Terug naar overzicht
Een vrouw die een huwelijk voorbereid moet (en hierover kan je discutiËREN) nog veel meer kunnen: dirigEREN, eliminEREN en vooral niet panikEREN!
Ik zal dit aantonen met het volgende voorbeeld: op zoek gaan naar de perfecte feestlocatie. (STAP 8 in mijn stappenplan)
Na het contactEREN van enkele getrouwde familieleden en bevriende koppels konden we het grote aantal feestzalen die we hadden opgezocht reducEREN tot 3.
Gewapend mijn mijn ideeënboek en mijn stappenplan trokken mijn vriend, onze dochter en ik naar feestzaal nummer 1. (Ik ga geen namen noemen maar ga de feestzalen enkel nummEREN.)
Het volgende staat in mijn ideeënboek te lezen over feestzaal 1: Zeer mooi gebouw, zeer mooie tuin (buiten die rosse buxus gerekend die volgens de patron niet heeft kunnen overwintEREN – tiens, het is toch zomer?), zeer veel ruimte om te parkEREN, mooie dansvloer waar menig dansliefhebber zijn kunsten kan placEREN. Het eten wordt bereid met gouden eiEREN want bij het zien van de prijs begon ik lichtjes te panikEREN! (Moest de komma geen plaats naar links opschuiven?) Bij feestzaal 1 kunnen we concludEREN: Mocht de nationale loterij onze portefeuille behEREN, zou dit wel ’n kanshebber geweest zijn!
Op naar feestzaal 2! Zeer mooi gebouw en zeer mooie tuin! (zonder rosse buxus deze keer!) Bij ontvangst willen ze ons ’n drankje presentEREN. Dat kunnen wij wel waardEREN! Mooie dansvloer (waar we, als we willen, onze openingsdans mogen komen repetEREN) en ook rustigere hoeken in de zaal, zodat de bomma rustig de aanwezigen kan observEREN. Bij feestzaal 2 kunnen we concludEREN:Een zeer grote kanshebber! (’n Andere feestzaal kan mij nu al niet meer dEREN!)
Toegegeven, ik vond het niet meer nodig om na feestzaal 2 nog naar nummer 3 te rijden. Maar bon, we deden het dan toch meer. Mooi gebouw maar blijkbaar hadden de vogels er hun tenten opgeslagen om te kampEREN want er lag vogelpoep ‘all over the place’! De patron babbelde zo snel dat we geen kans hadden om te reagEREN. Hun prijzen lagen zeer laag. Hier zou men alvast niet van ons profitEREN. De zaal is niet ‘je dat’. Dus bij feestzaal 3 (u raadt het al) kunnen we concludEREN: Hier willen we niet met onze gasten dinEREN.
Groetjes,
An (die aan deze zoektocht geen maagzwEREN heeft overgehouden!)
(Ohja, als je een fout vindt in dit hele opstel mag je die altijd corrigEREN.)
discussiëren of discuteren. Verder kan ik uw redevoering wel appreciëren ... maar ik mis de meest vaststaande feiten over vrouwen dat eindigt op -eren. 1. Kasten puilen uit en om de een of andere reden hebben jullie nooit genoeg KLEREN.2. Soms heel soms is een moment van stilte beter dan ... tatEREN, pallavEREN en zevEREN.
@ dj LeBart : discuteren is helaas geen Nederlands maar komt recht uit het Frans (discuter) Pallaveren : geen idee waar u dit uithaalt maar is helaas ook geen Nederlands (pallaberen is een verbasterde vorm van het Spaanse "palabras" (woorden)... Moraal : wie aan anderen iets wil LEREN gelieve wel eerst het woordenboek te HANTEREN want tateren en zeveren kunt u de vrouwen dan wel AANSMEREN maar kent u ook het enkelvoud van "kleren" voor HEREN ?
Ik vind ook dat je bij het organisEREN van een trouw heel wat kan bijlEREN: niet alleen over je smaak (en die van je partner), maar ook over de snelheid waarmee je kan beslissen en over prioriteiten die je stelt. In elk geval wil ik jullie felicitEREN met de keuze van je feestzaal en dit na heel wat minder bezoekjes dan wij. Veelvuldige bezoekjes aan feestzalen kruipen niet in je koude klEREN en al zeker niet als je het gevoel hebt dat sommige mensen willen profitEREN, omdat je toch maar één keer in je leven trouwt (of dat tenminste toch wil probEREN). Maar eens je de zaal hebt gevonden waarvan je mond openvalt en waar je wel zou willen blijven kampEREN, moet je niet veel verder zoeken, want dan kan je andere zalen niet meer waardEREN. Dus proficiat met jullie snelle en duidelijke goede keuze, nu blijven verder gaan met het goed behEREN van jullie tijd en portefeuille. ;)
@fredie ... ik zou haast denken dat ik het Nederlands begin te verleren. Gelukkig is de commentaar eenvoudig te verteren en je kan me alleen een spelfout opsolferen. Pallaveren is idd geen Nederlands ... het is palaveren en ook discuteren is gewoon terug te vinden in het groene boekje. Ik zou dus zonder probleem je moraal kunnen kopiëren.
Qua teksten schrijven, kan ik nog veel van je lEREN Proficiat met het selectEREN van uw feestzaal!
Feestzalen inspectEREN zou u op den duur beginnen enervEREN. Wij dachten alsmaar aan de gasten die alles zouden kunnen bekritisEREN. Toen hebben we tegen elkaar gezegd, 't belangrijkste is dat wij ons amusEREN, en dat wij het eten kunnen vertEREN. Ons feestzaal werd er eentje met trappen dus ons gasten vooral de zatte mensen kunnen zich lelijk bezEREN, het voordeel hiervan is dat niemand de mensen die op hun gemak willen zitten met ne Polonaise kan ambetEREN. Weet je 'tis ons feest, als ze óns daar maar soignEREN, de rest kan me eigenlijk niet meer dEREN, en als ze het niet goed vinden, moeten ze zelf maar een feest organisEREN ! :) groetjes Fatimma
Mag ik jullie felicitEREN met jullie fijne berichten! Bedankt allemaal!