik heb ook voor mijn zus gekozen. Wou een vriendin, maar daar was mijn mama absoluut niet mee akkoord. Jerôme neemt zijn beste kameraad omdat hij geen broers of zussen heeft..
|
|
Maartje
21-5-2011
|
24-9-2010 11:45:45
@An : Bij ons net hetzelfde :) Mijn verloofde heeft 2 getuigen en ik 1'tje (mijn zus)! Denk dat ze het ook niet zo leuk zou vinden om de eer te delen, en ik zou dat eigenlijk zelf ook niet willen :o)
|
|
Véronique
31-7-2009
|
24-9-2010 13:31:47
Mijn getuige was mijn broer. Mijn nicht (die eigenlijk méér is dan enkel mijn nicht, maar ook mijn vriendin, oud-klasgenootje, uitgaansvriendin,... in één! :-) ) is mee mijn kleed gaan kiezen (voor al de rest moest het nog een verrassing zijn), is mee geweest naar de pasbeurten, heeft enkele dagen voor de trouwdag gezorgd voor een gezichtsreiniging, heeft mijn make-up gedaan, was 's morgens bij me om me te helpen omkleden,... Dus eigenlijk was zij even hard betrokken (of zelfs méér) dan mijn getuige... Je kan haar gerust op een andere manier betrekken, hoor! Doe het zoals het voor jou én voor de betrokkenen het beste aanvoelt!
|
|
Sarah
16-7-2011
|
24-9-2010 16:34:34
Ik heb altijd een hele goeie band gehad met mijn broertje, en het was ook altijd heel vanzelfsprekend dat hij mijn getuige zou zijn. 't is er wel ene die niet graag mee dingen organiseert enzo, dus heb ik aan mijn beste vriendin gevraagd of zij zo een soort bruidsmeisje/maid of honor wilt zijn en dan mee alles volgt en organiseert enzo. Zij is ook mee mijn kleed gaan kiezen en zal voor de rest ook meehelpen enzo ...
Ik denk dat je zelf moet kiezen wat je het liefste wilt. Ik ga bvb niet slapen in mijn ouderlijk huis (omdat mijn ouders roken en ik niet wil dat mijn kleed daarnaar ruikt) en daar heb ik mijn mama ook wel wat mee gekwetst, maar ze begreep het wel. Na de buien kwam de zon en zei ze dat ze wou dat ik me goed voelde op mijn speciale dag en als dat wilt zeggen dat ik dan in mijn eigen huisje slaap...
Kiest je verloofde een familielid of een vriend? Want ik denk dat dat ook wel wat meespeelt... Mijn verloofde neemt zijn zus, ik mijn broer,... Maar moest ik nu een vriend nemen en mijn verloofde zijn zus, zou ik wel het gevoel hebben dat ik mijn broer niet naar waarde schat....
Och ik zou je graag een antwoord geven op je vraag waar je daadwerklijk iets mee bent, maar ik kan me niet inbeelden om voor dat dilemma te komen te staan... Ik hoop dat je hier toch iets mee bent...
Alvast veel succes met het uitdokteren van een oplossing!
Groetjes,
Sarah
|
|
Peggy
18-6-2011
|
24-9-2010 17:05:29
een getuige is eigenlijk iemand waarvan je zijn /haar "zegen" verwacht over jullie huwelijk. Ik heb dit net zo gekozen als de meter en peter van mijn zoon. Van wie krijg je dagelijks de meeste steun? en wie staat er onvoorwardelijk klaar voor je, niet alleen voor plezier , maar ook voor sombere dagen? Wie kent jou , soms beter dan jezelf ? geef antwoord op deze vragen en je hebt je getuige :-) het is om deze redenen dat je een getuige moet vragen ,niet om de "eer" die uitdeelt
|
|
KELLY
8-10-2010
|
24-9-2010 17:54:46
Hallo,
ik had graag mijn beste vriendin als getuige genomen. Maar toen ik het daar over had bij mijn moeder, vertelde ze me dat mijn 12jaar jonger zusje stiekem hoopte om getuige te mogen zijn. Daardoor hebben we nu gekozen voor mijn zus en mijn broer voor mijn getuigen en de zussen van mijn man als zijn getuige.
Ik ga morgen wel tegen mijn beste vriendin zeggen dat ik haar daar graag voor had genomen en de reden waarom niet ook. Zij is wel meegegaan voor mijn kleed te passen en morgen voor de bijkomende accessoires.
Groetjes
|
|
evelyne
20-7-2011
|
27-9-2010 22:54:17
Hi,
Ik had eigenlijk ook hetzelfde dilemma. Vroeger had ik ook niet zo'n sterke band met mijn broer. Nu is dat al heel erg verbeterd! Gelukkig maar! Familie blijft immers belangrijk. Uiteindlijke heb ik als mijn getuige toch mijn beste vriendin gevraagd. Omdat ik weet hoeveel het betekent voor haar én voor mij. Mijn broer, die gaat sowieso peter worden van mijn eerste kindje. Dan heeft hij ook een heel dierbare functie in mijn verdere leven. Dus bij deze wil ik de kans geven aan mijn beste vriendin, mijn broer zal die over een paar jaar krijgen als we onze eerste spruit mogen verwachten... Zo heb ik het opgelost :)
Groetjes,
|
|
isabelle
1-8-2010
|
28-9-2010 16:19:47
waarom vraag je het niet gewoon aan je broer wat hij er van vind ? Je vind wel een oplossing . Succes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|